obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Compatibiliteit modem en router?
MarkSluijter
Sinds de upgrade naar mijn nieuwe Arris 722B modem heb ik een probleem.

Bij downloaden (Usenet/Torrents) of Video Streaming (NFL Gamepass/MLB.TV) valt mijn netwerkverbinding regelmatig weg doordat het Arris 722B-modem zichzelf spontaan gaat resetten. Soms gaat het uren goed en soms gebeurt het om de 5 minuten. Heel irritant! Voor de rest loopt alles prima.

Ik maak in gebruik van een router (Sitecom WL303). Als ik rechtstreeks op mijn modem aansluit (dus zonder router), heb ik geen enkel probleem. Maar dan kan is de overige apparatuur niet online (PS3 en laptop). Ik denk dus dat het ergens in de instellingen zit of dat modem/router niet compatibel zijn. Zelf kan ik helaas het probleem niet vinden.

Iemand een idee?
 
Dr-Pepper
Ik vermoed dat het inderdaad in je instellingen van de router zit.

Deze modems vinden opnieuw verbinden niet zo leuk. Kijk eens in je router of deze staat ingesteld op een functie als keep alive of always connected, als dat niet zo is moet je dat even aanpassen. Bijvoorbeeld connection on demand met een bepaalde idle timeout kan je verbinding om zeep helpen.

Let er overigens op dat je pc niet meer gaat verbinden als je router er tussen staat, dus even die breedbandverbindingen verwijderen.

Zie je overigens ook echt je modem offline gaan als je de verbinding kwijt raakt of valt de verbinding van je router weg?
 
MarkSluijter
Ik dacht dat ik het afgelopen zondag had opgelost door de mode van AP naar WPS om te zetten. Daarna liep het namelijk als een trein. Ik kon de hele week streamen en downloaden zonder disconnects.

Helaas ... vandaag is het plotseling weer zover. Binnen 15 minuten al 3 keer ... waardeloos!

In het logboek van de router staat het volgende (het begint onderaan).

Oct 24 09:35:34 [SYSTEM]: NTP, Local time=2009/10/24 09:35
Oct 24 09:35:34 [SYSTEM]: NTP, Daylight saving status: Disable
Oct 24 09:35:34 [SYSTEM]: NTP, Time zone = +0.0 Greenwich Mean Time: Dublin, Edinburgh, Lisbon, London
Oct 24 09:35:32 [SYSTEM]: UPNP, Start
Oct 24 09:35:31 [SYSTEM]: UPNP, Stopping
Oct 24 09:35:30 [SYSTEM]: NTP, start NTP Client
Oct 24 09:35:30 [SYSTEM]: DNS, start DNS Proxy
Oct 24 09:35:28 [SYSTEM]: NET, Firewall Disabled
Oct 24 09:35:28 [SYSTEM]: NET, start NAT
Oct 24 09:35:28 [SYSTEM]: NET, stop Firewall
Oct 24 09:35:28 [SYSTEM]: NET, stop NAT
Oct 24 09:35:28 [SYSTEM]: WAN, IP changed, restart services
Oct 24 09:35:28 [SYSTEM]: WAN, New IP =.....................
Oct 24 09:35:28 [SYSTEM]: PPP, PAP Authentication Succeeded
Oct 24 09:34:38 [SYSTEM]: UPNP, Start
Oct 24 09:34:38 [SYSTEM]: UPNP, Stopping
Oct 24 09:34:36 [SYSTEM]: NET, Firewall Disabled
Oct 24 09:34:36 [SYSTEM]: NET, start NAT
Oct 24 09:34:36 [SYSTEM]: NET, stop Firewall
Oct 24 09:34:36 [SYSTEM]: NET, stop NAT
Oct 24 09:34:35 [SYSTEM]: QoS, Stopping
Oct 24 09:34:35 [SYSTEM]: NTP, start NTP Client
Oct 24 09:34:30 [SYSTEM]: DNS, start DNS Proxy
Oct 24 09:34:30 [SYSTEM]: WAN, No PHY Link
Oct 24 09:34:29 [SYSTEM]: WAN, start PPPoE mode
Oct 24 09:34:24 [SYSTEM]: WAN, stop PPPoE mode
Oct 24 09:34:24 [SYSTEM]: WAN, No PHY Link
Oct 24 09:34:23 [SYSTEM]: WAN, start PPPoE mode
Oct 24 09:34:21 [SYSTEM]: WAN, stop PPPoE mode

Om je vraag alsnog te beantwoorden. Ja, mijn modem gaat echt offline. Alle lampjes gaan uit en hij start opnieuw op. Mijn router kan ik op dat moment nog gewoon benaderen.

Iemand nog een idee?
Gewijzigd door MarkSluijter op 24 oktober 2009, 11:37
 
Dr-Pepper
De eerste opdracht is STOP PPPoE mode

Bij normaal gebruik zal dat niet mogen gebeuren, het zal dan waarschijnlijk in je WAN settings zitten.

Bij handmatig verbreken van de service loopt het modem vast, daarna reboot hij automatisch

Check even of je ingesteld staat op keep alive of een andere mode. Als dat al goed staat zal je maybe een firmware update moeten doen van je router.
 
MarkSluijter

Quote

Dr-Pepper schreef:
De eerste opdracht is STOP PPPoE mode

Bij normaal gebruik zal dat niet mogen gebeuren, het zal dan waarschijnlijk in je WAN settings zitten.

Bij handmatig verbreken van de service loopt het modem vast, daarna reboot hij automatisch

Check even of je ingesteld staat op keep alive of een andere mode. Als dat al goed staat zal je maybe een firmware update moeten doen van je router.


Hij staat op "Keep Connection", dus daar zou het niet aan mogen liggen. En die Firmware-update heb ik ook al gedaan vorige week.

Het lukt mij helaas niet om toegang tot mijn modem te krijgen (ook niet als ik mijn router er tussen uit haal).

Zou de melding NO PHY LINK kunnen betekenen dat er een technisch probleem met mijn router/bekabeling is?
 
Dr-Pepper
De laatste melding is nogal duidelijk, router ivnd het modem niet.

Als deze reboot zal dat ook niet zo gek zijn, dus dat zegt nog niet zoveel.

Probeer anders een je router hardwarematig te resetten en deze kaal te installeren met alleen de PPPoE service en verder geen instellingen, behalve natuurlijk even je wireless beveiligen.

Als dan het probleem nog speelt is er echt een probleem gaande in je hardware, anders kan het bijvoorbeeld ook een vage functie zijn als bijvoorbeeld een MAC-clone of een statisch IP ergens in je config.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Compatibiliteit modem en router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie