obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezelaansluiting in huis
maanmist
Het is hier nog niet aan de orde hoor maar had met een voetbalvriend een discussie over de aansluiting van glasvezel in huis en dat met name over de tv.
Mijn maat zegt dus dat je voor het beste beeld een UTP kabel van de glasvezelmodem naar de tv moet trekken. Ik dacht dus dat het vanaf het modem gewoon coax is en dus gewoon vanaf mijn aansluiting in de woonkamer een coax naar de tv en dat het dus vanaf het modem niet veel veranderd. Iemand die het weet?
 
Adios
Een coaxkabel vanaf de glasvezelmodem wordt gebruikt door veel aanbieders bij Reggefiber. Op de eerste glasvezel staat het IPTV en internet en telefonie gebeuren.
Op de tweede glasvezel staat dan het analoge televisie signaal en DVB-C. Door middel van een extra insteekmodule komt er dan een coaxuitgang op je glasvezelmodem en kan je je bestaande televisie aansluiten door middel van een coaxkabel vanaf je glasvezelmodem.


Caiway heeft al een coaxinfrastructuur door middel van CIF en heeft dus de tweede glasvezel niet nodig om dit aan te kunnen bieden. Daarom heeft de modem die Caiway gebruikt ook geen coaxuitgang.

Je moet vanaf je glasvezelmodem een UTP kabel trekken naar je Entone IPTV ontvanger. Dat is de manier zoals het bij Caiway werkt. Een goede powerline-adapter volstaat ook, maar bedraad is altijd beter.
 
maanmist
Ok, dus UTPkabeltje door het huis begrijp ik.
Bedankt voor je uitleg.
 
wimanena
nou maanmist dit is duidelijk lekker makkelijk allemaal wordt weer knutselen

wil
 
maanmist
inderdaad Wil. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezelaansluiting in huis', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gele draad glasvezelaansluiting? CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 2 17 feb 2014
glas in huis trekken CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 31 mei 2013
Advertentie