obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
hulp bij welke router en hoe aansluiten?
millies
Goedemiddag,

Ik heb net een abonnement bij caiw afgesloten (super) en wil hiermee straks 2 computers verbinden met internet.
de "vaste"computer staat op de 1e verdieping en wil ik met de kabel aansluiten (schijnt sneller te zijn dan draadloos?), en de laptop staat beneden en die natuurlijk draadloos.
Ik heb nog geen modem etc ontvangen, maar wat heb ik nou nodig om bovenstaande aan te kunnen sluiten, en dan graag ook advies welk merk/type router?

Alvast bedankt voor de tips
 
magicwizz
Goedemiddag,

Elke router is vrijwel geschikt.. Aantal suggesties: sitecom 300N of linksys N-router.

Mvg,

Magicwizz

Quote

millies schreef:

Goedemiddag,

Ik heb net een abonnement bij caiw afgesloten (super) en wil hiermee straks 2 computers verbinden met internet.
de "vaste"computer staat op de 1e verdieping en wil ik met de kabel aansluiten (schijnt sneller te zijn dan draadloos?), en de laptop staat beneden en die natuurlijk draadloos.
Ik heb nog geen modem etc ontvangen, maar wat heb ik nou nodig om bovenstaande aan te kunnen sluiten, en dan graag ook advies welk merk/type router?

Alvast bedankt voor de tips
 
millies
ok, maar kan je een draadloze router zowel draadloos als vast met een computer verbinden (ik bedoel dan een laptop draadloos en de desktop via de kabel)
en is dat dan makkelijk te doen (ben een echte noob daarin)

weer bedankt
 
wivadeko
Ja de draadloze router heeft verschillende aansluitingen waar je een computer via de kabel kan aansluiten.
BV 4 vaste computers via de router en bv 3 draadloze (wifi) laptops.

houd er wel rekening mee dat de router de download snelheid aan kan die je via de kabel binnen krijgt.

welke router je zou moeten nemen, daar heb ik geen idee van. zelf heb ik een linksys.

Succes Smile
Handtekening
Shock
 
magicwizz

Quote

millies schreef:

ok, maar kan je een draadloze router zowel draadloos als vast met een computer verbinden (ik bedoel dan een laptop draadloos en de desktop via de kabel)
en is dat dan makkelijk te doen (ben een echte noob daarin)

weer bedankt


Hoi Millies,

Een draadloze router heeft standaard op de achterkant 4 extra LAN-Poorten vrij om eventueel 4 apparaten bekabeld te kunnen verbinden.
De draadloze router is zo aan te sluiten op je modem en is na een modem reboot klaar om op internet te kunnen. Zorg er wel even voor de draadloze verbinding te beveiligen van je router. De meeste nieuwe routers die te koop zijn in de winkel zijn al beveiligd en vind je de zogenoemde "WPA-PSK" Sleutel onder op je router ook de naam van je router staat erbij zodat je weet welke router je moet aanklikken in de gevonden draadloze netwerken. De pc boven kan met een kabel aangesloten worden direct achterin de router.

Heb je eventueel nog hulp nodig kunnen we altijd helpen Grin

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 10 2011 21:47:44:

Quote

millies schreef:

ok, maar kan je een draadloze router zowel draadloos als vast met een computer verbinden (ik bedoel dan een laptop draadloos en de desktop via de kabel)
en is dat dan makkelijk te doen (ben een echte noob daarin)

weer bedankt


Hoi Millies,

Een draadloze router heeft standaard op de achterkant 4 extra LAN-Poorten vrij om eventueel 4 apparaten bekabeld te kunnen verbinden.
De draadloze router is zo aan te sluiten op je modem en is na een modem reboot klaar om op internet te kunnen. Zorg er wel even voor de draadloze verbinding te beveiligen van je router. De meeste nieuwe routers die te koop zijn in de winkel zijn al beveiligd en vind je de zogenoemde "WPA-PSK" Sleutel onder op je router ook de naam van je router staat erbij zodat je weet welke router je moet aanklikken in de gevonden draadloze netwerken. De pc boven kan met een kabel aangesloten worden direct achterin de router.

Heb je eventueel nog hulp nodig kunnen we altijd helpen Grin

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 10 2011 21:50:21:

Quote

wivadeko schreef:

Ja de draadloze router heeft verschillende aansluitingen waar je een computer via de kabel kan aansluiten.
BV 4 vaste computers via de router en bv 3 draadloze (wifi) laptops.

houd er wel rekening mee dat de router de download snelheid aan kan die je via de kabel binnen krijgt.

welke router je zou moeten nemen, daar heb ik geen idee van. zelf heb ik een linksys.

Succes Smile


De meeste N-routers zijn tegenwoordig standaard uitgerust met 300Mbits. Dat is ruim voldoende voor de Caiway abonnee.
Gewijzigd door magicwizz op 10 augustus 2011, 21:50
 
millies
ok, zo te lezen kan zelf ik dat aansluiten ^^
ga denk ik een lynksys E2000 of een TP-Link TL-WR1043ND aanschaffen
nog even wachten op de spullen en dan zijn we van telfort af, ben benieuwd hoe caiw presteert

thx voor de reacties
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hulp bij welke router en hoe aansluiten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke zender erbij Welke zender wil je er nog bij hebben? : 15 10 mei 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
welke videorecorder gebruik je Interactieve TV, Pay Per Event : 1 24 sep 2021
Soundbar via hdmi aansluiten op Amino 7 Algemeen : 1 05 mei 2021
Advertentie