obey-robots.txt
10 December 2016, 13:40
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken

Kan niet alle DVB-T zenders ontvangen

kingcharles
Hoi,
Om ook op de slaapkamer TV te kunnen kijken nu analoog (snap het nog steeds niet) is uitgezet heb ik een TV met ingebouwde DVB-T tuner gekocht. Ik had namelijk geen zin in losse kastjes erbij.
Jammer genoeg ontvangt deze TV maar 15 van de beloofde 20+ zenders.
Wie kan advies geven over instellingen of andere zaken waardoor ik alle zenders kan ontvangen?

De zenders die ik kan zien zijn:
UHF CH27 kanaal 1-6
UHF CH57 kanaal 14-22

Waar zitten 7-13?
Daar zit nou juist het nederlandse stuk

TV is: BENQ ML2441

Bedankt

stroopwafel
Ik heb bijna hetzelfde probleem, ik kan boven alleen zenders 1-6 ontvangen, de rest niet. Ik heb 2 DVB-T ontvangers gekocht, ook 1 voor de recorder beneden. Daar werken beide ontvangers goed (alle zenders), boven beide niet. Het is dus een ontvangstprobleem. De tv waar de ontvanger in zit, hangt vlak onder het plafond (beton) in het midden van het huis. Ik denk dat het probleem daarin zit.
Wat wel raar is, is dat ik alle zenders daar wel goed kon ontvangen kort nadat ik de ontvangers had gekocht (eind oktober). Enkele weken later kreeg ik steeds meer storing, tot er na een maand alleen nog maar zwart beeld was. Aan de coaxkabel die als antenne zou moeten fungeren heb ik niets veranderd. Ik vermoed dat Caiway dus iets heeft veranderd.

De kanalen 7-13 zitten trouwens onder CH52.

kingcharles
@stroopwafel

Bedankt, zelfs de helpdesk van Caiway kon/wilde niet zeggen waar die kanalen zaten, of begreep niet wat ik vroeg want kreeg alleen standaard antwoorden (ik had per e-mail gevraagd, geen zin om 20min in de wacht te staan).
Fijn dat ik de info heb nu. Ik heb handmatig geprobeerd om op CH52 in te stellen en dat lijkt te werken want de signaalmeter springt steeds naar volle ontvangst maar het resultaat is helaas nul zenders gevonden.
De overige kanalen krijg ik nooit uitslag op de signaalmeter van de TV dus hij ziet wel iets maar kan niet afstemmen ofzo.
CH27 en 57 geeft de TV ook altijd 100% signaal dus ik denk dat het hier wel sterk genoeg binnenkomt. Misschien afwijking van de DVB-T standaard?

Jouw probleem is misschien met een antenne versterker op te lossen? Invloed van beton kan het niet zijn want het signaal gaat via de COAX kabel vanuit je meterkast naar de TV en niet door de lucht zoals digitenne.
Caiway heeft misschien het signaal teruggeschroefd waardoor bij jou het signaal de zolder niet meer haalt.
Check voor de zekerheid alle coax kabels in je huis om te zien of er niet ergens een slechte verbinding zit. Vaak zijn die goedkope splitters (zo'n T-stuk) de boosdoener.

stroopwafel
ik heb hetzelfde: signaalsterkte is ong. 50% en de kwaliteit springt op en neer van 0% naar 80% met als resultaat geen beeld.
ik zal de splitters eens checken. maar als ik het goed begrijp werkt de kabel als antenne voor etherontvangst, toch? dan hoeft de kabel beneden toch niet eens persé in de aansluiting te zitten? Het klopt wel dat er een paar meter vóór de tv een koppelstuk zit, die kan nog wel eens van matige kwaliteit zijn. bedankt voor de info.

kingcharles
@stroopwafel

Nee, het signaal komt echt via de kabel NIET via de ether.
Dat is alleen bij digitenne zo.

De kabel moet dus aangesloten zijn in de meterkast om het DVB-T signaal te kunnen ontvangen.

Ener
@stroopwafel

Sterker nog, doordat er in de ether dezelfde frequenties worden gebruikt, maar met een andere indeling, moet je er voor zorgen dat je bekabeling in huis goed is afgeschermd. zodat je geen last hebt van instraling (het variëren van het kwaliteitspercentage kan een gevolg zijn van instraling)

Dus alleen volledig metalen connectoren en splitters gebruiken en niet van die plastic troep.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan niet alle DVB-T zenders ontvangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet Storing 2 25 oktober 2016, 16:34
Pay per event, Wedstrijd staat niet in de lijst? Interactieve TV, Pay Per Event 5 23 oktober 2016, 08:54
Entone 515 - kan opname niet verwijderen CaiWay Glasvezel digitale ontvangers 4 17 oktober 2016, 14:07
MultiwebTV on OSX Sierra werkt niet Storing 3 30 september 2016, 18:48
Multiscreen wil niet meer opstarten Algemeen 9 28 augustus 2016, 00:31
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bordewolf00:47:36
| Highway03:00:30
| vossoft04:19:15
| arievree05:11:03
| flipje05:34:19
| vroemmie05:52:24
| Jaco Hage14:11:33
| 2fast4u14:35:08
| Solaris14:56:51
| erickiel16:46:20
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.