obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Welke IP HD-PVR bij nieuwe Alles-in-1 Glas
ronzuid

Quote

Fiberkrimpen schreef:

Nog mooier is als je IPTV gewoon met je televisie kan bekijken zonder los kastje, net zoals nu met DVB-C het geval is.


Het wordt tijd dat de televisiefabrikanten dit gaan inbouwen !


Terecht!!!
Ik zei dit eerder ook al, was blij met de komst van CI+, nu krijg je weer zo'n klote kastje onder je tv met een extra AB erbij...........
 
IPv6-Router
Weet niet of de fabrikanten daar aan gaan beginnen. De standaard voor IPTV is er nog niet. Tegen de tijd dat de standaard bekend is gaan de fabrikanten hier graag in mee.
 
Adios
Ik hoop niet dat het die verschrikkelijke Motorola kastjes worden die KPN en Telfort gebruiken.
 
IPv6-Router
Dit is een mooie oplossing voor Caiway CloudTV van ActiveVideo. Vanaf volgend jaar bij Caiway een cloud oplossing volgens zeggen. Dit is een oplossing voor any-device en dus TV kijken op meerder schermen en apparaten.
 
Adios
Als ik de klachten lees van KPN klanten, is dat in the cloud helemaal niks.

Hier de tekst van een KPN gebruiker op een ander forum:

Ja, het online opnemen heeft af en toe best wel last van kuren. Wat jij beschrijft hadden we laatst ook bij TVOH. Opname starten, minuutje of 30 iets anders doen en dan de opname bekijken (zodat je de reclames door kunt spoelen en zo goed als gelijk bij het einde van het programma te komen als de live uitzending zelf). Hier hadden we idd ook het probleem dat het beeld na 10 min vast stond. Bij stoppen en resume begint ie dan vrolijk weer op 0:00min. Vooruit spoelen of skippen ging ook tergend traag cq. was onmogelijk zonder dat de boel weer hing.
Bekijk je de opnamen echter op een ander moment (volgende dag bijv), dan is er niets aan de hand. 't is net alsof er teveel mensen gebruik van maken tijdens de uitzending zelf en dat het daarom niet goed werkt.
Andere issues die we de laatste tijd gezien hebben :

- Opnames incompleet. Missen laatste x minuten. Helaas nergens een mogelijkheid om voorloop-/naloop tijden in te stellen. Komt uiteraard omdat het centraal opgenomen wordt en gedeeld met iedereen die het ook 'opgenomen' heeft, maar regel het dan op z'n minst centraal goed.
- Opnames van kanaal X leveren bij bekijken ineens het beeld op van kanaal Y (komt niet vaak voor, maar is heel irritant als je denkt iets opgenomen te hebben)
- Vooruit spoelen/skippen werkt niet goed (continue de melding 'wordt gebufferd'Wink
- Sinds enige maanden is het vooruit spoelen/skippen binnen 10 seconden na het starten van het afspelen onmogelijk geworden ('wordt gebufferd' melding).
- Zwart beeld en geen geluid bij afspelen, terwijl de tijdsindicatie wel mee loopt. Enige oplossing hierbij is het resetten van de Experiabox, wat weer zo'n 10 min kost.

Kortom, nog genoeg verbeterpunten (inclusief de onmogelijkheid om herhaald te kunnen opnemen).



Ik hoop dat Caiway, dit zijn klanten niet aandoet. Geef mij maar een PVR met ingebouwde harde schijf!
 
AlHor

Quote

ronzuid schreef:

Quote

Fiberkrimpen schreef:

Nog mooier is als je IPTV gewoon met je televisie kan bekijken zonder los kastje, net zoals nu met DVB-C het geval is.


Het wordt tijd dat de televisiefabrikanten dit gaan inbouwen !


Terecht!!!
Ik zei dit eerder ook al, was blij met de komst van CI+, nu krijg je weer zo'n klote kastje onder je tv met een extra AB erbij...........


Je kan toch ook gewoon met je CI+ blijven kijken via de coax met al je pakketten? Laat je die iptv decoder toch gewoon in de kast staan? Zie het probleem niet zo hiervan? Alleen als je de interactieve diensten wil gebruiken dan moet je wel, maar dan moet je gaan klagen bij Sony/Samsung/LG/Philips/etc...
 
Adios
Tuurlijk kan je gewoon met je ingebouwde digitale tuner van televisie blijven kijken.

Wel kan ik me voorstellen dat dmv IPTV bepaalde dingen in de toekomst makkelijker kunnen dan met DVB-C.
Zoals je weet komt 4K ultra HD eraan. Die kanalen nemen toch wat meer ruimte in beslag dan de huidige HD kanalen. Nu heeft Caiway nog ruimte zat, mede omdat de aanwinst van nieuwe zenders het laatste jaar, prutje is. Maar als straks alles HD is, kan ik me voorstellen dat de kabel vol kan raken.
 
Amiga500
4K is nog lang de standaard niet.
We rommelen nog maar wat in de marge met HD met de nodige problemen dus ik zie 4K nog lang niet gemeengoed worden, afgezien van de Tv's en dergelijke.

Beetje het 3G - 4G verhaal, leuk allemaal hoor maar anno 2013 hebben we nog lang niet overal degelijke 3G verbinding laat staan de beloofde snelheid.
Met 4G zal dat niet anders worden en ben je 5 jaar verder voordat het een beetje aan de verwachtingen zal voldoen. Tegen die tijd is die bandbreedte matig te noemen voor de data behoeftes tegen die tijd, eigenlijk zoals 3G nu ....
 
Adios
Ik weet dat er voorlopig niet veel 4K uitzendingen zullen zijn.
Maar dit jaar komen wel de eerste 4K televisies op de markt en SKy Duitsland heeft al zijn eerste voetbalwedstrijd opgenomen in 4K vorig jaar.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke IP HD-PVR bij nieuwe Alles-in-1 Glas', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Welke zender erbij Welke zender wil je er nog bij hebben? : 15 10 mei 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Advertentie