obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Aansluiten thuisnetwerk op glasvezel
Winkie 56
ik heb een vraag over de verbinding tussen glasvezelmodem en de tv / radio: gaat caiway ook deze aansluiting verzorgen? hebben ze een monteursdienst die de utp kabel vanuit de meterkast naar de tv kan aanleggen? gebeurt dat via de buis waarin ook de coaxkabel loopt? heeft iemand daar ervaring mee en kan iemand iets vertellen over de mogelijke kosten die daaraan verbonden zijn? UTP cat 5 kabel door een buis krijgen waar reeds een dikke coax doorheen loopt, zal namelijk geen feest worden, zeker niet als je niet weet of er knikken / bochten in de buis zitten. In nieuwbouw zitten de buizen reeds in de betonnen muren mee gegoten (prefab / gietbouw). Caiway heeft ook aangegeven de coax naast de glasvezel aansluiting te handhaven. Voor hoelang gaan ze dit volhouden? Ik neem aan dat coax een keer verdwijnt...Bye-happyWaitShock
 
Adios
Bij ons in Krimpen werd kostenloos een UTP kabel getrokken door het pijpje vanaf de meterkast naar de woonkamer. Dat gaat prima naast de coaxkabel in dezelfde pijp.
 
Adios
In Loenen moest je alles zelf doen? Wat vreemd.

Mijn moeder ( woon ook in Krimpen aan den IJssel) heeft alleen IPTV via de glasvezel en daar is al kostenloos een stopcontact gemaakt in de meterkast en een UTP kabel getrokken naar de woonkamer.
 
Radar
Ik heb de glasvezel naast de coax laten plaatsen, in de huiskamer.

Vorige week hebben ze hetzelfde gedaan bij mijn moeder: naast de coax, maar dan in de meterkast.
Ik ben benieuwd hoe ik een utp kabel bij de TV/modem krijg.

Ik heb een mailtje naar Caiway gestuurd met de vraag....maar ik denk dat ze het zelf ook nog niet weten....

Ik dacht dat ze ook aan het testen waren met powerline-apparaten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 17 2012 19:51:20:
Antwoord van de helpdesk gekregen....in gebrekkig Nederlands....dat dan weer wel.

Er wordt geadviseerd een homeplug te gebruiken voor de TV en dan een draadloze router en modem in de meterkast.
Dan moet dus ook het basisstation van de telefoon in de meterkast.

Dat gaat dus niet gebeuren: de meterkast bevindt zich op een zeer ongunstige plaats in huis en door alle bekabeling is het bijna een kooi van Faraday.

Wanneer er geen utp kabel naar de TV, router en basisstation getrokken kan worden, laat ik het glasverhaal aan mijn moeder voorbij gaan....jammer hoor...

Ik lees dat er wel kabels getrokken zijn bij mensen met alles-in-1 pakket.....waarom weet de helpdesk dat niet?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 17 2012 21:17:29:

Quote

robert038 schreef:

Was inderdaad gratis, installatie door firma Schuuring. Wel moest je 3 in 1 pakket hebben. Ja mijn schoonouders hebben alleen tv via glasvezel. Excuses. Wel moest je zelf de router betalen.


Dat wás gratis......nu dus niet meer..... Sad
Gewijzigd door Radar op 17 oktober 2012, 21:17
 
Caiway Webcare

Quote

Winkie 56 schreef:

ik heb een vraag over de verbinding tussen glasvezelmodem en de tv / radio: gaat caiway ook deze aansluiting verzorgen? hebben ze een monteursdienst die de utp kabel vanuit de meterkast naar de tv kan aanleggen? gebeurt dat via de buis waarin ook de coaxkabel loopt? heeft iemand daar ervaring mee en kan iemand iets vertellen over de mogelijke kosten die daaraan verbonden zijn? UTP cat 5 kabel door een buis krijgen waar reeds een dikke coax doorheen loopt, zal namelijk geen feest worden, zeker niet als je niet weet of er knikken / bochten in de buis zitten. In nieuwbouw zitten de buizen reeds in de betonnen muren mee gegoten (prefab / gietbouw). Caiway heeft ook aangegeven de coax naast de glasvezel aansluiting te handhaven. Voor hoelang gaan ze dit volhouden? Ik neem aan dat coax een keer verdwijnt...Bye-happyWaitShock


Caiway zal geen kosteloze installatieservice gaan bieden bij het aansluiten van het glasvezel. Er zullen echter wel verschillende mogelijkheden beschikbaar komen voor klanten die zelf niet in staat zijn om het aan te leggen.

We raden sterk af om zogenaamde Powerline Adapters te gebruiken. Deze apparaten worden veel gebruikt door bijvoorbeeld KPN. Echter hebben we uit ervaring gemerkt dat deze verbinding zelden voldoet aan de eisen die wij stellen. We raden daarom ook sterk aan om alles bekabeld te verbinden om kwaliteit en snelheid te behouden.

Voor het internet raden we een CAT 5E kabel aan, dit vanwege de snelheden welke geleverd kunnen worden. Cat 5 kan deze snelheden niet aan.

Er is op dit moment geen einddatum bekend voor het signaal op het coax netwerk. Dit zal komende jaren dus gewoon doorgaan. Als het coax signaal stopt of veranderd, dan zullen alle (getroffen) klanten hiervan op de hoogte gebracht worden.

Mike
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Radar
Het zou wel prettig zijn wanneer ik van tevoren weet of er nog een cat5E kabel bij de coax kan.
Mijn moeder woont in een 2 jaar oud appartement met de coax door een buis door de betonnen vloer.

Ze is wel voor-ingeschreven voor alles-in-1 glas (waarschijnlijk februari).....maar wanneer dat niet mogelijk blijkt te zijn .....
Is het niet mogelijk om een installateur als de fa. Schuuring een kijkje te laten nemen?
Kan dan meteen voor alle appartementen in het complex.....ze is niet de enige met dit dilemma.
 
darkstalker
Mocht je een nieuwe kabel gaan leggen, kies dan voor kwaliteits cat5e of cat6 kabel welke van 100% koper is. De meeste goedkope netwerk kabels (die gedeeltelijk aluminium of ijzer met een koper vernisje bevatten) presteren niet goed (gigabit) op afstanden langer dan 10-15m.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491393
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiten thuisnetwerk op glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Soundbar via hdmi aansluiten op Amino 7 Algemeen : 1 05 mei 2021
Advertentie