obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
caiway geheel digitaal
magicwizz

Quote

Highway schreef:
Dit jaar is het monopoly van de kabel boeren gebroken. In theorie mag nu elke internetaanbieder gebruik maken van de infrastructuur van de ander.

Dit is helaas nog theorie. Maar wie weet.


Het gaat voornamelijk alleen over het TV signaal. De infra-structuur van het internet wordt niet vrijgegeven. Het is ook nog niet bekend of Caiway het moet gaan delen met andere kabel-exploitanten.
Alleen voor de "grote" providers is het tot nu toe bekend dat ze het open moeten gooien en dat zullen dus Ziggo en UPC zijn.
 
stamper

Quote

magicwizz schreef:

Quote

stamper schreef:
Ik roep alle Caiway gebruikers op:

STUUR VANDAAG NOG JE OPZEGGING DIENSTVERLENING CAIWAY PER 10-10-10.

Laten we hopen dat we samen Caiway van dit onzinnig plan kunnen weerhouden.
Angry


Whahaha Ik zal wel eens willen weten naar wat je dan wilt overstappen Stamper!!
En als je begint over schotel, niet iedereen kan of mag een schotel plaatsen van de woningbouw of gemeente. En klanten krijgen er ook wat voor terug, digitaal komen er meer zenders bij in het Basic pakket.


OPTA is druk bezig het kabel monopoly te slechten. CAIWAY maakt in ons geval al gebruik van het REKAM kabelnetwerk. UPC en ZIGGO verzetten zich nog tegen vrijgave van het eigen netwerk, maar laten we hopen dat OPTA voortmaakt. Zodra deze partijen hiertoe verplicht zijn, zullen zij ook bereid zijn de diensten via REKAM aan te bieden. Het zou mij niet verbazen als we voor 10-10-10 kunnen overstappen naar andere aanbieders. Dat is niet alleen qua analoog/digitaal aanbod een verbetering, maar ook qua prijs die voor soortgelijke diensten slechts de helft bedraagt van CAIWAY tarieven!
Daarnaast, nu opzeggen per 10-10-10 is een signaal aan CAIWAY dat je het met de overstap naar volledig digitaal niet eens bent. Bij heel veel opzeggingen zullen ze daar nog eens achter de oren krabben. Uiteindelijk kun je altijd kort tevoren je opzegging ongedaan maken, mocht je t.z.t. niet kunnen of willen overstappen.
 
Dr-Pepper

Quote

stamper schreef:

Quote

magicwizz schreef:

Quote

stamper schreef:
Ik roep alle Caiway gebruikers op:

STUUR VANDAAG NOG JE OPZEGGING DIENSTVERLENING CAIWAY PER 10-10-10.

Laten we hopen dat we samen Caiway van dit onzinnig plan kunnen weerhouden.
Angry


Whahaha Ik zal wel eens willen weten naar wat je dan wilt overstappen Stamper!!
En als je begint over schotel, niet iedereen kan of mag een schotel plaatsen van de woningbouw of gemeente. En klanten krijgen er ook wat voor terug, digitaal komen er meer zenders bij in het Basic pakket.


OPTA is druk bezig het kabel monopoly te slechten. CAIWAY maakt in ons geval al gebruik van het REKAM kabelnetwerk. UPC en ZIGGO verzetten zich nog tegen vrijgave van het eigen netwerk, maar laten we hopen dat OPTA voortmaakt. Zodra deze partijen hiertoe verplicht zijn, zullen zij ook bereid zijn de diensten via REKAM aan te bieden. Het zou mij niet verbazen als we voor 10-10-10 kunnen overstappen naar andere aanbieders. Dat is niet alleen qua analoog/digitaal aanbod een verbetering, maar ook qua prijs die voor soortgelijke diensten slechts de helft bedraagt van CAIWAY tarieven!
Daarnaast, nu opzeggen per 10-10-10 is een signaal aan CAIWAY dat je het met de overstap naar volledig digitaal niet eens bent. Bij heel veel opzeggingen zullen ze daar nog eens achter de oren krabben. Uiteindelijk kun je altijd kort tevoren je opzegging ongedaan maken, mocht je t.z.t. niet kunnen of willen overstappen.


Ik denk dat dit nog wel even op zich laat wachten. Daarbij denk ik ook dat het niet interessant genoeg is voor een aanbieder om nieuw op de kabel te komen met een analoog pakket.

Een beetje vergelijkbaar als een nieuwe internetprovider die alleen inbelverbindingen bied.

Als er al andere aanbieders komen op de kabel voor die tijd denk ik eerder dat dit bij de grotere jongens gebeurt (UPC, Ziggo etc..) dan bij een bedrijf als Caiway. Een bedrijf als Tele2 of KPN ziet veel meer potentie in aanbieders met een veel groter klantbestand.
 
magicwizz
Kabel open per maart
Maandag 2 November 2009 - 12:11
Klanten van UPC en Ziggo kunnen al vanaf volgend jaar maart voor hun analoge kabeltelevisieabonnement naar een andere partij. Daarbij blijven ze wel gebruikmaken van de netwerken van de twee kabelmaatschappijen, zo meldt Het Financieele Dagblad.

De Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta) stuurt daar op aan in vrijdag gepubliceerde conceptbesluiten. De besluiten worden pas definitief nadat de marktpartijen erop hebben kunnen reageren.

De mogelijkheid om rond maart te veranderen van aanbieder geldt alleen voor consumenten die een analoog kabelabonnement bij UPC of Ziggo hebben. Volgens de Opta is het in dat geval namelijk voor de kabelaars eenvoudig om het abonnement over te zetten naar een andere aanbieder. Vijf maanden later moet ook de consument die andere diensten bij UPC of Ziggo afneemt voor zijn analoge TV-abonnement een andere aanbieder kunnen kiezen.
In de conceptbesluiten staat nog niets over de kosten die UPC en Ziggo mogen doorberekenen naar de aanbieder die het abonnement wil overnemen. De besluiten over de tarieven volgen over enkele weken. UPC en Ziggo vielen vooral over de tarieven, omdat concurrenten de kijker een goedkoper alternatief wil bieden.


Bron: breedbandwinkel.nl


Dit is dus nog niet voor Caiway van belang.
Gewijzigd door magicwizz op 09 november 2009, 21:59
 
phong
Caiway heeft zich als doel gesteld om te stoppen met het uitzenden van het analoge signaal op de kabel. Dit om de klanten beter te kunnen bedienen op het digitale netwerk. Dit heeft als gevolg dat een ieder die in het bezit is van een Harddisk recorder of een HD tv een nieuwe decoder of decoder met harddisk moet gaan aanschaffen om van dezelfde functionaliteit gebruik te blijven maken. Ook zal er voor elke extra tv in het huis een aparte decoder moeten worden gekocht.
Om dat het Caiway niet alleen om de betere bediening van haar klanten gaat blijkt uit de verkoop prijzen van de betreffende decoders. Een Hd decoder is gemiddeld 20 tot 50 euro goedkoper in concurrerende winkels. Een decoder met Harddisk kan wel tot 110 euro goedkoper zijn bij een concurrent.
Wij hebben zelf de Decoder enkele jaren niet gebruikt om dat deze steeds na het updaten van Caiway (op afstand) vastliep of zenders door elkaar zetten en het inloggen met de pincode onmogelijk werd gemaakt. Wij moesten toentertijd vanaf Schiedam naar Naaldwijk rijden om de unit te laten resetten. Dit kan op dit moment ook in Schiedam maar je bent hier niet de enige die dit wil laten doen en per unit rekenen ze ongeveer een wachttijd van 15 tot 20 minuten.
Ook een rede om de (standaard)Decoder niet is het fijt dat ook de Tele2 (media/voetbal Box) reageert op de afstandsbediening en om de havenklap aangaat en de Tv op een andere externe uitgang zet.
Een Caiway fan zou kunnen denken dat dit ook een probleem van Tele2 zou kunnen zijn maar ook onze Philips Harddisk recorder reageert op de Caiway afstandsbediening.

Conclusie is dat Caiway een zeer matige Cai provider is die niet haar klanten maar vooral haar winst centraal stelt. Wellicht zou het mooi zijn dat er meer concurrentie zou komen in deze regio. Op dit moment is het alternatief digitenen of een schotel. Zou graag zien dat BV UPC op deze markt werd toegelaten.
 
Dr-Pepper

Quote

phong schreef:
Caiway heeft zich als doel gesteld om te stoppen met het uitzenden van het analoge signaal op de kabel. Dit om de klanten beter te kunnen bedienen op het digitale netwerk. Dit heeft als gevolg dat een ieder die in het bezit is van een Harddisk recorder of een HD tv een nieuwe decoder of decoder met harddisk moet gaan aanschaffen om van dezelfde functionaliteit gebruik te blijven maken. Ook zal er voor elke extra tv in het huis een aparte decoder moeten worden gekocht.
Om dat het Caiway niet alleen om de betere bediening van haar klanten gaat blijkt uit de verkoop prijzen van de betreffende decoders. Een Hd decoder is gemiddeld 20 tot 50 euro goedkoper in concurrerende winkels. Een decoder met Harddisk kan wel tot 110 euro goedkoper zijn bij een concurrent.
Wij hebben zelf de Decoder enkele jaren niet gebruikt om dat deze steeds na het updaten van Caiway (op afstand) vastliep of zenders door elkaar zetten en het inloggen met de pincode onmogelijk werd gemaakt. Wij moesten toentertijd vanaf Schiedam naar Naaldwijk rijden om de unit te laten resetten. Dit kan op dit moment ook in Schiedam maar je bent hier niet de enige die dit wil laten doen en per unit rekenen ze ongeveer een wachttijd van 15 tot 20 minuten.
Ook een rede om de (standaard)Decoder niet is het fijt dat ook de Tele2 (media/voetbal Box) reageert op de afstandsbediening en om de havenklap aangaat en de Tv op een andere externe uitgang zet.
Een Caiway fan zou kunnen denken dat dit ook een probleem van Tele2 zou kunnen zijn maar ook onze Philips Harddisk recorder reageert op de Caiway afstandsbediening.

Conclusie is dat Caiway een zeer matige Cai provider is die niet haar klanten maar vooral haar winst centraal stelt. Wellicht zou het mooi zijn dat er meer concurrentie zou komen in deze regio. Op dit moment is het alternatief digitenen of een schotel. Zou graag zien dat BV UPC op deze markt werd toegelaten.


Met een aantal zaken heb je groot gelijk, klopt. Je Harddisk recorder zal niet meer bruikbaar zijn, en klopt die universele afstandbedieningen zijn slecht.

- Dit heeft als gevolg dat een ieder die in het bezit is van een Harddisk recorder of een HD tv een nieuwe decoder of decoder met harddisk moet gaan aanschaffen om van dezelfde functionaliteit gebruik te blijven maken.

Niet helemaal waar, een PVR heeft meer functies, hogere (digitale) beeldkwaliteit, bied naast opnames ook gelijk de mogelijkheid tv te kijken, gebruikt een EPG in plaats van het brakke Guide+.

In feite vervangt een PVR gelijk je losse decoder voor DTV en je harddisk recorder, en werkt hij tevens beter dan beiden.

En ja het klopt inderdaad dat Caiway een hogere prijs afrekent voor decoders, niemand verplicht je om zo een ding daar te kopen. Je ben slim genoeg om er achter te komen dat het elders goedkoper kan, kleine moeite om zo een ding dus elders te kopen.

Je persoonlijke ervaring met een decoder of de appaaratuur van Caiway lijkt me niet echt relevant voor dit onderwerp, mocht je hulp willen je decoder weer goed werkend te krijgen kan je altijd even een topicje daarover starten.

Je conclusie is wat kort door de bocht, elk gezond bedrijf wil winst maken. Dat mag Caiway niet omdat ze analoog gaan stoppen? Ook lijkt het me niet helemaal fair om je provider kwalijk te nemen dat je eigen harddisk recorder geen digitaal signaal aan kan.
 
gerwin
voor alle goede services en omdat over een paar weken 10 analoge zenders in Oudenbosch verdwijnen gaat caiway de problemen uit de weg door op dezelfde dag de servicewinkel in deze plaats te sluiten bedankt???????
 
Jan
Ik vind het ook waardeloos dat de analoge signalen eruit gegooid worden. Ik ben prima tevreden met het analoge signaal en het digitale signaal is op mijn tv niet beter dan het analoge. Dit weet ik omdat ik indertijd op de aanbieding van €10,- voor een Samsung-decoder ben ingegaan. Ik heb die decoder weer gauw losgekoppeld want ik ging de vele mogelijkheden die mijn Panasonic HDD-recorder biedt erg missen.
Met de decoder erbij kun je alleen timergestuurd digitaal opnemen via de EXTERNE LINK. Zowel de decoder als de HDD-recoder moeten ALLEBEI UIT staan om met de timer te kunnen programmeren! Je kunt dus géén eerder opgenomen programma bekijken (of een dvd bekijken) als je een programma aan 't opnemen bent (als straks alle analoge kanalen verdwenen zijn).
Bovendien kun je met een enkelvoudige decoder niet naar kanaal A kijken als je kanaal B aan 't opnemen bent. Maar goed, de aanschaf van een twin-decoder (met dubbele tuner dus) zou ik nog wel willen overwegen. Maar mijn HDD-recoder heb ik pas een jaar en ik ben er uitermate tevreden mee, ik ga voorlopig geen nieuwe digiale kopen.
Overigens vind ik, in tegenstelling tot wat hier eerder is opgemerkt, het GUIDE+systeem vele malen handiger dan de EPG.
Ik vind het, met anderen blijkens de reacties, dan ook onbehoorlijk om de abonnee geen keuze te bieden tussen analoog en digitaal. Was inderdaad UPC maar in mijn gebied actief (IJsselstein), ik zou onmiddellijk overstappen.
Gewijzigd door Jan op 07 december 2009, 23:15
 
Dr-Pepper

Quote

Jan schreef:
Ik vind het ook waardeloos dat de analoge signalen eruit gegooid worden. Ik ben prima tevreden met het analoge signaal en het digitale signaal is op mijn tv niet beter dan het analoge. Dit weet ik omdat ik indertijd op de aanbieding van €10,- voor een Samsung-decoder ben ingegaan. Ik heb die decoder weer gauw losgekoppeld want ik ging de vele mogelijkheden die mijn Panasonic HDD-recorder biedt erg missen.
Met de decoder erbij kun je alleen timergestuurd digitaal opnemen via de EXTERNE LINK. Zowel de decoder als de HDD-recoder moeten ALLEBEI UIT staan om met de timer te kunnen programmeren! Je kunt dus géén eerder opgenomen programma bekijken (of een dvd bekijken) als je een programma aan 't opnemen bent (als straks alle analoge kanalen verdwenen zijn).
Bovendien kun je met een enkelvoudige decoder niet naar kanaal A kijken als je kanaal B aan 't opnemen bent. Maar goed, de aanschaf van een twin-decoder (met dubbele tuner dus) zou ik nog wel willen overwegen. Maar mijn HDD-recoder heb ik pas een jaar en ik ben er uitermate tevreden mee, ik ga voorlopig geen nieuwe digiale kopen.
Overigens vind ik, in tegenstelling tot wat hier eerder is opgemerkt, het GUIDE+systeem vele malen handiger dan de EPG.
Ik vind het, met anderen blijkens de reacties, dan ook onbehoorlijk om de abonnee geen keuze te bieden tussen analoog en digitaal. Was inderdaad UPC maar in mijn gebied actief (IJsselstein), ik zou onmiddellijk overstappen.


En zonder vooruitgang was er alleen nog maar analoge beeld, zonder video of harddisk-recorder op een kleine zwart-wit televisie.

Soweiso zijn er met dit soort zaken altijd tevreden overstappers en ontevreden achterblijvers. Zie in tegenstelling tot jouw probleem bijvoorbeeld de nieuwsberichten dat er veel meer HD-zenders te ontvangen zijn. Dat heeft zijn prijs, waar jij niet voor betaald. Dat heeft zijn ruimte nodig waar het analoge inderdaad voor gaat wijken.

Overigens als je HDD-recorder nog niet zo oud is kan je die waarschijnlijk met wat moeite ruilen met iemand in het bezit van een PVR. Bijvoorbeeld marktplaats of eBay zijn goede plaatsen om zoiets voor elkaar te krijgen.
 
suedje

Quote

Jan schreef:
Ik vind het, met anderen blijkens de reacties, dan ook onbehoorlijk om de abonnee geen keuze te bieden tussen analoog en digitaal. Was inderdaad UPC maar in mijn gebied actief (IJsselstein), ik zou onmiddellijk overstappen.


Ik woon in Schiedam. en ik ben maar wat blij dat de gemeente een paar jaar geleden gekozen heeft voor Caiway ipv. UPC of ZIGGO.
En als ik de reacties hoor/zie van mensen die in Vlaardingen (UPC) wonen, denk ik dat er veel mensen juist de andere kant opgaan.
Gewijzigd door suedje op 08 december 2009, 16:14
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'caiway geheel digitaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie