obey-robots.txt
04 December 2016, 21:20
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Advies Router nav glasvezelaansluiting

wimpan
Binnekort ga ik mijn glasvezel aansluiting activeren. Op dit moment maak ik gebruik van een Sitecom routeer, 300NX2. Deze router kan echter in de bedrade situatie de snelheid van het glasvezelsignaal niet aan.Welke router adviseren jullie en waar te verkrijgen?

Bedankt voor het antwoord.

AlHor
Beste Optimizer,

Krijg bij jou antwoord toch ook wel beetje gevoel dat je commerciel getint bent (en dus niet helemaal objectief bent). Ik zou deze aanraden: TP-Link TL-WDR3600. Kost je nog geen € 60 en kan alles aan. Vorige keer week nog even vergeleken met een E4200 bij een vriend van me en deze tp link blaast um weg. Alleen maar lof over deze router tot nu toe.

AlHor
Ja maar je gaat er nu wel simpel aan voorbij dat onze kwaliteitsleverancier Cisco de toko van Linksys heeft opgekocht en vervolgens compleet heeft uitgeknepen. Veel producten voldoen niet aan de oude standaard. (Ik ben al ICT-er sinds een lange tijd en heb altijd goede ervaringen gehad met de oude Cisco apparatuur).

Ik zou zeggen: test die TP Link eens! Wel de 3600, die is beter dan de 4300 Smile Heerlijk apparaat voor dat geld. Heb ook al een TP Link 1024 24p 10/100/1000 switch staan en die loopt ook als een idioot. Tuurlijk koop je dat misschien niet als bedrijf, maar voor particulieren prima. Hoewel ik moet zeggen dat ik op m'n werk tegenwoordig steeds vaker ook dit soort spul inzet omdat de 3COM spullen net zo snel kapot gaan Smile Daarnaast staat en valt ook alles met configuratie en de juiste failover inrichting...

AlHor
Haha ik heb niks met ze te maken. Ik koop wat ik wil. Ben gewoon een normale nerd die thuis glasvezel heeft Smile Ik heb nergens belang bij, behalve dat iedereen hier een eerlijk advies krijgt. Vandaar mijn reactie richting jou, omdat jij met een URL adverteert en dus niet 100% objectief bent. Ik ben gewoon consument.

Daarnaast vind ik de moeite en tijd die jij in deze zaak steekt erg goed! Ben er zeer content mee. Dus daarvoor geef ik je zeer veel lof!

Dretje
Gents, leuke dialoog over merk vs goedkoop merk.
Toevallig kreeg ik onlangs het verzoek om voor weinig een oplossing voor de glasvezel neer te zetten. De persoon in kwestie heeft de 300Mb variant uitgezocht vanwege het bellen, maar had op gebied van het netwerk niets in huis. De pc heeft slechts een 100Mbit netwerkkaartje Smile

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar kwaliteit, aangezien ook ik te vaak met loze beloftes van apparatuur te maken heb gehad. Echter was de prijs bepalend dus zijn we gaan shoppen en waar komen we op uit.
Ik heb zelf de Linksys E4200 v1, maar na de testen van diverse partijen viel de keuze op de WDR3600 en de Powerline PA250-200.

De installatie van de power adapter verliep vlekkeloos en werkt super op de Entone. Dat scheelde een heel moeilijke kabel trekken.
De WDR3600 verliep na een firmware update die DHCP problemen oplost redelijk goed.

Nadeel van de WDR is dat als je deze een enkele SSID geeft (dus dezelfde aan zowel de 5Ghz als de 2.4Ghz) dan zakt de performance van de WDR3600 dramatisch naar beneden (Linksys doet dat super). De connectivity zakte van 300MBit direct naar 72Mbit, 14 Mbit en weer terug en dat is vervelend. De afstand was nog geen meter dus daar ligt het niet aan.

Het bereik van de machine is prima, want het bereik buiten is zelfs zeer goed te noemen terwijl de machine in de meterkast staat.

Ergo: er zitten aan de WDR3600 voordelen, want de prijs van 45 euro is niet veel voor een machine met deze capaciteiten. Ben benieuwd naar het aantal storingen.
grtz\Dre

Wateringseveld6
Mede door de aanbevelingen van OPTIMIZER_CO heb ik onlangs een Cisco (Linksys) EA4500 aangeschaft om de snelheid van mijn nieuwe glasvezelaansluiting aan te kunnen. Ik heb het 300/300 pakket. Na installatie van de router wordt automatisch de nieuwste firmware geinstalleerd. De bijbehorende Smart wifi App is wel cool hoor, alleen was de snelheid van mijn internet 1 MB. Na wat speurwerk op het www las ik ergens dat de oorzaak hiervan de nieuwe firmware kon zijn. Daarop het "gedowngrade"naar de vorige firmware, en zie daar, de snelheid was nu rond de 170/180. Aangezien ik met de laptop direct op het glasmodem aangesloten wel de volledige snelheid haal ben ik benieuwd of er in de router instellingen gedaan kunnen worden die ik over het hoofd heb gezien. Wellicht dat OPTIMIZER_CO, met zijn uitgebreide ervaring met de Cisco, een uitleg heeft waarom het met de nieuwste firmware helemaal niet wil lukken. Het liefst lees ik natuurlijk een oplossing Smile

Alvast bedankt.

jongkind
Ondersteunen de voorgestelde routers IPv6?
Is er al enigszins zicht op wanneer IPv6 bij CaiWay beschikbaar komt?

Wateringseveld6
Beste OPTIMIZER_CO,

dank jewel voor je antwoorden. Ik heb het glasmodem gereset en, nadat deze weer online was, ook mijn router. Deze laatste is via cat6 verbonden met het modem. Vanuit de router gaat een cat5e door de muur naar de aansluiting in de muur op mijn kamer boven. Vandaaruit is mijn pc via cat5e verbonden met de router.

De allereerste installatie van de router heb ik met de cd gedaan. Automatisch vind hij dan mijn verbinding en hoef ik alleen nog maar mijn netwerk te benoemen en daarvoor een wachtwoord in te stellen. Ook wordt tijdens de installatie meteen de nieuwste firmware gedownload en geinstalleerd. Resultaat hiervan was de in mijn eerdere bericht genoemde slechte verbinding waarop ik de eerdere versie van de firmware heb geinstalleerd.
Het uitzetten van de IPv4 en IPv6 beveiliging leidt niet tot betere resultaten (ook niet slechter trouwens).

De netwerkkaart in mijn pc is een 3Com 3C940 Gigabit Lom Ethernet Adapter, geintegreerd op een Asus K8V moederboard. Ik weet dat dit al een oud beestje is. Volgens de handleiding van Caiway heb ik in de eigenschappen van de netwerkkaart snelheid & duplex op 1000Mbps full duplex gezet.
Wat de andere suggesties betreft: ik draai geen AVG en vanwege mijn mediaplayer heb ik een vast IP toegewezen aan mijn pc, dus hier staat het niet op automatisch.

Wat ik eventueel nog wel kan proberen is het stuurprogramma van de netwerkkaart verwijderen en deze opnieuw door Windows7 laten detecteren.

Dretje
Beste Wateringseveld6,

Tot op heden lijk je de juiste stappen te hebben genomen, maar ik zo andere apparatuur gebruiken om te testen.
Gebruik een nieuwere notebook om zeker te zijn dat bij rechtstreekse verbinding de verbinding wel goed is.
Daarna met dit bewijs hetzelfde achter je router dit proberen. Sluit alles dus uit of verdenk alles waarvan je kan bewijzen dat het of fout werkt.
Je bekabeling is prima. Cat6 is onzin en als ik de kabels zag, dan levert Caiway ook geen 6 aan, maar een keurig 5e kabel. In ieder geval zijn de connectoren niet shielded.
Succes.

Wateringseveld6
Hallo Dretje,

dank je voor het meedenken. Ik heb de glasaansluiting in het begin al een keer getest door een laptop direct op het glasmodem aan te sluiten met een van de twee door Caiway meegeleverde kabels. Inderdaad zijn dit cat5e kabels. Daarbij werd de volledige snelheid gehaald. Dwz 285/285, maar op het forum van tweakers valt te lezen dat dit bij velen zo is.
Nu is deze laptop met de router verbonden via een nieuw getrokken cat6 kabel en als ik met reggefiber de snelheidstest doe kom ik niet hoger dan rond de 140 down. Juist omdat de snelheid achter de router niet goed was heb ik mijn Sitecom vervangen voor de Cisco EA4500. Frapant detail is ook dat in de speedtest de uploadsnelheid altijd hoger scoort dan de downloadsnelheid, of is dit een normaal verschijnsel?
Volgens mij heb ik de stekkers er op de goede manier aangezet. Is het trouwens niet zo dat als je een van de kleuren verwisseld er helemaal geen signaal meer doorkomt?

EDIT: zojuist met een andere laptop nogmaals de verbinding getest. Hiervoor heb ik de laptop aan de router gehangen met een kant en klare cat5e kabel van een meter of zo (iig kortSmile). de gemeten download met reggefiber was 207. Up aanzienlijk minder, iets van 32 dacht ik Frown
Gewijzigd door Wateringseveld6 op 10 januari 2013, 17:56

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Advies Router nav glasvezelaansluiting', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet valt telkens weg DLink router Algemeen 1 25 augustus 2016, 22:58
TK Router Sitecom X6 N900 Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 2 08 augustus 2016, 14:02
Advies welke WiFi-router achter glasmodem? Eigen netwerk 51 05 augustus 2016, 01:30
router vertraagd ? Snelheid 16 04 augustus 2016, 15:42
Router werkt niet op glasvezel Storing 7 18 juni 2016, 00:15
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Sandwedge01:00:31
| Highway01:09:07
| erickiel01:53:20
| greg02:11:59
| jj198704:22:40
| Mario04:26:41
| Bordewolf04:29:43
| ghijs04:33:23
| markmart05:27:13
| popmart197006:56:05
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.