obey-robots.txt
04 December 2016, 13:14
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Merkt u verbetering in uw snelheid ?
JA JA 20%[1 stem]
NEE NEE 80%[4 stemmen]
Totaal aantal stemmen : 5
 Onderwerp afdrukken

Snelheid internet van Caiway IJsselstein

Terror_Mini
Indien u internet heeft van Caiway en in IJsselstein woonachtig bent ?

Dan kunt u hier uw snelheid publiceren van de speedtest resultaten.

1344455274

Voorbeeld van mijn huidige speedtest.

Abo : Premium = Super per juni 2011

Nieuwe modem besteld, word nog geleverd maar resultaat mag er zijn ! Wink

* heb mijn huidige modem gereset, snelheid is aanzienlijk verhoogd Grin

Pmmm
IJsselstein, Premium maar sinds begin mei dus Super.

Nieuwe modem.

1344531640
speed.io

Redelijk tevreden, kan iets beter maar heb er nogal veel koppelstukjes tussen zitten, en dan is dit volgens mij een prima resultaat! Upload schommelt zo tussen de 2,4 en 3Mb/s.

maanmist
Redelijk tevreden? Wat wil je nog meer dan?

DH64
maanmist schreef:

Redelijk tevreden? Wat wil je nog meer dan?

100 mbit down & 10 mbit up alstublieft ? Grin

maanmist
Who knows, somewhere in time? Smile
Maar voor Super abo 24.5 van de 25 mb max mag je niet klagen.

Migow
snap deze enquete niet.
Woon ook in ijsselstein en zolang ik Ultra heb heb ik de maximale snelheid. Dus ik merk GEEN verbetering.
Heb dus NEE ingevuld

1349952911

Niels
Wonend in IJsselstein, normaal 30 Mb/s waar ook voor betaald wordt. De laatste tijd gaat het steeds verder achteruit.
Enorm wisselende snelheden die urenlang rond 5 Mb/s blijft.

Erna heb ik mijn ping getest. Deze schommelde van een ping van 100 tot 1000+,
Zo'n slecht internet dat het onmogelijk is om meer te doen dan op sites kijken,

Router/modem gereset, naar virussen gescand en meer maar geen verbetering. Alleen s'nachts gaat het, soms, wat beter na 1 uur in de ochtend.

zoef40
Niels schreef:

Wonend in IJsselstein, normaal 30 Mb/s waar ook voor betaald wordt. De laatste tijd gaat het steeds verder achteruit.

Router/modem gereset, naar virussen gescand en meer maar geen verbetering. Alleen s'nachts gaat het, soms, wat beter na 1 uur in de ochtend.

Niels, ik doe met je mee. Ik heb dit al sinds ruim 1 jaar en ondanks de goede bedoelingen van de man van webcare, kon hij uiteindelijk niets voor me doen dan me mededelen dat het beter gaat worden....en daar moet je het dan mee doen. Hieronder de mail die ik op het laatst van hem heb ontvangen:

Beste Henk,

De zaak heb ik intern nog eens doorgenomen en besproken.

Er zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd. Hier kan ik echter geen garanties over geven. Er bestaat een kans dat op drukke momenten de pingtijden alsnog toenemen. Dit zal niet meer dan 10% van de tijd mogen zijn.

Helaas kom ik hiermee aan het einde van een lange zoektocht naar een oplossing, de 'pieken' in het netwerkverkeer en de daarbij behorende prestatieverschillen zijn volgens onze norm acceptabel.

Wel is Caiway al bezig met verschillende netwerkapparatuur te vervangen, dit zal uiteindelijk ook in IJsselstein gaan gebeuren. De planning is hier echter nog niet concreet.

Dus ondanks het feit dat ik momenteel niets meer voor je kan doen wil ik afsluiten met de aankondiging dat het in de toekomst beter zal worden.

Met vriendelijke groet,

Bert Vellekoop

CAIWAY klantenservice
Webcare / Customer Care

Concreet betekend dit dat ik dan ruim 2 jaar met gigantische pingspikes zit vooral in het weekend en s'avonds waardoor soms (zoals vandaag) de DNS servers van Caiway unreachable zijn (packetloss 100%). Ze geven notabene zelf toe dat het probleem in de wijk Achterveld-Groenvliet bekend is maar vinden het voor hun acceptabel en binnen de normen. Echt van de zotte. Ik betaal voor iets wat ik niet krijg!! Hoe duidelijk wil je het hebben.
Dat het beter gaat worden is slecht een referentie naar het verglazen van hun netwerk door KPN dat pas in 2013 klaar zal zijn v.w.b. IJsselstein. En hoe weet ik dat het in hun netwerk zit en niet in mijn thuisnetwerk? Omdat al mijn buren die bij Caiway zitten precies hetzelfde probleem hebben (zelf geconstateerd met een ping opdracht), alleen hebben die niet de technische kennis/inzicht en het benul.
Het is gewoon een kosten/baten plaatje. De korte termijn investering kost ze teveel met de verglazing in hun achterhoofd die er aan zit te komen, en dan ben je dus gewoon de lul.
Je kan wel in recht staan, maar je recht krijgen....
Ik ga zeker compensatie vragen gezien het feit dat ik betaal voor iets wat ik niet krijg.

Ik heb een trippleplay pakket met een download van 30Mbit en uplad van 5, maar het gaat vooral om de latency van het netwerk

1797841921

57726853

Deze zegt veel meer, en dan valt het nog mee......moet je nagaan. F staat voor "very poor quality" en ik heb vandaag al meerdere keren gezien dat de DNS'en van Caiway onbereikbaar waren (100% packetloss) wat resulteerde in "de webpagina kon niet worden geopend"....raar hé.
Gewijzigd door zoef40 op 26 februari 2012, 15:34

Caiway Webcare
zoef40 schreef:

Niels schreef:

Niels, ik doe met je mee. Ik heb dit al sinds ruim 1 jaar en ondanks de goede bedoelingen van de man van webcare, kon hij uiteindelijk niets voor me doen dan me mededelen dat het beter gaat worden....en daar moet je het dan mee doen. Hieronder de mail die ik op het laatst van hem heb ontvangen:

Beste Henk,

Er zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd. Hier kan ik echter geen garanties over geven. Er bestaat een kans dat op drukke momenten de pingtijden alsnog toenemen. Dit zal niet meer dan 10% van de tijd mogen zijn.

Helaas kom ik hiermee aan het einde van een lange zoektocht naar een oplossing, de 'pieken' in het netwerkverkeer en de daarbij behorende prestatieverschillen zijn volgens onze norm acceptabel.

Wel is Caiway al bezig met verschillende netwerkapparatuur te vervangen, dit zal uiteindelijk ook in IJsselstein gaan gebeuren. De planning is hier echter nog niet concreet.

Dus ondanks het feit dat ik momenteel niets meer voor je kan doen wil ik afsluiten met de aankondiging dat het in de toekomst beter zal worden.

Met vriendelijke groet,

Bert Vellekoop

CAIWAY klantenservice
Webcare / Customer Care

Concreet betekend dit dat ik dan ruim 2 jaar met gigantische pingspikes zit vooral in het weekend en s'avonds waardoor soms (zoals vandaag) de DNS servers van Caiway unreachable zijn (packetloss 100%). Ze geven notabene zelf toe dat het probleem in de wijk Achterveld-Groenvliet bekend is maar vinden het voor hun acceptabel en binnen de normen. Echt van de zotte. Ik betaal voor iets wat ik niet krijg!! Hoe duidelijk wil je het hebben.
Dat het beter gaat worden is slecht een referentie naar het verglazen van hun netwerk door KPN dat pas in 2013 klaar zal zijn v.w.b. IJsselstein. En hoe weet ik dat het in hun netwerk zit en niet in mijn thuisnetwerk? Omdat al mijn buren die bij Caiway zitten precies hetzelfde probleem hebben (zelf geconstateerd met een ping opdracht), alleen hebben die niet de technische kennis/inzicht en het benul.
Het is gewoon een kosten/baten plaatje. De korte termijn investering kost ze teveel met de verglazing in hun achterhoofd die er aan zit te komen, en dan ben je dus gewoon de lul.
Ik ga zeker compensatie vragen gezien het feit dat ik betaal voor iets wat ik niet krijg.

Ik heb een trippleplay pakket met een download van 30Mbit en uplad van 5, maar het gaat vooral om de latency van het netwerk

1797841921

57726853

Deze zegt veel meer, en dan valt het nog mee......moet je nagaan. F staat voor "very poor quality" en ik heb vandaag al meerdere keren gezien dat de DNS'en van Caiway onbereikbaar waren (100% packetloss) wat resulteerde in "de webpagina kon niet worden geopend"....raar hé.

Op dit verhaal is toch enige nuance nodig om het kloppend te krijgen. Overigens is er ook niet vastgesteld of het zelfde zich voordoet in de wijk van Niels. Uiteraard zijn we bereid dat volledig uit te zoeken.

Het gegeven antwoord betreft de pingtijden van de verbinding op piekmomenten waarbij deze binnen een bepaalde marge kan fluctueren. Er wordt immers nergens gegarandeerd dat de verbinding een bepaalde ping-tijd moet hebben.

Wat hierboven te zien is betreft een trage verbinding waar zowel de downstreamsnelheid als de pingtijd beïnvloed wordt. Dat is iets waar we wel wat aan kunnen en gaan doen, destijds was het probleem met de trage verbinding ook verholpen.

Gebaseerd op de ervaring van 'iemand anders uit IJsselstein' kan je niet vaststellen dat het een netwerkprobleem is, zeker niet in zo een groot volume. Per aansluiting willen we uiteraard graag uitzoeken wat het probleem is.

Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team

zoef40
Caiway Webcare schreef:

zoef40 schreef:

Niels schreef:

Beste Henk,

Met vriendelijke groet,

Bert Vellekoop

CAIWAY klantenservice
Webcare / Customer Care

1797841921

57726853

Op dit verhaal is toch enige nuance nodig om het kloppend te krijgen. Overigens is er ook niet vastgesteld of het zelfde zich voordoet in de wijk van Niels. Uiteraard zijn we bereid dat volledig uit te zoeken.

Het gegeven antwoord betreft de pingtijden van de verbinding op piekmomenten waarbij deze binnen een bepaalde marge kan fluctueren. Er wordt immers nergens gegarandeerd dat de verbinding een bepaalde ping-tijd moet hebben.

Wat hierboven te zien is betreft een trage verbinding waar zowel de downstreamsnelheid als de pingtijd beïnvloed wordt. Dat is iets waar we wel wat aan kunnen en gaan doen, destijds was het probleem met de trage verbinding ook verholpen.

Gebaseerd op de ervaring van 'iemand anders uit IJsselstein' kan je niet vaststellen dat het een netwerkprobleem is, zeker niet in zo een groot volume. Per aansluiting willen we uiteraard graag uitzoeken wat het probleem is.

Bert Vellekoop

Beste Bert,

Ik weet niet waar je "destijds was het probleem met de trage verbinding ook verholpen" op is gebaseerd, maar als je refereerd aan mijn probleem; dat is nog steeds aanwezig en is nooit opgelost, lees je eigen mail hierboven dan nog maar een keer goed door.
Jouw antwoord destijds was: op dit moment kan ik niets meer voor je betekenen maar het wordt beter, maar daarmee was mijn probleem nog niet opgelost. Verder vind ik het droevig dat men zich verschuild achter de algemene voorwaarden. Je kan me een hoop wijsmaken, maar 100% packetloss zoals gisteren waardoor geen website te bereiken was.... dat is echt niet aanvaardbaar, en zeker niet als het ook nog eens niet wordt opgelost, want dat is nog veel erger. Je zal dan met betere argumenten moeten komen.
En ja, ik ben boos en teleurgesteld vanwege de laconie waarmee hierop wordt gereageerd. Het is MIJN beleving, en de mening van de klant zou voor elk bedrijf van belang moeten zijn want die zorgt er voor dat jullie allemaal een broodwinning hebben. Verder heb je zelf toegegeven dat het een bekend probleem was in mijn postcode gebied, dat is dan mijn nuancering als we dan toch zo gaan redeneren.
Ik blijf het zeggen dat dit een beleids/politieke beslissing is geweest, iets waarop jij geen invloed meer had. Dus al je goede bedoelingen ten spijt; hier kan jij niets tegen doen. Het valt te bezien of verglazing dan de oplossing is aangezien al je systemen hierop aangepast dienen te worden, dus de hele keten moet op de schop.
Gewijzigd door zoef40 op 27 februari 2012, 18:16

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid internet van Caiway IJsselstein', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet Storing 3 03 december 2016, 14:12
Open VPN verbinding met Caiway Algemeen 5 29 november 2016, 21:00
Powerline zowel internet als TV? Eigen netwerk 5 25 november 2016, 21:30
Caiway glas only IPTV via eigen switch Hardware instellingen 3 17 november 2016, 12:12
geen internet en dig. TV in maasland Storing 2 06 november 2016, 18:59
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bordewolf01:10:20
| vossoft02:14:23
| Highway03:33:52
| flipje04:18:02
| erickiel05:19:17
| ghijs14:50:52
| Fredy15:04:44
| Adios15:23:43
| Cees18:19:35
| Jaco Hage21:06:02
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.