obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
internet valt vaak 1min weg en dan weer online
justwes
Hallo,

Ik heb een aris modem van jullie gekregen bij mijn alles in 1 lounge pakket. Dit is het 50mb abbo. ALs ik aan het internetten ben valt mijn verbinding regelmatig weg, om vervolgens binnen 1-2minuten weer online te gaan. Dit is heel storend. Het lampje van mijn modem knipper ook oranje maar ik heb dan wel internet. Ik heb een linksys wrt54g2 router.

Hoop dat hier wat aan gedaan kan worden

mvg Wesley
 
Caiway Webcare
Beste justwes,

Kan je via een PB je adresgegevens en een telefoonnummer doorgeven? Dan kunnen we de door jou omschreven situatie nagaan en je hierin adviseren.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
popmart1970
Hey Wesley!!

Heb ff je router gegoogled....is een 54mbps wifi router en een 100Mbits ethernet router!!

Caiway stuurt jou zoveel meer data per seconde door dat je een 1000Mbps (gigabit)router nodig hebt!!!

Dus de ketting is zo sterk als de zwakste schakel!! Probeer eens je pc direct vanaf het caiwaymodem te verbinden...zonder router....(bedraad dus!!) zou het stukken stabieler moeten gaan!! Succes!!!Smile
 
RobL
Beste Caiway Webcare team,
Dagelijks valt mijn internetverbinding een aantal keren weg. Meestal is dit kortstondig en komt het modem (Arris TM722b) vanzelf weer online. I k heb hier een aantal keren melding van gemaakt bij jullie helpdesk. Nu ik een Loungepakket heb à 62 euro per maand mag ik toch wel verwachten dat ik een stabiele verbinding heb met de beloofde snelheid. Graag jullie reaktie .
 
Caiway Webcare

Quote

RobL schreef:

Beste Caiway Webcare team,
Dagelijks valt mijn internetverbinding een aantal keren weg. Meestal is dit kortstondig en komt het modem (Arris TM722b) vanzelf weer online. I k heb hier een aantal keren melding van gemaakt bij jullie helpdesk. Nu ik een Loungepakket heb à 62 euro per maand mag ik toch wel verwachten dat ik een stabiele verbinding heb met de beloofde snelheid. Graag jullie reaktie .


Beste Robl,

Om je verbinding na te kunnen gaan hebben we je adresgegevens nodig. Kan je ons deze via een PB sturen?

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
RobL
Naar aanleiding van mijn klacht heeft Caiway (lees: Webcare Team) dit adequaat opgepakt. Er zijn metingen verricht en ik heb een monteur aan de deur gehad die de splitter vervangen heeft.
Verbinding lijkt stabieler, maar zal door mij de komende tijd kritisch gemonitored worden.

Blijf er één probleem over: de tegenvallende snelheid. Er wordt 50 mbps beloofd. Vandaag metingen gedaan met een bedroevend resultaat. Waarden tussen 1.09 en 9.58 mbps!!!
Heb Harma van het Webcare Team gemailed met het verzoek dit op te pakken.
Ik hoop dat dit net zo adequaat opgepakt gaat worden.
 
wimlem

Quote

popmart1970 schreef:

Hey Wesley!!

Heb ff je router gegoogled....is een 54mbps wifi router en een 100Mbits ethernet router!!

Caiway stuurt jou zoveel meer data per seconde door dat je een 1000Mbps (gigabit)router nodig hebt!!!

Dus de ketting is zo sterk als de zwakste schakel!! Probeer eens je pc direct vanaf het caiwaymodem te verbinden...zonder router....(bedraad dus!!) zou het stukken stabieler moeten gaan!! Succes!!!Smile


Ehh.. 100 mbit is genoeg hoor. Dat mag dus geen probleem zijn.
 
Caiway Webcare

Quote

RobL schreef:

Naar aanleiding van mijn klacht heeft Caiway (lees: Webcare Team) dit adequaat opgepakt. Er zijn metingen verricht en ik heb een monteur aan de deur gehad die de splitter vervangen heeft.
Verbinding lijkt stabieler, maar zal door mij de komende tijd kritisch gemonitored worden.

Blijf er één probleem over: de tegenvallende snelheid. Er wordt 50 mbps beloofd. Vandaag metingen gedaan met een bedroevend resultaat. Waarden tussen 1.09 en 9.58 mbps!!!
Heb Harma van het Webcare Team gemailed met het verzoek dit op te pakken.
Ik hoop dat dit net zo adequaat opgepakt gaat worden.


We zijn het probleem met de snelheid aan het onderzoeken en komen daar vanmiddag of morgen per E-mail op terug.

Bert Vellekoop

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 03 2012 14:43:08:

Quote

wimlem schreef:

Ehh.. 100 mbit is genoeg hoor. Dat mag dus geen probleem zijn.


In theorie is dat 100% waar. Wel bestaat er het gegeven dat oudere routers ondanks hun opgegeven interfacesnelheid niet altijd snel genoeg kunnen switchen tussen de WAN en LAN aansluitingen. Dat probleem wordt groter als er meerdere apparaten aangesloten staan.

Uiteraard verschilt het per merk en type router en ook de firmware die er op staat. Je kan er echter niet blind van uit gaan dat een router met een 100Mbits datapoort ook daadwerkelijk even snel kan werken.

Bert Vellekoop
Gewijzigd door Caiway Webcare op 03 juli 2012, 14:43
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
nibre
Is hier al wat meer van bekend?

Ik heb al een paar keer opgemerkt dat het met 1 aangesloten apparaat allemaal probleemloos werkt met een groen online lampje maar zodra er een router achter zit gaat dat lampje oranje knipperen en heb je ook regelmatig uitval van internet. Getest met linksys, zyxel en TP-Link.

Moet er iets in de instellingen van de router veranderen of is dit een software probleem van het arres modem?
 
Renata
Mijn zusje heeft sinds kort ook een totaal pakket en kan eigenlijk geen drie dingen tegelijk (mijn zusje wel, maar Caiway dus niet). Als ze aan het internetten is en iemand in huis is aan het bellen en de TV staat aan, dan valt haar verbinding met de telelefoon weg of het internet. Ze heeft al meerdere malen gebeld en heeft al een nieuwe splitter etc. gekregen, maar de problemen zijn er nog steeds. Ik wilde ook overstappen op een totaalpakket (er wordt bij ons nog geen ander internet dan via de kabel geleverd) maar dat staat met deze ervaringen op een heel laag pitje.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet valt vaak 1min weg en dan weer online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
TV5 weer terug in het basispakket! Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Advertentie