obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Opnemen in combinatie met Airties Air 7120
dkw
Wij kijken via de glasvezel (Airties Air 7120) en nemen nu nog analoog op via een Externe HDD. In Krimpen a/d IJssel zijn de mogelijkheden nog beperkt mbt digitaal opnemen. We willen toch graag ook diogitaal (meer zenders) kunnen opnemen.
Caiway Klantenservice adviseert een externe harde schijf in combinatie met de Airties.
Een electronicawinkel adviseert een Humax 5050c waarmee je de Airties vervangt door deze decoder met ingebouwde harde schijf, 2 in 1 dus. Maar dan kun je niet meer via glasvezel kijken. Zodra de analoge zenders er uit gaan (nog onbekend) is onze analoge HDD onbruikbaar.
We hebben een Philips Smart TV met een USB opname mogelijkheid via de tv, dit gaat dan via de electronische gids (EPG). De EPG wordt echter niet geladen omdat via internet problemen zijn bij Philips. De andere mogelijkheid is via de provider, maar de EPG haalt geen zenders binnen via Caiway. Caiway zendt dit blijkbaar alleen via de Airties door en wordt niet ingelezen via de tv. Dus een externe harde schijf aan de tv zelf gaat hem zo ook niet worden.

Heeft iemand ervaringen of tips? Ik word er een beetje moedeloos van en zie af en toe door alle bomen het bos niet meer.
 
Fredy
Ik heb een externe harddisk van 500 GB aangesloten op de airties en opnemen is een fluitje van een cent.
 
dkw
Beste Fredy, dank voor je snelle reactie. Beetje dubbel allemaal want eerst zeiden ze bij de klantenservice dat de usb aansluiting niet gebruikt kon worden voor opnemen (alleen bestanden bekijken), maar een externe harde schijf sluit je toch juist via usb aan of niet? Hoe heb jij hem aangesloten. Wij hebben alleen de usb en scart nu nog vrij op de airties.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 09 2013 17:36:13:
Nog een vraag Fredy: neem je op door in te stellen via de epg op de airties?
Ben zelf af en toe echt even het spoor bijster door al die verschillende kastjes en aansluitingen!
Gewijzigd door dkw op 09 januari 2013, 17:36
 
Adios
De USB aansluiting kan niet gebruikt worden op de Entone.

We hebben het hier over de Airties.
 
Fredy
Ik begrijp toch goed dat DKW het ook over de Airties heeft? Ik heb inderdaad de ext.HD aangesloten op de USB van de Airties en gebruik de EPG om op te nemen.
 
dkw
Beste 4 K,

We hebben het inderdaad over de airties. Entone is nog niet beschikbaar in Krimpen volgens de klantenservice. Begrijp jouw antwoord dan ook niet. De airties heeft een scart, hdmi en usb aansluiting. Hdmi is al in gebruik. Dus hoe kan ik dan opnemen?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 09 2013 17:52:08:
Dank je Fredy! Hier kan ik weer mee verder!
Gewijzigd door dkw op 09 januari 2013, 17:52
 
Fredy
he Robert, ben je even vergeten dat "binnenkort" misschien wel weer 2 jaar gaat duren bij Caiway? In die tijd kun je nog lekker genieten van opnames met de HD aan de Airties.WinkLOL, trouwens als wij over gaan op de Entone hoef je ext. HD toch niet weg te gooien,altijd makkelijk voor extra opslag voor je PC.
Gewijzigd door Fredy op 09 januari 2013, 18:08
 
Adios
In Loenen duurt het nog allemaal wat langer dan hier, hoor Fredy Wink
 
Fredy
Ik laat Loenen graag voorgaan hoor. Ik ben erg tevreden met het pakket (en de prijs) dat we nu hebben, dus voor mij hoeven ze geen haast te maken.
 
dkw
Dank voor jullie reacties. Dit werkt beter dan de servicepunten en de klantenservice van Caiway.
Voorlopig kunnen we npog analoog opnemen dus zolang dat kan wordt het analoog via de HDD recorder. En we hebben ook uitzendig gemist via internet, handig zo'n smart TV Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opnemen in combinatie met Airties Air 7120', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Serie opnemen neemt teveel op Digitale radio en televisie, tips & truuks : 1 14 sep 2022
Niet kunnen opnemen via app. Interactieve TV, Pay Per Event : 1 14 apr 2022
Waarschuwing: niet opnemen en (terug) kijken tegelijk Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 20 jan 2022
TV Externe USB Schijf opnemen Algemeen : 1 13 jan 2021
Opnemen in de cloud. Interactieve TV, Pay Per Event : 2 14 dec 2019
Advertentie