obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Caiway / CBizz
pvalkhof
**** Update ****

Update,

Woensdag 26 januari.

09:30 gebeld met CBizz / Caiway en weer gevraagd naar mevr. M.T.
wonderbaarlijk kreeg ik haar vrij snel aan de lijn en deed mijn verhaal inclusief alles wat er voor gevallen was na ons laatste contact.

Zij vertelde mij dat ze na ons eerste contact een email verstuurd had naar de desbetreffende afdeling, ze heeft dit zelfs gecontroleerd door haar verzonden items te controleren.

de email was inderdaad verstuurd en aangekomen.

zij was tevens erg verbaasd dat het probleem er nog steeds was en er geen actie ondernomen was.

zij beloofde mij er nog eens achter aan te gaan en mij rond het middag uur te bellen.

aangezien ik na dat gesprek wat workstations moest leveren en installeren in s-hertogenbosch kon ik de status niet meer in de gaten houden dus rond 13:00 uur belde ik een werknemer om even het modem te resetten en te kijken of er al verandering was

helaas was het nog niet veranderd.

14:30 nog steeds geen veranderering.

15:40 ik ben weer terug van de klus en besluit om maar weer te gaan bellen aangezien het beloofde telefoontje niet gebeurt is.

ik pak me telefoon en loop naar de server ruimte, tot mijn stomme verbazing staat het modem online.

dus ik gelijk alles routers weer instellen om te kijken of er inderdaad echt weer internet is.

tijdens het browsen op het internet (wat snelheid, ping testjes etc etc)
gaat de telefoon......goedendag met dhr. .....van CBizz / Caiway technische dienst.

heeft u nu weer internet, ja was mijn antwoord........daarna hadden we wat technische gesprekstof en we beeindigden het gesprek.

na 15 minuten weer de telefoon.
goedendag met mevr. .....van CBizz / Caiway

ik heb begrepen dat u problemen heeft met u internet verbinding.

ja dat klopt maar volgens mij is het nu eindelijk opgelost aangezien het nu online is en ik net ook al gebeld werd door iemand van de Technishe Dienst.

was het modem vanochtend al online meneer?

nee, het is online gekomen tussen 14:30 en nu (15:45) want om 14:30 is de laatste keer dat we dat gecontroleerd hebben.

(dit was even een korte samenvatting van het gesprek)

ik gaat weer verder om alle settings te configureren en na 15 minuten word ik weer gebeld door de mevrouw van het laatste gesprek 15 minuten eerder.

we hebben een monteur in de buurt meneer zal ik die even langs sturen voor alle zekerheid?

ik was even verbaasd want alles was inmiddels online en het draaide weer.

nee mevrouw dat is niet nodig want het lag niet aan mijn aansluitingen maar aan iets wat ze in het data center hadden veranderd (ik heb toen verteld dat een aanvraag van een andere klant van cbizz / caiway perongeluk op mijn aansluiting in het data center was uitgevoerd.

oke meneer dan wens ik u een fijne dag, dank u wel mevrouw.

goed , ik ga verder met mijn dagelijkse dingen en onderweg in de auto word ik gebelt door de buurman van er staan 2 mannen voor je pand en die komen voor jou.

huh? denk ik nog, oke mischien een leverancier (ik verwachte geen leveringen op dat moment maar goed kan voorkomen) dus ik ik zeg door de telefoon ben er in 3 minuten.


eenmaal aangekomen staan er 2 mannen van CBizz / Caiway voor het pand.
goedendag meneer wij komen even de aansluiting meten / testen.

toen brak echt me klomp. sorry ik kon het niet helpen maar ik moest even glimlachen.

na een simpel vriendelijk gesprek vertelden de 2 mij dat ze het zekere voor het onzekere moesten nemen aangezien ze door iemand van de Directie waren gestuurd om alles te controleren. mijn forum post die ik op ongeveer 17 websites had geplaatst gister avond (consumentenbond, tros radar, fok, tweakers etc etc.) was onder ogen gekomen bij iemand van de Directie.

dat vonden zij waarschijnlijk niet zo fijn en namen dus direct actie, maar het werd me nu wel duidelijk waarom alles nu ineens wel zo ging zoals het hoort en de vele ontvangen telefoontjes die ik ineens kreeg natuurlijk.

ik vertelde de 2 heren van CBizz / Caiway dat ik vanavond een update op de forums zou maken en dat ze dat eventueel aan de directie konden doorgeven.


nou mijn conclusie om dit lange verhaal af te sluiten is.


CBizz / Caiway, ik ben blij om te zien dat het toch nog wel kan, ik vind het alleen jammer dat een post op meerdere forums pas de beslissing is geweest om daadwerkelijk de klantenservice te bieden die elke klant verdient. of het nou prive of zakelijk is, een klant is een klant en tevreden klanten laten een bedrijf goed groeien, ontevreden klanten daarintegen laten een bedrijf krimpen en als het langer aanhoud zullen meer en meer klanten jullie verlaten, minder klanten is minder omzet/winst etc etc jullie snappen dit natuurlijk heel goed.

mischien is dat een hoofdpunt op een eventuele toekomstige vergadering om serieus over te discuseren en drastisch te verbeteren.

de uiteindelijke hulp en oplossing van het probleem na jullie vondst van mijn bericht is perfect en goed uitgevoerd.
zorg ervoor dat dat soort support een gewoonte word, en jullie zullen meer en meer tevreden klanten winnen, ik kwam namelijk tijdens mijn search op forums vrij veel oude en nieuwe berichten tegen van klanten die niet zo tevreden waren.

Ik laat de wond nu helen en als jullie de support kunnen verbeteren zal ik de diensten van CBizz / Caiway blijven afnemen.

Met Vriendelijke Groet,

P.A.V.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
======================================================================================





Geachte Ondernemers, Particulieren.

Ik raad jullie ten zeerste af om ook maar ooit met CBizz / Caiway in zee te gaan of ook maar enigzins een dienst van hun af te nemen en mijn reden tot dit advies is het volgende.


Vorige week dinsdag 18 januari bleek mijn internet verbinding compleet weg te zijn.
goed dit kan gebeuren, is mischien een storing dacht ik nog. maar alle lampjes inclusief het Online lampje waren online

De volgende dag nog steeds geen internet, hmmmm dat is raar.
Dus ik bel de buren even met de vraag of zij wel internet hadden, het antwoord daarop was ja.

Vervolgens begon ik (op woensdagavond inmiddels) met het volgende rijtje om te kijken wat er mis kon zijn, aangezien dat als je de helpdesk belt je toch meestal als antwoord krijgt van meneer, controleer u aansluitingen en sluit hem aan op de hoofdaansluiting om te testen. (echt zo een voorlees antwoord)

Aangezien mijn modem al rechtstreeks op de hoofdconnector zit kon dat het niet zijn.
dus ik ging naar het volgende

Routers gereset.
Stekkers gecontroleerd.
Bekabeling gecontroleerd (1 op 1 vervangen met nieuwe om te testen)
Oude Docsis modem uit de stelling gepakt (is mijn backup modem, gebruik als main het Arris modem) en aangesloten. lampjes knipperen, 1 lampje online, ja daar is de 2de en poefff het derde Online lampje brand ook in volle glorie, mooi dacht ik nog dan hebben we weer internet dat is een kwestie van het cmac adres even laten veranderen om de volle snelheid weer te krijgen (is een technisch iets van caiway om fraude te voorkomen, alle modems zijn cmac geregistreerd bij Cbizz / Caiway)

Ik start mijn server weer op, en alle workstations, en tot mijn verbazing krijg ik geen ip adres van het modem. dat is raar dacht ik nog ik heb een 192.168.***.*** adres in plaats van bijv. een adres van 62.45.***.***.

Dus ik bellen met de helpdesk, (gesproken bericht): Welkom bij CBizz / Caiway, Op dit moment zijn wij gesloten, onze openingstijden zijn van 09:00 in de ochtend tot 5 uur in de middag.

Wat is dit nou, een Storingsnummer met zulke belachelijke openingstijden?

Inmiddels al vrijdag (heb een eigen zaak en klanten gaan gewoon door)
Ik weer bellen met de Helpdesk, (nee hoor meneer het modem is gewoon online en er is niets aan de hand).

Zucht!!! ja toen volgden er een paar vloekjes (na het ophangen natuurlijk) van waar kan dit nou weer aan liggen.

maar goed dat weekend heb ik alles gechecked, elke station, server, router, setting en bekabeling.

geen resultaat.

Inmiddels Maandagochtend vroeg, ik weer bellen, krijg een dame aan de lijn Mevr. M. T. (vanwege privacy redenen hou ik het bij dit)

Zij wist mij na enig overleg met collegas mede te delen dat een andere klant van CBizz / Caiway een vast IP Adres had aangevraagd (is een betaalde dienst) maar dat die per abuis op mijn verbinding was gezet. dat is niet zo mooi maar goed een foutje is menselijk vertelde ik haar. maar ik deelde haar wel mede dat mijn zaak (wat betreft internet, webwinkel etc etc) wel al 6 dagen offline waren en dat ik wel van CBizz / Caiway verwacht dat zij dit op zeer kort termijn (dezelfde dag zelfs) gingen herstellen, aangezien het een fout van hun kant is.

Het antwoord, dat ging ze regelen, en ik zou tevens gebeld worden door iemand van de administratie voor eventuele compensatie.

Nog geen uur later werd ik inderdaad gebeld door iemand van de administratie en zij nam mijn klacht aan, ze vertelde mij dat ik het wel nog even via de email officieel moest melden (ja dat kan als ik weer internet heb). tevens vertelde ik haar dat ik wel verwacht dat CBizz / Caiway dit zo snel mogelijk oplost, de mevrouw vertelde mij dat ze nogmaals contact met de eerdere dame M. T. op zou nemen en er prio aan zou geven. het zou binnen een paar uur opgelost zijn.

Nou dat is dan een klare zaak dacht ik, nou dat had ik beter niet kunnen denken want toen begon pas echt de ellende.

Maandag 12:00, GEEN internet.
13:00 geen internet
16:00 nog steeds geen internet,
16:30 ik bellen met CBizz / Caiway (aangezien ze om 17:00 uur alweer gesloten zijn)

Krijg een mannelijke medewerker aan de lijn genaamd M. hij weet mij heel makelijk te vertellen dat hij even gaat informeren, dus ik vraag hem, bel jij mij dan dadelijk terug? waarop het antwoord ja was. toen vroeg ik hem nonchalant, heb jij dan geen telefoon avn mij nodig? het antwoord was uhmmm nee die heeft M.T vast wel genoteerd (hij checkt even en hoe kan het dan ook anders maar het volgende antwoord was ehhhhm nee ik zie geen telefoon nummer (ik dacht bij mijzelf, ja dat dacht ik al, daarom maakte ik ook die opmerking)

maar goed hij noteerd mijn nummer en om 16:59 belt hij mij tot mijn verbazing terug (had ik niet verwacht) tot mijn stomme verbazing verteld hij mij (ik heb even geinformeerd en het gaat vandaag niet meer lukken het word pas morgen dinsdag 25 januari aangezien er dan pas iemand in het data center aanwezig is) nou dat deed mijn bloed al koken, CBizz / Caiway maakt een fout en ik ben de dupe en hun fout herstellen ho maar kortom je zakt maar lekker in de stront) ik vertelde hem met een wat strakkere toon dat ik daar absoluut niet akkoord mee ga en dat mijn inkomsten grotendeels afhangen van mijn internet (webwinkel gehost op thuisserver) daar kon hij niks aan doen en ik moest maar wachten. nou toen heb ik even met een wat strengere toon hem vriendelijk verteld wat ik er van vond en ik dacht dat hij dat toch wel serieus nam aangezien hij met pijn en moeite een tijdelijke verbinding regelde (dacht ik) die gelijk actief was. ik kreeg per telefoon een loginnaam en een wachtwoord en het zou binnen 5 minuten moeten werken. ik vertrouwde de medewerker van CBizz / Caiway daarin en beeindigde het gesprek. ik ging gelijk aan het werk en begon de instellingen te verwerken in mijn modem / router. en wat blijkt vertrouw dus nooit iemand van Cizz / Caiway want de instellingen werkten dus niet resultaat geen verbinding. ik pakte weer de telefoon en wat blijkt het leuke bandje welkom bij CBizz / Caiway, wij zijn geopend van ........... speelde weer vrolijk af. lichtelijk geirriteerd en boos ging ik uiteindelijk maar laat slapen na nog eens 100 pogingen om het werkend te krijgen.

Ik kreeg toch een beetje het gevoel alsof ik weer beet was genomen. maar goed ik nam het maar wederom voor lief en hoopte dat het dinsdag dan wel zou werken, de rest zou ik nog wel even met de administratie gaan regelen wat betreft compensatie.

Dinsdag,

08:00 GEEN internet
10:00 GEEN internet
12:00 GEEN internet
14:00 bellen met de storingslijn, gaat lang over klik weg
weer bellen ..........ja iemand aan de lijn (ben vergeten op te schrijven wie het was) verhaal uitgelegd ja meneer het word vandaag opgelost even gedult aub.

15:00 GEEN internet
16:00 GEEN internet
16:30 bellen.........geen gehoor (gaat eindeloos over)
16:33 het zelfde verhaal
16:39 het zelfde verhaal

nog wat andere nummers geprobeert ja iemand aan de lijn (eigenlijk moet u nummer 088 ****** bellen meneer maar voor deze keer schakel ik u door) dank u vriendelijk.

Goedendag CBizz / Caiway Zakelijk waar kan ik u mee van dienst zijn (ik mijn verhaal WEER uitgelegd) moment meneer ik zal even informeren (inmiddels 16:58) ik wacht en wacht en wacht ......KLIK tuut tuut tuut....tuut. wat ik toen allemaal luidkeels schelde zal ik maar even niet herhalen. ik gelijk weer gebelt en je raad het al (Goedendag welkom bij CBizz / Caiway, wij zijn geopend van .........) NEEE die ( niet voor herhaling vatbaar).

Ik me auto sleutels gepakt en naar de CBizz / Caiway shop in Naaldwijk. eenmaal binnen staan er een dame en een jongeman achter de counter. de dame is in gesprek met een wat oudere man die zo te horen ook ze buik vol heeft van CBizz / Caiway aangezien deze man luidkeels zijn ongenoegen aan het uiten is over CBizz / Caiway.

goed ik ben aan de beurt en de jongeman staat mij te woord, ik begin met het verhaal dat ik een probleem heb maar dat ik het hele verhaal van begin to eind zal vertellen in rust met het verzoek mij even uit te laten praten. ik ben nog geen 3 zinnen opweg (en ik weet ik ben pislink maar op dat moment deed ik gewoon echt normaal mijn verhaal) onderbreekt deze jongenman mij en vertelt mij dat zakelijke klanten de service lijn moeten bellen en dat mijn internet verbinding niet van Caiway is maar van CBizz en dat dat verschillende bedrijven zijn.

ik vertel deze jongenman dat ik nu echt niet meer voor de gek te houden ben en laat hem de kvk gegevens zien van CBizz en Caiway op mijn mobiele telefoon (die ik inmiddels opgevraagd had) het is 1 grote holding met allerlei aftakkingen zoals Caiway, CBizz en SpeedXS.

Volgens mij had deze jongenman al een paar ontevreden klanten gehad die dag aangezien hij een klein papiertje griste uit een la, die hij tevens snoehard dichtgooide, hij noteerde een nummer en wierp mij echt letterlijk en figuurlijk dat blaadje toe met de mededeling bel dit nummer ik kan niks voor je doen goeiendag, wie is er aan de beurt? ik was echt tot alles instaat maar wist met pijn en moeite mijzelf te bedwingen maar het liefst had ik de hele shop verbouwd. ik liep witheet naar buiten en keek nog even op het briefje en jawel hoor rara wat stond er op het briefje het nummer dat hij uit zijn hoofd genoteerd had was het storingsnummer van CBizz / Caiway dat ik al de hele week aan het bellen was.

het is nu dinsdag avond 25 januari omstreeks 21:30 en ik heb nu nog steeds geen internet, ik ben dit verhaal gaan tikken bij een buurman met het doel dit verhaal op alle forums op het internet te plaatsen en iedereen te informeren wat voor soort Bedrijf, Klantvriendelijkheid en Service CBizz / Caiway is en heeft.

ik zal dit verhaal zelfs in een wat kortere samenvatting op papier zetten en kijken of wat lokale kranten zoals de Westlander, het hele Westland en de s-Gravenzander het bericht willen plaatsten in hun krant want zeg nou zelf dit is toch geen manier om klanten te behandelen en het idee alleen al dat ik al sinds 1997 een internet verbinding afneem bij dit bedrijf, zelfs klanten van mij aanbevolen heb om bij CBizz / Caiway een internet dienst af te nemen. en dat ik zelfs 1 jaar de winnaar was met de meeste aanmeldingen van nieuwe klanten (kreeg zelfs een 1000,- aan digitale goederen zoals routers, en andere electronische speeltjes als prijs) en dan zo als stront behandelt te worden gaat mij echt te ver.

dus nogmaals mensen denk niet 1 maar 25 keer na voordat je met CBizz / Caiway in zee gaat. Ik zal het mijn klanten in ieder geval ten zeerste afraden vanaf nu.

P. A. V.
Gewijzigd door pvalkhof op 26 januari 2011, 20:16
 
pvalkhof
*** 1ste post is geupdate ***
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway / CBizz', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie