obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Lagspikes
Origin64
Mijn setup:
Ik heb tussen de einddoos en mijn PC een splitter, versterker (met ondersteuning voor signaal terugsturen) , modem en router staan. Bij mij thuis draaien we 5 PC's, zowel draadloos als bedraad.

De klacht:
het maakt niet uit wat ik doe of hoeveel ik het netwerk belast, iedere paar minuten valt mijn internetverbinding een halve minuut compleet weg. Dit is te zien in bijv. Windows Task Manager, waarin bij Networking te zien is dat de verbinding van bijv. 1% van de 1gbit (dus ong. de 8mbit die we hebben) heel steil omlaagvalt naar 0. Na 30 seconden veert de snelheid heel snel weer op. De rest van de tijd heb ik een lage ping, en haal ik de snelheid die ik zou moeten halen. Tijdens dit uitvallen heb ik nog wel toegang tot het thuisnetwerk, alleen het internet valt uit. Dit probleem doet zich op alle computers voor, en we draaien zowel windows 7 als xp. Aan de PC's of het OS kan het niet liggen. Ook als er maar 1 PC tegelijk aanstaat valt de verbinding uit.
Op zich is het natuurlijk niet echt een probleem. (hooguit moet je iets langer wachten af en toe voor een pagina laadt) Punt is dat ik op redelijk hoog niveau, en behoorlijk fanatiek, shooters speel. En als in Call of Duty je verbinding er een halve minuut uitligt, wordt je of 5x doodgeschoten, of gewoon uit het spel gekickt. Op deze manier is het geen doen. De Caiway is al gebeld, er is een monteur langsgekomen, die zei doodleuk dat het aan onze setup lag. De versterker en splitter zouden een probleem zijn ofzo.

Wat ik al heb geprobeerd:
Wij zijn hier 2 dagen bezig geweest om alles om te kabelen, hebben getest met de einddoos direct op het modem direct op een PC. Hielp niet. Nog steeds viel de verbinding regelmatig weg. Ik heb een paar tooltjes geprobeerd (TCPOptimizer bijv.) die misschien zouden kunnen helpen, maar dat heeft ook niets uitgehaald.

WAT DO???

EDIT: Wow...29 views, geen reactie....lurk moar?

En hier is een schematje:
Schema

En mijn netwerkactiviteit:
Network
Gewijzigd door Origin64 op 07 maart 2011, 19:04
 
mooijekind11
Je hebt redelijk wat uitgesloten maar volgens mij nog niet met een andere modem geprobeerd.
Als het met een andere modem nog steeds voorkomt dan weet je wel zeker dat het niet aan jouw apparatuur ligt.

Alleen even een vraag. Hoe heeft de monteur dan bij jou getest ?
Als hij de schuld geeft aan de versterker of de splitter dan moet hij het werkend getest hebben zonder dat deze onderdelen tussen je verbinding zaten.

Aantal views is wel te verklaren omdat dit interessante problemen zijn, alleen het aandragen van oplossingen is niet gemakkelijk.
 
Origin64
Aangezien nog de versterker, nog de splitter officieel door cai ondersteund wordt, heeft hij het niet getest. Maar ik was daar zelf niet bij, dus weet het niet precies.

Ook snap ik best dat veel mensen hier geen oplossing voor weten, mat het is wel frustrerend...

Over day modem, ik heb niet een twee drie beschikking over een ander modem. Zal ik hem omruilen in de winkel?

PS: ik zal er even bij vermelden dat ik de laatste tijd merk dat dit probleem in het weekend het ergst is. Doordeweeks komt het veel minder frequent voor. Dit leidt mij ertoe te geloven dat dit ee.n kwestie van overbelasting van het netwerk is, ergens tussen mij en de cai.
 
darkstalker
In de Caiwayshop kunnen ze je niet helpen. Die is er puur voor informatie en nieuwe abbonees. Ze hebben wel nieuwe modems liggen, maar die zijn alleen voor nieuwe klanten. Ook zullen ze niet eens je storing doorgeven aan de helpdesk.
Anyway, ik vermoed hetzelfde als jij; namelijk een overbelasting van het netwerk in jouw wijk/stadsdeel. Daar heb ik namelijk zelf ook last van; enorme packetloss en algemeen trage verbinding in de avond en weekend. Daar heb ik vorige week de helpdesk over gesproken en ze zouden me terugmailen als ze een oplossing gevonden hadden. We zijn nu een week verder en nog niets van ze gehoord Frown
Het is het beste om ze te bellen op het moment dat de situatie het ergst is; dus rond 7uur tussen 8 uur. Dan is het beste om je modem ff te resetten en een speedtest (naaldwijk.speedtest.net) draaien met het modem direct op de cai aansluiting. Dan kunnen ze ook niet zeggen dat het aan jouw apparatuur ligt namelijk.
 
Origin64
Ik woon in Gouda hoor Pfft
En we hebben het net weer om zitten stekkeren. Modem nu via splittertje op de einddoos, versterker op de tv's. Lijkt niet veel te helpen, maar we zien van t weekend wel weer....
 
Origin64
Ach het wordt ook steeds leuker....
Nu, 3 weken later, heb ik er overdag continu last van dat de verbinding weg blijft vallen. 's Avonds na tienen NIETS meer aan de hand. het HELE weekend nauwelijks verbinding. CAIWAY aub meer servers in je rekken prakken, prutsers! Dit is geen service. Goedkope *****
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lagspikes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie