obey-robots.txt
10 December 2016, 05:53
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Draadloze verbinding met Playstation 3

maanmist
Ik heb hier een draadloos netwerk waar 2 computers en een laptop aanhangen.
Nu heeft mijn dochter ook een Playstation 3 en speelt er ook online mee.
Nu gebeurd het regelmatig dat de verbinding helemaal niet doorkomt en dan voornamelijk in het weekend.
Dus het gebeurd niet altijd maar wel regelmatig dat de verbinding slecht is of wegvalt.
Sommige avonden loopt het wel gewoon.
Iemand enig idee hoe ik het stabieler kan krijgen?

Joke Den Haag
Misschien teveel caiway aansluitingen in de wijk? Die allemaal tegelijk aan het Internetten zijn en die bandbreedte moet dan gedeeld worden.
Zelf heb ik online...adsl, dus weinig mensen in de buurt, die nog via een telefoon aansluiting Internetten en/ of telefoneren.
Ik gebruik 1 PC, 1 laptop, 1 WII en 1 PS 3, en totaal geen probleem. En router 54 MB, dus niet eens zo 'n snelle.

maanmist
PS3 staat wel ingebouwd tussen tv en nog wat apparaten, zou dat voor het signaal nog wat uit kunnen maken?

Joke Den Haag
Je schrijft dat het vaak in het weekend gebeurd, dus wanneer het aan de verbinding met de router zou liggen, dan zou je ook iedere dag dat probleem moeten hebben.
Natuurlijk altijd even testen met zo min mogelijk opstakels. Of testen met netwerkkabel (UTP) PS3 naar de router of nog beter de modem.

maanmist
Modem staat beneden in de bezemkast, dochter zit op de eerste etage. Wil geen 20 meter UTP door het huis heen. Smile

Joke Den Haag
Ik begrijp dat je geen kabel wilt gebruiken, maar het gaat om het analyseren of juist het uitsluiten van wat het probleem zou kunnen zijn.
Stel je voor dat het ook met een kabel niet lekker werkt, dan zit het probleem bijvoorbeeld in de modem of in de verbinding met Caiway
Misschien heb je een TV dicht bij je router staan om daar de PS3 te controleren. Doet de PS3 het wel als de rest niet aan staat. Ik geef enkel een paar mogelijkheden aan om te testen.
Want het is natuurlijik niet leuk spelen als de verbinding onbetrouwbaar is.

maanmist
Nee klopt, gisteravond heeft ze weer frank en vrij kunnen spelen, geen enkel probleem.
Dan klinkt bandbreedte toch wel aannemelijker zou je zeggen.
Maar ik ga he toch eens proberen met de PS3 wat meer in het zicht te zetten.
Bedankt voor je reacties.

Rood
De bandbreedte bij Caiway? nee joh ;-) Het is toch echt het wireless wat hier roet in je eten gooit.

Wireless heeft last van je magnetron, sommige elektrische apparaten en andere wireless apparaten in de buurt. Niet te vergeten alles waar water inzit, regen, planten maar ook... jezelf ;-)

Online gamen genereert verschrikkelijk weinig verkeer. Zelfs als het druk is bij caiway zou je dat niet eens merken want dan wordt het hoogstens iets trager (in termen van milleseconden).

In een wireless verbinding daarentegen vallen juist heel vaak pakketjes weg, en daar heb je juist heel erg snel last bij het online gamen.

Ik denk dus dat het eerder aan je wireless verbinding ligt dan aan Caiway. Je kan hier heel snel achterkomen.... Leg 1 avond een UTP kabel door het huis naar boven... je zal zien dat je dan echt geen problemen (meer) hebt.

maanmist
Ok, weer wat geleerd.
Ik heb hier in de meterkast nog wat trekdraden hangen, maar eens kijken waar die uitkomen zodat ik beter toch een UTP door kan trekken naar boven.

maanmist
UTP, netjes, door het huis heen getrokken en werkt prima. Bedankt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze verbinding met Playstation 3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Open VPN verbinding met Caiway Algemeen 5 29 november 2016, 21:00
playstation problemen Algemeen 3 01 november 2016, 22:38
Draadloze snelheid laag!! Eigen netwerk 23 24 juni 2016, 10:44
Draadloze verbinding valt weg Algemeen 7 27 april 2016, 13:59
snelheid verbinding coax Snelheid 15 25 maart 2016, 20:06
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Jaco Hage06:24:52
| Highway06:43:27
| 2fast4u06:48:27
| Solaris07:10:10
| erickiel08:59:39
| vossoft10:01:11
| Bordewolf11:39:49
| flipje12:35:54
| Sandwedge13:45:48
| markmart20:04:50
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.