obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Alle internet activiteiten bevriezen tijdens uploaden
Royk
Beste mensen,

Als ik even iets via We transfer weg wil sturen, en de upload even max wordt ingezet staken alle andere internet activiteiten hun diensten. Zoals bijvoorbeeld een radio stream of het binnenhalen van mail. Maar ook de skype verbinding die ik dan open heb staan heeft zolang ik upload geen verbinding. Het lijkt dus wel alsof de download helemaal dicht wordt geknepen om de upload niet in de weg te zitten.

Is dit een kwestie van iets in de modem aanpassen of kan ik iets anders doen om dit te veranderen?

Mvg,

Roy
 
erlinden
Aanpassingen in het modem zijn voor eindgebruikers niet mogelijk (ik ga even uit van kabel), zou je meer kunnen vertellen over je netwerk apparatuur (welke router, QoS)?
 
Royk
sorry, ik had je reactie niet gezien.

ik heb een Arris modem TM772. Deze vertrekt naar een wifi router omdat caiway ongeveer als enige anno 2012 in de wereld geen modem met wifi aanlevert. Na de routeer zit een switch welke weer naar een NAS en een PC gaat. Is dit de info die je zocht?
 
darkstalker
Dat een provider geen alles in 1 modem levert vind ik persoonlijk wel goed. Zo kan je zelf een hogere kwaliteit router in je netwerk gebruiken ipv een vaak baggerding waar klanten geen admin access in krijgen. Ik wil zelf graag met settings peuteren in een router, of een open-source firmware flashen zoals openwrt, tomato.
 
Royk
hmm, zo had ik het nog niet bekeken! Wink
 
wimlem

Quote

darkstalker schreef:

Dat een provider geen alles in 1 modem levert vind ik persoonlijk wel goed. Zo kan je zelf een hogere kwaliteit router in je netwerk gebruiken ipv een vaak baggerding waar klanten geen admin access in krijgen. Ik wil zelf graag met settings peuteren in een router, of een open-source firmware flashen zoals openwrt, tomato.


Voor de meeste klanten is het ideaal wanneer alles in 1 zit. Voor de anderen ook geen probleem mits je wifi uit kunt zetten en zelf een AP er op kunt aansluiten.
 
erlinden

Quote

wimlem schreef:
Voor de meeste klanten is het ideaal wanneer alles in 1 zit. Voor de anderen ook geen probleem mits je wifi uit kunt zetten en zelf een AP er op kunt aansluiten.

Ik heb graag zelf in de hand welke poorten ik wil forwarden (en hoeveel).

@Royk: welke router gebruik je?
 
mamwal
Ooit dit probleem kunnen oplossen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alle internet activiteiten bevriezen tijdens uploaden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Alle herhalingen worden opgenomen als je een serie opneemt Digitale radio en televisie, tips & truuks : 2 14 sep 2022
Advertentie