obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Signaalsterkte Gouda...
starmen
Nog meer mensen problemen met de signaalsterkte in Gouda ?

Sinds gisteren ineens problemen op mijn tweede Humax ontvanger die wat verder weg staat : E52-32 geen signaal. Signaal sterkte is maar 8%.

Moest er een versterker tussen zetten voor ik weer beeld had, heeft jarenlang prima gefunctioneerd zonder versterker ?!?!

Nu vandaag ineens weer problemem met NED 2, NED3, RTL4, RTL7 en RTL8 (allemaal HD), ook weer E52-32 geen signaal. Andere zenders doen het prima en het probleem doet zich nu ook voor op mijn andere ontvanger die rechtstreeks is aangesloten op de kabel met een afgeschermde kabel van hooguit een meter.

Niets dan geklooi met die digitale TV van Caiway Sad
Gewijzigd door starmen op 31 maart 2012, 21:13
 
david_meyer23
Hier geen problemen in Gouda.
 
Caiway Webcare

Quote

starmen schreef:

Nog meer mensen problemen met de signaalsterkte in Gouda ?

Sinds gisteren ineens problemen op mijn tweede Humax ontvanger die wat verder weg staat : E52-32 geen signaal. Signaal sterkte is maar 8%.

Moest er een versterker tussen zetten voor ik weer beeld had, heeft jarenlang prima gefunctioneerd zonder versterker ?!?!

Nu vandaag ineens weer problemem met NED 2, NED3, RTL4, RTL7 en RTL8 (allemaal HD), ook weer E52-32 geen signaal. Andere zenders doen het prima en het probleem doet zich nu ook voor op mijn andere ontvanger die rechtstreeks is aangesloten op de kabel met een afgeschermde kabel van hooguit een meter.

Niets dan geklooi met die digitale TV van Caiway Sad


Zou je ons kunnen vertellen hoe lang de kabel is naar de tweede ontvanger? Het signaal van buitenaf kan fluctueren namelijk. Met een kabel van maximaal 5 meter moet het altijd goed gaan, anders kan een versterker nodig zijn.

Als de kabel korter dan dat is gaan we een storingsticket voor je aanmaken.

We horen het graag.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
faysal17

Quote

starmen schreef:

Nog meer mensen problemen met de signaalsterkte in Gouda ?

Sinds gisteren ineens problemen op mijn tweede Humax ontvanger die wat verder weg staat : E52-32 geen signaal. Signaal sterkte is maar 8%.

Moest er een versterker tussen zetten voor ik weer beeld had, heeft jarenlang prima gefunctioneerd zonder versterker ?!?!

Nu vandaag ineens weer problemem met NED 2, NED3, RTL4, RTL7 en RTL8 (allemaal HD), ook weer E52-32 geen signaal. Andere zenders doen het prima en het probleem doet zich nu ook voor op mijn andere ontvanger die rechtstreeks is aangesloten op de kabel met een afgeschermde kabel van hooguit een meter.

Niets dan geklooi met die digitale TV van Caiway Sad



Hier heb ik de zelfde probleem met mijn 2de ontvanger Ned2, Ned3, RTL4 en 5 HD en veel sd kanalen.
Soms wel perfect beeld en soms geen signaal/onbekende service.
kabel naar mijn 2e ondtvanger is ongeveer 15 meter lang.

als ik de wand contactdoos aanraak gaat het erg storen en ook geen beeld.
 
Adios
Met een kabel langer dan vijf meter kan een versterker nodig zijn?

Nou ik val van mijn stoel hoor.

Ik heb vanaf de meterkast zowel naar de woonkamer als de slaapkamers 10 meter te overbruggen en ik heb nog een hard en goed signaal op de coaxkabel. Al zet ik er nog vijf apparaten tussen.

Het komt op me over om een beetje te verbloemen hoe gammel het coaxnetwerk hier en daar is van de Rekam.

Analoge televisie zag er niet voor niks in bijna heel Gouda niet uit.
 
Caiway Webcare

Quote

faysal17 schreef:

Quote

starmen schreef:

Nog meer mensen problemen met de signaalsterkte in Gouda ?

Sinds gisteren ineens problemen op mijn tweede Humax ontvanger die wat verder weg staat : E52-32 geen signaal. Signaal sterkte is maar 8%.

Moest er een versterker tussen zetten voor ik weer beeld had, heeft jarenlang prima gefunctioneerd zonder versterker ?!?!

Nu vandaag ineens weer problemem met NED 2, NED3, RTL4, RTL7 en RTL8 (allemaal HD), ook weer E52-32 geen signaal. Andere zenders doen het prima en het probleem doet zich nu ook voor op mijn andere ontvanger die rechtstreeks is aangesloten op de kabel met een afgeschermde kabel van hooguit een meter.

Niets dan geklooi met die digitale TV van Caiway Sad



Hier heb ik de zelfde probleem met mijn 2de ontvanger Ned2, Ned3, RTL4 en 5 HD en veel sd kanalen.
Soms wel perfect beeld en soms geen signaal/onbekende service.
kabel naar mijn 2e ondtvanger is ongeveer 15 meter lang.

als ik de wand contactdoos aanraak gaat het erg storen en ook geen beeld.


Dat lijkt er meer op dat er een los contact achter die wandcontactdoos zit.

Quote



Met een kabel langer dan vijf meter kan een versterker nodig zijn?

Nou ik val van mijn stoel hoor.

Ik heb vanaf de meterkast zowel naar de woonkamer als de slaapkamers 10 meter te overbruggen en ik heb nog een hard en goed signaal op de coaxkabel. Al zet ik er nog vijf apparaten tussen.

Het komt op me over om een beetje te verbloemen hoe gammel het coaxnetwerk hier en daar is van de Rekam.

Analoge televisie zag er niet voor niks in bijna heel Gouda niet uit.


Dat is mede afhankelijk van de kwaliteit van de kabels, de gebruikte connectors en verdelers. Het inkomende signaal heeft een bepaalde minimum en maximumwaarde waar verschil in kan zitten per adres. Als er door deze facturen te veel signaalverlies optreed is een versterker de oplossing.

Dat het bij jou goed werkt is natuurlijk mooi maar betekent niet automatisch dat het overal het zelfde verhaal is.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Als je beeld al gaat storen als je de wandcontactdoos aanraakt, dan lijkt het me dat je wandcontactdoos dringend aan vervanging toe is. Bel de REKAM !!!
 
Caiway Webcare

Quote

Fiber90 schreef:

Als je beeld al gaat storen als je de wandcontactdoos aanraakt, dan lijkt het me dat je wandcontactdoos dringend aan vervanging toe is. Bel de REKAM !!!


Hangt er vanaf welke wandcontactdoos, als het je hoofdaansluiting is moet die inderdaad vervangen worden. Dan overigens niet Rekam bellen maar gewoon Caiway aangezien wij de dienstaanbieder zijn.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Ik las trouwens recent dat REKAM glasvezel gaat aanleggen in Reewijk.

Wellicht komt heel Gouda aan de beurt binnenkort?
 
marcelg
Glasvezel ligt bij mij zowat in de achtertuin (Coenecoop), helaas tot aan de deur nog het oude netwerk. En glasvezel is niet heilig; lees veel over storingen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaalsterkte Gouda...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway diensten uitgevallen door stroomstoring in regio Gouda Storing : 1 03 nov 2015
Upstream Frequentie Verandering Gouda Werkzaamheden : 12 27 okt 2015
Glasvezel gouda CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 26 31 mei 2015
Storingen in Gouda Storing : 6 05 mei 2015
Fiber ready? Gouda Algemeen : 3 07 aug 2014
Advertentie