obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Welke TV's met ingebouwde Tuners zijn er? Welke werken met het digitale signaal van CaiWay/Delta? Hoe is de beeldkwaliteit?
 Onderwerp afdrukken
CI+ Cam in LG lh3300 [Opgelost]
Danny
We hebben een nieuwe TV met de optie om een CI+ Cam er in te zetten.

Heb je deze perse nodig om via de tv de digitale zenders te ontvangen als je van dat kastje naast de tv af wilt?

En heb je er ook een smartcard bij nodig om met de CI+ Cam het basis pakker te ontvangen? BIj een los kastje is dat nu niet nodig.
Gewijzigd door magicwizz op 04 maart 2010, 14:00
 
suedje

Quote

Danny schreef:
We hebben een nieuwe TV met de optie om een CI+ Cam er in te zetten.

Heb je deze perse nodig om via de tv de digitale zenders te ontvangen als je van dat kastje naast de tv af wilt?

En heb je er ook een smartcard bij nodig om met de CI+ Cam het basis pakker te ontvangen? BIj een los kastje is dat nu niet nodig.


Als de tv beschikt over een DVB-C decoder, dan kan je gewoon het basis pakket bekijken zonder smart card. Het werkt hetzelfde als een los kastje.
 
Danny

Quote

Als de tv beschikt over een DVB-C decoder, dan kan je gewoon het basis pakket bekijken zonder smart card. Het werkt hetzelfde als een los kastje.


Er zit inderdaad een DVB-C decoder in. Ik heb dus geen smart card nodig das mooi. Maar moet ik wel een CI+ Cam aanschaffen want ik krijg nu de digitale zenders niet geinstaleerd ( geen signaal geeft hij dan aan ).
 
Dr-Pepper
Vraagt je tv wel om de frequentie etc?

Vaak moet je ze ook instellen op kabel ipv satteliet. Veel TV's hebben namelijk 2 tuners als zijnde dvb-c en t

De instellingen voor je regio kan je evt vinden op de site van Caiway.
 
Danny
Ja de Tv vroeg om de frequetie en zo . Die heb ik allemaal van de caiway site gehaald en ingesteld. Hij vroeg ook om antenne en kabel daar had ik natuurlijk kabel aan gevinkt.

Maar jij zegt dus eigenlijk dat ik de CI+ Cam niet nodig heb?
 
Dr-Pepper

Quote

Danny schreef:

Maar jij zegt dus eigenlijk dat ik de CI+ Cam niet nodig heb?


Nope, ondanks dat hij heel fancy word aangeprezen is het eigenlijk alleen maar een kaartlezer voor een smartcard.

Niet nodig voor het basicpakket daar.
 
Danny
Dan gaan we morgen nog maar eens kijken hoe hem dan aan de praat te krijgen en de digitale zenders te kunnen instaleren.
 
magicwizz

Quote

Danny schreef:
Dan gaan we morgen nog maar eens kijken hoe hem dan aan de praat te krijgen en de digitale zenders te kunnen instaleren.


Wat ik wel weet is dat bij die ontvanger bij de frequentie 554.000 ingevuld moet worden.
Als je kijkt achter de frequentie en er staat kHZ dan hoor je de frequentie 554.000 in te vullen is het mHZ dan vul je 554.00 in.

Het is nog wel de vraag uit welk gebied je komt. Waar je ook even op mag letten is de netwerk-id.. Als er 5 cijfers staan dan vul je eerst een "0" en daarna de code.

Dat zijn nog 2 tips die we je mee kunnen geven Smile
Doe er je voordeel mee Wink
 
Danny
Voor Oudenbosch gelden de volgende waarden:
Frequentie: 554.00 MHZ
Network ID: 6536
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s


JIj zegt dus dat ik een 0 voor het netwerk id moet in geven. Want met deze gegevens vind hij wel het analoge signaal.

Ik ga het in iedergeval morgen proberen. Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik laat morgen weten of het werkt.
 
magicwizz
LG LH 3300 instellen van Frequentie :

- Druk op Menu
- Selecteer Setup
- Selecteer Automatisch afstemmen
- Selecteer Ja
- Selecteer Kabel
- Selecteer standaard en vul de waardes in :

Frequentie (kHZ) : 554.000
Symbol Rate : 6900
Modulatie : 64 QAM
Netwerk-id : (0)6536 (Bij LG is dat volgens mij met een 0 ervoor)

- Selecteer OK
- Selecteer Digitaal programmeren en eventueel ook analoogprogrammeren.
- Selecteer Start.
- Daarna nadat die de zenders gevonden heeft bevestigen met OK.


Wat ik nu denk is dat je de laatste instelling niet helemaal goed hebt gedaan. Dan bedoel ik dus dat je mogelijk geen vinkje bij digitaal programmeren neer hebt gezet en alleen bij analoog programmeren.

Hopelijk geeft dit meer succes met programmeren. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CI+ Cam in LG lh3300 [Opgelost]', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
[opgelost] bewaartermijn opnames iptv Interactieve TV, Pay Per Event : 2 27 jul 2021
[Opgelost] TV storing Almelo Cogas Storing : 5 31 mei 2015
Sony KDL-32EX500 & CI+ [opgelost] TV's met ingebouwde Tuners : 1 07 mei 2010
Advertentie