obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Dagelijkse uitval televisie na storing toegenomen
Roadster
Sinds een drietal jaar zit ik bij Caiway.
Vanaf het begin had ik al te maken met dageijkse uitval van de televisie. Het welbekende "Geen signaal".
Alleen de nederlandse zenders (ned1-3,rtl4-8) hadden hier nauwelijks tot geen last van.
In de eerste maand heb ik een aantal keer gebeld met Caiway. Ze hebben een signaalmeting gedaan en 'alles zag er goed uit'.
Dit kreeg ik elke keer te horen, op een gegeven moment ben ik gestopt met bellen.
(Ik ben zelf een paar jaar als monteur werkzaam geweest voor UPC en Ziggo.
Mijn ervaring is dat het, bij daadwerkelijke storingen, zinloos is om dit met een eerstelijns helpdesk te blijven behandelen.
Aangezien ik niet veel verder kwam dan die 1e lijn met z'n signaaltesten, had ik er even geen zin meer in.)

Installatie:
groene kabel
>wandcontactdoos
>>spitter
>>>Modem > Router > PC's
>>>Humax > TV

Ik heb zo goed als alle mogelijkheden al geprobeerd.
De gehele infra vanaf de groene kabel heb ik meermaals vervangen.
Splitters, coax-kabel en coax-pluggen. Verschilende merken en typen en m.b.v. coax strippers e.d. dus nette aansluitingen.
Ook de interne tv-decoder gebruikt en humax eruit gelaten, hetzelfde effect.
Soms moet ik noodgedwongen de splitter/modem ertussen uit laten en de humax rechtstreeks aansluiten om ook maar enig signaal te krijgen zodat in ieder geval de nederlandse zenders opkomen.
het gaat hier om een woonkamer televisie op 2 meter van de wandcontactdoos. Zelfde resultaat op 20 meter op de 1e verdieping, gehele bekabeing naar boven is meermaals vervangen.

Nu moet gezegd worden, mijn ervaringen met het internet staan haaks op deze issues.
Ik ben er eigenlijk ontzettend tevreden over wat betreft snelheid, ping en uptime.
Afgezien van de laatste landelijke storing en een onderhouds uurtje hier en daar heb ik er verder nooit problemen mee.