obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Aansluiten glasvezel IJsselstein
bar
De firma's Van den Berg en Ravesteyn doen de uitvoering van de aansluiting alhier.
Het is mij compleet onduidelijk waar wiens verantwoordelijkheden liggen maar het is me wel duidelijk dat ik voorlopig nog niet aangesloten ben.

De groene kabel had vandaag het huis moeten betreden maar is in plaats daarvan beland in de externe berging.
Ik heb gevraagd waarom de aansluiting niet gewoon op de geplande plek is gerealiseerd (het huidige Caiway-koppelpunt) maar er werd me ineens medegedeeld dat dat technisch onmogelijk was.
Het is schijnbaar niet mogelijk om 'zomaar' een kabel door een kruipruimte heen te trekken. Het is -voor zover ik weet- nu zo goed als onmogelijk om any datakabel aan te sluiten op de modem straks, tenzij ik wil gaan internetten/tv-kijken naast de geparkeerde fietsen in een tochtige berging.

Een medewerker van een van de firma's vertelde me dat dit waarschijnlijk geen enkel probleem was want Caiway ging toch draadloze modems uitgeven.
Ik vroeg hem of dat wel bestond, een draadloze modem die interactieve televisie, digitale telefonie en internet regelt en ja hoor, dat bestond.
Omdat ik daaraan sterk twijfelde heb ik Caiway gebeld en de technische helpdesk wist me te vertellen dat dat in de toekomst misschien wel mogelijk is maar voorlopig nog lang niet.

Over anderhalve week komt Ravesteyn langs om even naar de situatie te kijken. Ik heb er eigenlijk nu al een hard hoofd in.
Zijn er nog meer mensen die dit soort aansluitproblemen hebben?

NB: Tip voor alle mensen die nog wachten op de eerste stappen van de aansluiting: maak een foto van de bestrating van je tuin voordat ze die openbreken, dat kan je een hoop discussie besparen....Wink
 
Adios
In Krimpen zijn ze wel gewoon de kruipruimtes ingegaan als het niet anders kan.
En het is wel een gilller als je de modem straks krijgt ineen externe berging, ver van de rest. Daar is goed over nagedacht... ahum
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiten glasvezel IJsselstein', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Soundbar via hdmi aansluiten op Amino 7 Algemeen : 1 05 mei 2021
Advertentie