obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Aansluiten thuisnetwerk op glasvezel
Tonv58
Ik heb een vraag over glasvezel: ALs ik overstap op een glasvezelpakket, moet ik de PC rechtstreeks op het modem aansluiten, staat er.

Maar dat is fysiek onmogelijk, mijn glasvezelaansluiting zit voor in het huis, de PC staat helemaal achter in de studeerkamer.
Ik heb nu UTP via leidingen die in de muren zijn gefreesd van voor naar achter. Voor in het huis de modem aan de andere kant van de UTP in de studeerkamer staat een router waaraan via ethernet een PC, een storage centre en een netwerkprinter hangt. Via wifi maken de laptops van kinderen, vrouw en de laptops van ons werk contact met het netwerk, net als onze smartphones.

Kan deze configuratie zo blijven bij overstappen op glasvezel, of kan er maar 1 PC op worden aangesloten?
 
Radar
Vandaag hebben ze bij mij het kastje in huis geplaatst.
Naast de coaxaansluiting.

Je kan de UTP kabel die in het coax modem zit en naar je router gaat, dus zo in de glasvezelmodem steken.....

Tenminste.....zo heb ik het begrepen....
 
Tonv58
Ja, lijkt me ook logisch, UTP is UTP, maar omdat er zo expliciet staat "U Sluit uw PC rechtstreeks aan het modem" en er verder nergens over een thuisnetwerk wordt gerept, word ik toch achterdochtig.

Ben al eerder door schade en schande wijs geworden met Caiway.
 
Radar
In de "glasvezel-aansluit-pdf" heb ik het volgende gevonden:
http://www.caiwayglasvezel.nl/site/documents/309/IPTV_3in1_handleiding_V1002.pdf

Daar staat " Router of PC"

In dzez pdf wordt nog gesproken over de Airties glasvezel modem......maar daar is men nog niet helemaal uit dacht ik.....of het een Airties gaat worden of niet.
Mocht het een ander merk worden, dan zullen de aansluitingen hetzelfde blijven.

Mijn moeder woont in een appartementencomplex (nieuw) en daar komt de coax in de meterkast binnen en wordt vanuit deze kast verlengd, door de vloer, naar een aansluitpunt bij de TV/modem/telefoon in de huiskamer....zo'n 10-15 meter verder.

Ik ben benieuwd hoe ze dat bij haar gaan doen......dan zal er een UTP kabel naast de coax getrokken moeten worden naar het aansluitpunt.....of dat mogelijk is in de praktijk......geen idee!
Gewijzigd door Radar op 30 augustus 2012, 18:48
 
Tonv58
Dank je, in de FAQ's op http://www.ikgavoorglas.nl/site/ en in de folder die in de bus viel, heb ik dit niet gezien.

Mag wel wat duidelijker.

Het is een aantrekkelijk aanbod, nog even kijken hoe het fiscaal zit met de vergoeding van combipakketten.
 
Radar
Ik heb wel een paar dingen door elkaar gehaald...... de glasvezelmodem wordt waarschijnlijk een Genexis en daar komt de radio/TV ontvanger/decoder weer aan te hangen.....en dat werd in eerste instantie een Airties....maar dat zou ook wat anders kunnen worden.
 
Adios
Het wordt geen Airties.
 
Caiway Webcare

Quote

Tonv58 schreef:

Ik heb een vraag over glasvezel: ALs ik overstap op een glasvezelpakket, moet ik de PC rechtstreeks op het modem aansluiten, staat er.

Maar dat is fysiek onmogelijk, mijn glasvezelaansluiting zit voor in het huis, de PC staat helemaal achter in de studeerkamer.
Ik heb nu UTP via leidingen die in de muren zijn gefreesd van voor naar achter. Voor in het huis de modem aan de andere kant van de UTP in de studeerkamer staat een router waaraan via ethernet een PC, een storage centre en een netwerkprinter hangt. Via wifi maken de laptops van kinderen, vrouw en de laptops van ons werk contact met het netwerk, net als onze smartphones.

Kan deze configuratie zo blijven bij overstappen op glasvezel, of kan er maar 1 PC op worden aangesloten?


Het is mogelijk om een PC direct aan te sluiten op het modem maar je kan ook een router gebruiken.
Voor de televisie wordt inderdaad geen Airties gebruikt.
Het excacte type en merk wordt later bekend gemaakt.

Thijs Eleveld
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Wordt de IPTV ontvanger die Caiway gaat gebruiken dan overal in het land gelijk? Dus als jullie straks op de glasvezel van Reggefiber komen, ook dezelfde ontvanger als op het CIF netwerk?
 
Radar
Ze staan me wel goed, maar ik vindt ze niet lekker zitten.....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiten thuisnetwerk op glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Soundbar via hdmi aansluiten op Amino 7 Algemeen : 1 05 mei 2021
Advertentie