obey-robots.txt
11 December 2016, 01:09
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

aansluiten router en netwerk

JacqieX
Ik wist niet dat ik een speciale router moest hebben en kocht een tijdje terug een Sitecom Wireless Network 300N WL-182 router. Nu blijkt dat aansluiting niet met een druk op de knop kan en bij de Caiway shop helpen ze mij niet! Op de website van Caiway zie ik dat de helpdesk ook niet helpt.
Ik kan de router wel aansluiten maar niet verbinden met Caiway. Ik snap niet hoe dat moet Shock Ik heb een laptop gekocht en wil er ook mee op Internet. Dus moet er ook een netwerk van de pc en laptop gemaakt worden.

Dus concreet: wie kan mij vertellen hoe ik de router moet aansluiten en welke instellingen ik moet invoeren om zowel mijn pc als mijn laptop tegelijk te gebruiken op Internet?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, anders moet een pc mannetje inhuren.

Met vriendelijke groeten,
JacqieX
Gewijzigd door JacqieX op 08 november 2009, 15:18

Highway
Probeer dit eerst eens.

Zet je kabelmodem, je router en je pc uit.

Start nu je kabelmodem en wacht 2 minuten.
Start nu je router en wacht 2 minuten.
Start nu je pc.

Als alle apparaten op dhcp staan (automatisch ip adres verkrijgen) dan zou je nu je internet moeten werken via de router.

Nog even de aansluitingen.
Kabelmodem -> WAN ingang Router -> LAN uitgang Router naar PC.

Wat is het resultaat?
Highway

Sinds 14 februari 2015 abonnee bij Caiway omdat Cogas gestopt is met Ziggo in Twente.
HD ontvanger Humax 5300C is binnen, nog niet aangesloten. Glas G100 werkt prima, echter het ip adres verandert te vaak. Telefonie werkt prima. TV ontvangst prima.

CaiWay niet uw provider?
Kijk dan op www.Gebruikers.eu of daar uw provider tussen staat

JacqieX
Uhh, leek die ik ben. Ik zie nergens WAN en LAN staan. Op de kast van Caiway kan ik de coax alleen op de ingang Ethernet aansluiten. Op de router zitten vier aansluitingen voor een netwerk en een modem aansluiting. Ik heb een aparte korte kabel van de router om tussen twee aparaten in te pluggen. Moet die in de pc? Dat gaat dan niet, want die kabel is te kort.

Highway
Uh ff wat extra uiteg.
Coaxkabel heeft een binnen ader met 1 of meer afgeschermde lagen.
Deze wordt op je kabel modem aangesloten.
Vanaf je kabel modem ga je verder met upt kabel. (lijkt op telefoonkabel met van die stekkertjes eraan.

Verbind kabel modem en router met elkaar met een utp kabel. Vermoedelijk modem ethernet naar router modem aansluiting.

Vanaf je router gebruik je één van de 4 aansluitingen voor je pc.

Je laptop wordt vermoedelijk draadloos maar dat checken we later.
Highway

Sinds 14 februari 2015 abonnee bij Caiway omdat Cogas gestopt is met Ziggo in Twente.
HD ontvanger Humax 5300C is binnen, nog niet aangesloten. Glas G100 werkt prima, echter het ip adres verandert te vaak. Telefonie werkt prima. TV ontvangst prima.

CaiWay niet uw provider?
Kijk dan op www.Gebruikers.eu of daar uw provider tussen staat

JacqieX
Dan zat ik met de kabels goed. Alleen ken ik al die termen niet.
Ik heb alles uitgezet en opgestart zoals je aangaf, maar ik heb hetzelfde resultaat. Ik heb wel een draadloze netwerkverbinding. De pc detecteert en installeert zelf, maar ik kan dan nog steeds niet bij Caiway aanmelden.
Dat is ook zo'n gedoe geweest toen ze de manier van aanmelden veranderden. Ik kon er toen ook niet meer uitkomen en heb de helpdesk om hulp moeten vragen.
Ik zie dat op de router een lampje van WLAN oranje blijft knipperen. Verder zijn de lampjes op de modem (de eerste 5) en de router (allemaal) groen en geeft de pc aan dat ik een draadloze netwerkverbinding heb die ik bij mijn verbindingen ook inderdaad zag staan.
Alleen moest ik alles weer weg halen en de afmelding en opstart weer opnieuw doen om weer bij caiway te kunnen komen.

magicwizz
Grinallereerst zou je moeten inloggen op je router met het ip-adres wat in het boekje staat. Als je router dan goed aangesloten is dan krijg je een pop-up waarin je een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen. De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn allebei : admin . Als je dat hebt ingevuld dan kom je in een routermenu waar je dan instellingen kan zien.. Je zou dan naar de setup wizard kunnen gaan en bij provider keuze voor "kabel(met inloggegevens)" dan kom je daarna in een scherm waarin je je gebruikersnaam en wachtwoord kan invoeren.. Je gebruikersnaam is gelijk aan je korte emailadres van caiway en je wachtwoord staat op de brief met je login gegevens. Dat wachtwoord gebruik je ook voor je webmail.

Hoop dat je hiermee wat verder komt.
Gewijzigd door magicwizz op 08 november 2009, 19:59

JacqieX
Dat is nu het probleem. Ik kan alleen via Caiway op het Internet en ik kan daar niet bijkomen met mijn router. Dus mis ik een stukje aan instellingen tussen het aansluiten van de router op de modem van Caiway en de verbinding met Internet via Caiway.

magicwizz
JacqieX schreef:
Dat is nu het probleem. Ik kan alleen via Caiway op het Internet en ik kan daar niet bijkomen met mijn router. Dus mis ik een stukje aan instellingen tussen het aansluiten van de router op de modem van Caiway en de verbinding met Internet via Caiway.

Zou je voor mij eens kunnen kijken in :

Windows XP :

Start=> Configuratiescherm => Netwerkverbindingen => LAN-verbinding => Tabblad ondersteuning {Daarin zou ik graag willen weten wat er bij standaard gateway staat.

Windows Vista :

Start => Configuratiescherm = Netwerk Centrum => Netwerkverbindingen beheren (Staat links in het venster bij taken) => LAN-Verbinding => Details {Daarin zou ik dan graag willen weten wat er staat bij Standaard-gateway versie 4}

Het kan zijn dat je daar helemaal in het begin iets in hebt aangepast.

En wat voor een melding krijg je te zien als je het ip-adres indrukt?

JacqieX
Ik heb dan een breedbandverbinding met Caiway. En daaronder twee LAN verbindingen. De eerste is van een oud netwerk dat niet meer is aangesloten. De tweede is dan van Caiway neem ik aan. Daar staat in Ondersteuning niets bij geen enkele onderdeel.

Maar ik weet niet of dat ook zo is als ik de router en de modem weer op elkaar aansluit? Moet ik dat weer doen en dan eens kijken? Dat wordt dan wel morgen. Ik heb nog twee dagen vrij om het voor elkaar te krijgenAngry

En ik heb Windows XP op de pc staan.
Gewijzigd door JacqieX op 08 november 2009, 21:29

magicwizz
JacqieX schreef:
Ik heb dan een breedbandverbinding met Caiway. En daaronder twee LAN verbindingen. De eerste is van een oud netwerk dat niet meer is aangesloten. De tweede is dan van Caiway neem ik aan. Daar staat in Ondersteuning niets bij geen enkele onderdeel.

Maar ik weet niet of dat ook zo is als ik de router en de modem weer op elkaar aansluit? Moet ik dat weer doen en dan eens kijken? Dat wordt dan wel morgen. Ik heb nog twee dagen vrij om het voor elkaar te krijgenAngry

En ik heb Windows XP op de pc staan.

Er moet inderdaad een ip-adres en een standaard gateway verschijnen in beeld. Net wat je zegt zou je de router weer tussen de modem en de pc moeten aansluiten. Daarna eens kijken of je een ip krijgt. Krijg je die niet probeer dan eens te kijken of je met je rechtermuisknop op de LAN-verbinding kan klikken en daarna op eigenschappen. Je krijgt dan een nieuw venster met een aantal onderdelen. In die lijst staat ook iets van "Internet Protocol (TCP/IP). Als je daarop dubbelklikt zou je eens kunnen kijken of die wel op automatisch een IP toewijzen staat. Zo niet, dan zou je hem daar alsnog op moeten zetten. En als je dan alles weer bevestigd met OK zou je daarna wel een IP adres moeten krijgen van de router Smile

Zorg er wel voor dat je de pc op een LAN poort hebt aangesloten en dat je de modem op de WAN hebt zitten. Zodra je een IP hebt is je standaard Gateway het ip nummer van je router wat je dan kan invoeren in je browser.

We zien je reactie graag tegemoet of je er verder mee bent gekomen Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten router en netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet valt telkens weg DLink router Algemeen 1 25 augustus 2016, 22:58
TK Router Sitecom X6 N900 Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 2 08 augustus 2016, 14:02
Advies welke WiFi-router achter glasmodem? Eigen netwerk 51 05 augustus 2016, 01:30
router vertraagd ? Snelheid 16 04 augustus 2016, 15:42
Cogas netwerk in Albrandswaard? Nieuws van CaiWay 16 01 juli 2016, 17:37
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Jaco Hage01:42:38
| Highway01:51:52
| Piedrodim02:17:16
| 2fast4u03:57:16
| arievree04:22:06
| erickiel04:46:21
| vossoft05:21:09
| GianiV07:41:54
| Bordewolf09:12:57
| flipje17:03:54
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.