obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Chronische Internet en telefonie storing Naaldwijk
Veenauto
Nu al 2 dagen achter elkaar continu dat internet uitvalt. 5 min soms 2 minuten later doet tie het weer. Telefonie stopt halverwege het gesprek, of ze horen jou wel maar ik hoor niets.
En dit is al maanden zo. Soms gaat het een week goed en dan weer een paar dagen niet.

In de afgelopen paar jaar is het wel eens een paar maanden goed gegaan maar dan heb je altijd weer een paar dagen geklooi.

Wij zijn een bedrijf op een industrie terein/ meubelboulevard daar zou je toch verwachten dat dat goed geregeld moet zijn.

Zitten er nu toch sterk over te denken om met het hele zooitje (telefoon en internet) over te stappen naar Kpn want het caiway netwerk is gewoon onbetrouwbaar.

Ik heb 3g op m'n iphone en dat is betrouwbaarder als de kabel.
 
erlinden
En nu...?

Misschien kan je eens melden wat je tot nu toe hebt gedaan (en wat Caiway heeft gedaan) om je problemen te verhelpen?
Heb je een zakelijk abonnement of een particulier abonnement?

Wat bedoel je precies met "dat dat goed geregeld moet zijn"?

Overigens ben ik geen medewerker van Caiw en heb ik ook de nodige problemen met ze gehad, maar heb wel gemerkt dat er mensen bij Caiw werken die goed zijn.
 
maanmist
Hier in Honselersdijk ook vooral voor in de avond. Erg irri.
 
Veenauto
Beste Erlinden.

Wij zijn een bedrijf alleen hebben een particulier abbonnement. Gezien dit al een paar jaar steeds een terugkerend probleem is is er al het volgende gebeurt: Nieuw modem ( Arris touchstone) nieuwe router (eminent 4542) nieuwe utp kabels, er is ook wel eens een monteur langs geweest die gaat da n met zo'n grote tv kast kijken of hij beeld heeft. En dat is nou het vervelende ervan, de storing is niet altijd. Nu gaat het goed maar straks om elf uur begint meestal het geklooi.

Er zijn weken dat het goed gaat en daarna weer paar dagen geklooi. Wij verkopen auto's, als ik een auto verkoop die het 2 tot 3 keer in de maand niet doet krijg ik hem echt terug.

Met goed geregeld bedoel ik een stabiele internet/telefoon verbinding.


Over de mensen bij Caiway niets dan lof, zijn allemaal beste mensen en ze zouden het het liefst direct komen oplossen. Probleem is gewoon dat niemand schijnt te weten of zou kunnen bedenken waar het probleem in zit.

Toen wij hier 6/7 jaar geleden dit pand betrokken was er nog helemaal geen kabel (ook geen kpn). Die hebben we toen aangevraagd en toen hebben twee heren van Imtech met een graafmachine die kabel van de wijkkast naar ons pand toe gegraven en in de meterkast de aansluiting gemaakt.

Ik denk dat het hele probleem zit in die kabel. In het type kabel ,of dat er toch ergens een breuk inzit of een verzakking van het graafwerk, of er ligt ergens een stukje kabel bloot waardoor het signaal word verstoord?????
Het is ook maar een heel lullig dun groen kabeltje!!
Wij schijnen ook de enige te zijn in onze buurt die hier last van heeft.

Kpn heeft een paar maanden daarna hier ook een kabel naar binnen gebracht ivm met het alarm (dat mag ook alleen via het kpn telefoonnetwerk) en de fax. Dat is een dikke blauwe kabel en dat ziet er ook veel degelijker uit.

Voor ons als bedrijf is het gewoon van belang dat er een stabiele verbinding is. Telefonisch bereikbaar!!
Apk afmelden!!
Kenteken te naam stellen!!
Auto vrijwaren!!

Vorige week ging het fout met tenaamstellen toen viel halverwege het internet uit waardoor we geen kentekenbewijs deel 2 konden uitprinten en geen vrijwaringsbewijs voor ons zelf. Dan moet je direct contact opnemen met de rdw en als de telefoon het dan ook niet doet...............................
Moet je met je mobiel gaan bellen.

Vervolgens wil je even kijken op de bank of die klant heeft betaald................

Internet is onmisbaar.
 
Caiway Webcare
We hebben zojuist de situatie bekeken waaruit blijkt dat de melding inmiddels ook al in behandeling is bij de helpdesk.

Er is gistermiddag een modemmeting gestart om te achterhalen waar de fout zit, het resultaat daarvan zullen we aanstaande maandag doornemen. Tot zover is er in de meting nog niets te zien namelijk.

Aanstaande maandag zullen we hier verder op terugkomen en telefonisch de vervolgstappen doornemen.

@maanmist: heb je zojuist op Twitter benaderd, denk dat we even moeten gaan bellen.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
erlinden
Beste Veenauto,

Mooiste zou zijn om redundantie in te bouwen. Dit kan bereikt worden door gebruik te maken van twee aanbieders. Zeker gezien de prijzen van aanbieders lijkt het me verstandig om naast de kabel ook een xDSL lijn te nemen. Dit in combinatie met een dual WAN router levert een meer stabiele omgeving op.

Heeft Caiw al het modem voor 24 uur gemonitord? Zij kunnen controleren of het modem bereikbaar is. Neem daarvoor contact op met de webcare afdeling (via Twitter bereikbaar), dat geeft het snelst resultaat.

Tot slot, als het altijd rond dezelfde tijd is zou ik verwachten dat er "iets" gebeurt...denk aan machines die gestart worden (magneetvelden door hoog stroomverbruik?).

Succes ermee!
 
Veenauto
Geachte Caiway webcare,

We hebben gistermiddag tot half zes ongeveer continu een stoplicht internet verbinding gehad. 10min verbinding, 1 tot 2 min niets.
Vroeger in de middag heb ik de helpdesk aan de lijn gehad en die meneer zei toen dat hij het een en ander aan de technische dienst ging doorgeven en die zouden dan het modem gaan monitoren. Dus ik hoop dat ze daar gistermiddag mee gestart zijn en dat er te zien is dat het signaal met tussenpozen wegvalt.

En vandaag is er helemaal niets aan de hand......... Vervelend he....

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 14 2012 15:10:46:
Net om kwart over twee ineens geen internet en geen telefoon. Paar minuten later wel heel even paar minuten en toen weer weg na tien minuten het Modem van stroom gehaald 30 sec gewacht toen weer erop.
5 min later wel weer telefoon maar nog geen internet.
25 min later nog steeds geen internet

Op de computer gekeken naar instellingen van de router eminent 4542, 2 dagen geleden gekocht bij caiway shop. Op de "webpagina van het apparaat " pagina stond bij de instellingen "mac adres clonen aan"
Dit heb ik bij de vorige router ooit eens uit moeten zetten van een medewerker van Caiway. Dus ik zette hem uit.
1 min daarna internet doet het weer.
Gister en vanochtend de hele tijd geen enkele storing.
Gewijzigd door Veenauto op 14 april 2012, 15:10
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Chronische Internet en telefonie storing Naaldwijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie