obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
DIT KOMT VAN DE SITE VAN TROS RADAR NOG MEER BOZE MENSEN
joey123
Caiway knijpt internetsnelheid? - 10 apr 2011 19:28

Sinds januari 2011 heeft Caiway de internetsnelheid verhoogt. Ik heb een 'Super' abonnement en had eerst een download van 16 mbit/s. Deze is verhoogd naar een snelheid van 25 mbit/s. In theorie, want in de praktijk kom ik niet hoger dan 20. Ik heb hier al verscheidene keren contact met Caiway over gehad. Meerdere malen gebeld en gemaild met de Helpdesk. Telkens kwamen ze met een andere uitleg. Het kwam er op neer dat het steeds aan mij lag. Aan mijn pc configuratie, met netwerksnoeren, de splitter, de afstand tot het aansluitpunt, virussen e.d. Dan was ik weer maar 'half' over en moest ik afwachten tot de snelheidsverhoging volledig was. Toen was 10% signaalverlies acceptabel, vervolgens scheen 20% ook nog te kunnen. Dan moest ik weer een persoonlijk bericht afwachten die inhield dat ik volledig 'over' was. Het kwam er dus op neer dat het vooral niet aan Caiway kon liggen, want op afstand konden ze zien dat er niets mis was.

Nu kwamen ze op hun site met de volgende uitleg:


Citaat:

Modems van het merk Scientific-Atlanta zijn geschikt tot een snelheid van 20 Mbit/s. Wilt u dus optimaal gebruik maken van de nieuwe snelheden die bij het Super abonnement behoren, dan heeft u een nieuw modem nodig.
--------------------------------------------------------------------------------
 
rayblo
Is het trouwens niet zo, dat caiway in geval van een aanpassing qua snelheid dan ook de hardware kostenloos moet aanpassen? Want wat heb je als consument aan een verhoging indien je hardware er niet voor geschikt is.

Of strategisch gezien puur alleen een winst gedachte, of stommiteit van Caiway!?
 
maanmist
Heb een Webstar van dat merk, dus das dan weer goed geregeld van de Caiway. Sad
Nou Caiway, kom maar op met je voorstel.
 
jiggy1965
Blijf vooral mijn ervaringen met Caiway volgen Smile
Dit is de tros radar link naar mijn topic.

http://bit.ly/exfIOj
 
jiggy1965
Ben benieuwd of het modem nu ook voortaan gratis (in bruikleen of omruilen) wordt. Nu kpn caiway heeft over genomen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DIT KOMT VAN DE SITE VAN TROS RADAR NOG MEER BOZE MENSEN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
Meer HD en Dolby bij Caiway en Delta CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 13 12 dec 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
Ook de Netgear R8000 doet geen IA TV meer Interactieve TV, Pay Per Event : 86 06 jan 2021
Advertentie