obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Snelheid Caiway dramatisch
NickR
Beste leden,

Benieuwd of iemand hetzelfde ervaart maar ik heb het alles-in-een relax pakket van Caiway met 35MB internet. Deze komt binnen op het Arris TM-722 modem en
deze staat aangesloten aangesloten op mijn D-Link DIR-655 modem. Op het moment dat het wat drukker wordt met gebruikers zakt de internet verbinding terug tot onder de 3MB.... Wij maken veel gebruik van het internet mbt online games via de PS3 en dit is gewoon niet meer te spelen door de trage internet lijn. Nu ben ik zelf niet helemaal a-technisch met computers en heb mijn router dus al verschillende malen anders in gesteld met geen resultaat. DMZ instellen werkt niet, Portforward of virtual server instellen werkt ook niet. Firewall uitgezet wat ook geen efeect heeft, heb gekeken of ik een firewall op de modem kon ondekken maar volgens mij heeft deze geen ingebouwde firewall.

Hebben meer mensen dit probleem uit de regio Hilvarenbeek en wat heeft eventueel geholpen? Om nu namelijk weer te gaan bellen met een medewerker die gaat vragen of ik wat stekkers erin en eruit wil halen en afstanden van de hoofdaansluiting door te geven heb ik niet zo'n trek in.

Mvg.
Nick
 
darkstalker
Ik weet niet welke versie je hebt van de DIR-655, maar hier zie ik dat de oudere versie maar 200 verbindingen aan kan. (originele review)
Redelijke prestaties voor een router uit 2007, maar anno 2012 in een huis vol gebruikers... tja Wink
 
jdimhot
Snelheid Caiway dramatisch

Ik ben nu 3 weken overgestapt van telfort adsl naar caiway relax, maar de snelheid is ontzettend instabiel, vandaag een diepte punt met minder dan 1mb. Er zijn ook momenten dat ik de 30+ haal, maar die zijn zeldzaam. Gemiddeld kom ik uit rond de 16mb (test met de speedtest app op ipad). Graag verneem ik of daar wat aangedaan kan worden.
 
NickR
Dit bedoel ik nou..... zaterdag middag bijna 13.00 uur...

http://www.speedtest.net/result/2343840180.png

En dan gewoon beweren dat je 35MB lijn hebt waar je overigens wel voor betaald maar 70% van de tijd bij lange aan niet haalbaar is... Zo jammer dat we hier geen andere kabel provider hebben. Toch maar weer terug naar adsl vrees ik.
 
NickR
Beste Optimizer,

Zoals u in mijn eerste mail kunt lezen ben ik geen leek in de automatisering en kunt u van mij aannemen dat het niet aan de aansluiting ligt. Daarnaast zou het dan ook niet het ene moment slecht zijn en het andere goed. Mijn modem zit 30 cm van de hoofdaansluiting in mijn huis en de router staat daar bij. Heb al 2 andere coax kabels geprobeerd en alle CAT kabels vervangen en dit brengt geen verbetering. Als laatste ga ik nog een andere router proberen maar ben er zo goed als zeker van dat dit ook geen oplossing gaat bieden.

Het probleem ligt 100% zeker aan de kant van Caiway het vreemde is echter dat Hilvarenbeek maar een kleine gemeente is waar echt geen 100.000 man tegelijk online gaan. Dus begint er toch op te lijken dat er ergens op de lijn "geknepen" wordt.

Begrijp me niet verkeerd ik waardeer het erg dat u mij probeert te helpen en aan een oplossing aan het denken bent maar aan de aansluiting ligt het niet. Er moeten gewoon meer mensen zijn die een dergelijk probleem hebben.

Mvg.
Nick
 
Caiway Webcare

Quote

NickR schreef:

Beste Optimizer,

Zoals u in mijn eerste mail kunt lezen ben ik geen leek in de automatisering en kunt u van mij aannemen dat het niet aan de aansluiting ligt. Daarnaast zou het dan ook niet het ene moment slecht zijn en het andere goed. Mijn modem zit 30 cm van de hoofdaansluiting in mijn huis en de router staat daar bij. Heb al 2 andere coax kabels geprobeerd en alle CAT kabels vervangen en dit brengt geen verbetering. Als laatste ga ik nog een andere router proberen maar ben er zo goed als zeker van dat dit ook geen oplossing gaat bieden.

Het probleem ligt 100% zeker aan de kant van Caiway het vreemde is echter dat Hilvarenbeek maar een kleine gemeente is waar echt geen 100.000 man tegelijk online gaan. Dus begint er toch op te lijken dat er ergens op de lijn "geknepen" wordt.

Begrijp me niet verkeerd ik waardeer het erg dat u mij probeert te helpen en aan een oplossing aan het denken bent maar aan de aansluiting ligt het niet. Er moeten gewoon meer mensen zijn die een dergelijk probleem hebben.

Mvg.
Nick


Beste NickR,

Hierbij willen we je verzoeken om via een persoonlijke bericht je adresgegevens door te geven. Op dit moment speelt een centrale storing in je regio die je storing kan verklaren.

We wachten je reactie af.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
NickR

Quote

Beste NickR,

Hierbij willen we je verzoeken om via een persoonlijke bericht je adresgegevens door te geven. Op dit moment speelt een centrale storing in je regio die je storing kan verklaren.

We wachten je reactie af.

Met vriendelijke groet,

Harma


Beste Harma,

PB is verstuurt ik wacht jullie reactie af, alvast bedankt voor de snelle reactie.

Mvg.
Nick

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 03 2012 21:50:43:
Sinds wanneer is 22.00 uur 's avonds een piek tijd?

http://www.speedtest.net/result/2349081036.png
Gewijzigd door NickR op 03 december 2012, 21:50
 
Caiway Webcare

Quote

NickR schreef:

Beste Harma,

PB is verstuurt ik wacht jullie reactie af, alvast bedankt voor de snelle reactie.

Mvg.
Nick

Bedankt daarvoor, we hebben de gegevens inmiddels verwerkt.

Quote



Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 03 2012 21:50:43:
Sinds wanneer is 22.00 uur 's avonds een piek tijd?

http://www.speedtest.net/result/2349081036.png


Een piek ontstaat niet tijdgebonden maar is afhankelijk van het algemene gebruik in je regio. Voor het genoemde moment was het inderdaad vrij druk, een kwartier daarna was dit weer voorbij.

Deze situaties kunnen zich voordoen en worden derhalve niet gezien als storing.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Maar toch heb ik daar op de glasvezel voor mijn gevoel nooit last van.

Zijn er weinig klanten op de glasvezel in Krimpen zodat het nooit druk is, of kan je geen pieken hebben op de glasvezel?
 
Adios
Misschien komt Caiway met flinke prijsverlagingen.
Ik las net dat Ziggo de prijs van zijn alles in 1 pakketten gaat verlagen voor de hoogste snelheid o.a. En Ziggo handhaaft ook gewoon gratis bellen naar andere Ziggo abonnees.

www.ziggo.nl/tariefswijziging

Iets wat Caiway nooit los had moeten laten als klantenbinding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid Caiway dramatisch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie