obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Dagelijkse uitval televisie na storing toegenomen
Roadster
Sinds een drietal jaar zit ik bij Caiway.
Vanaf het begin had ik al te maken met dageijkse uitval van de televisie. Het welbekende "Geen signaal".
Alleen de nederlandse zenders (ned1-3,rtl4-8) hadden hier nauwelijks tot geen last van.
In de eerste maand heb ik een aantal keer gebeld met Caiway. Ze hebben een signaalmeting gedaan en 'alles zag er goed uit'.
Dit kreeg ik elke keer te horen, op een gegeven moment ben ik gestopt met bellen.
(Ik ben zelf een paar jaar als monteur werkzaam geweest voor UPC en Ziggo.
Mijn ervaring is dat het, bij daadwerkelijke storingen, zinloos is om dit met een eerstelijns helpdesk te blijven behandelen.
Aangezien ik niet veel verder kwam dan die 1e lijn met z'n signaaltesten, had ik er even geen zin meer in.)

Installatie:
groene kabel
>wandcontactdoos
>>spitter
>>>Modem > Router > PC's
>>>Humax > TV

Ik heb zo goed als alle mogelijkheden al geprobeerd.
De gehele infra vanaf de groene kabel heb ik meermaals vervangen.
Splitters, coax-kabel en coax-pluggen. Verschilende merken en typen en m.b.v. coax strippers e.d. dus nette aansluitingen.
Ook de interne tv-decoder gebruikt en humax eruit gelaten, hetzelfde effect.
Soms moet ik noodgedwongen de splitter/modem ertussen uit laten en de humax rechtstreeks aansluiten om ook maar enig signaal te krijgen zodat in ieder geval de nederlandse zenders opkomen.
het gaat hier om een woonkamer televisie op 2 meter van de wandcontactdoos. Zelfde resultaat op 20 meter op de 1e verdieping, gehele bekabeing naar boven is meermaals vervangen.

Nu moet gezegd worden, mijn ervaringen met het internet staan haaks op deze issues.
Ik ben er eigenlijk ontzettend tevreden over wat betreft snelheid, ping en uptime.
Afgezien van de laatste landelijke storing en een onderhouds uurtje hier en daar heb ik er verder nooit problemen mee.
Dus ik moet ook zeggen, mijn complimenten hiervoor.

Maar die laatste storing, van afgelopen donderdag heeft de hele situatie veranderd.
Aangezien de televisie meestal wel (half) werkt en ik internet belangrijker vind is het voor mij altijd te doen geweest.
Maar sinds de laatste storing is opgelost hebben nu óók de nederlandse zenders last van dit euvel!
Dus nu heb ik gewoon helemaal geen televisie meer. Soms komen de nederlandse zenders even terug, maar de rest staat 80% van de tijd op geen signaal.

Omdat ik vaak de splitter/modem ertussen uit moet laten voor beter signaal, heb ik sinds een jaar ook nog een Tele2 internet abbonement erbij om deze momenten (dat weken kan duren) op te vangen.
Deze kosten inclusief de kosten van alle verschillende bekabelingen en accessoires voor het testen, de uren die ik hier zelf in heb moeten steken en de extra tv pakketten die ik al 3 jaar betaal (ik heb nog geen minuut van welke voetbalwedstrijd dan ook kunnen zien dit seizoen!) maken het voor mij toch wel een onnodig dure en frustrerende zaak.

Nu wil ik al een tijdje graag een hd-pakket en eventueel sneller internet.
Na weer eens de nieuwe all-in-one pakketten bekeken te hebben, bij beide providers, bleek dat ik aardig veel betaal voor mijn 'oude' losse diensten abbonementen.
Het is dus hoog tijd voor een volgende stap.
Alleen mijn ervaringen doen mij nu sterk twijfelen of ik nog wel bij Caiway deze stap wil gaan maken, aangezien mijn oorspronkelijke problemen niet eens zijn opgelost.

Bedankt voor het aanhoren van mijn klaagzang.
Een mooie zondagmiddag, ik dacht even een potje voetbal op zetten...en ja hoor, weer alleen maar een zwart scherm...grrr...ik moest het even kwijt.
 
Adios
Is al bekend wannneer Schiedam glasvezel krijgt? Dan ben je toch echt van al deze problemen af.
 
Roadster
Bedankt voor de ondersteuning Smile

Toevallig zat ik ook even te kijken bij de glasvezel abbo's en stiekem de postcode check gedaan.
Zodra er glasvezel bij ons beschikbaar is dan hoef je mij er niet eens over te bellen/informeren, doorvoeren die handel! Pfft
 
maanmist
Webcare leest mee dus zal best contact opnemen.
 
Adios
Er zijn nog een paar gemeenten waar je nog niks over leest in het Caiwaygebied dat ze verglaast gaan worden. Dat zijn: Schiedam, Doorn en Capelle aan den IJssel.

Ik kan me niet voorstellen dat CIF een gemeente uit het Caiwaygebied overslaat. Alleen denk ik wel als je er nu nog niks over leest dat het in die gemeenten nog minimaal drie jaar weg is.
 
maanmist
Hier ook nog niks, 2675. Hartje Westland.
 
popmart1970
Idd in Schiedam nog geen enkele aanwijzing over verglazing.....!!!!!

Enne met de huidige prijzen en de daarbij behorende snelheid/zenders/telefoonopties....laat nog maar ff duren!!!!

Sad
Handtekening
Caiway....Iets moeten slikken is niet erg......behalve als het door je strot geduwd wordt!! Thumbs Up
 
Caiway Webcare
@Roadster, zou je ons per privébericht of E-mail je volledige adres inclusief postcode willen doorgeven?

Het mag uiteraard niet de bedoeling zijn dat je er bij de helpdesk niet uit komt. Hierbij kan ik je dan ook garanderen dat wat er ook aan de hand is dit opgelost kan worden.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dagelijkse uitval televisie na storing toegenomen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
Advertentie