obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Kan geen e-mail verzenden op tablet
RvdB
Hallo allemaal,

Mijn moeder heeft een Samsung Galaxy Tablet en zij kan hierop geen e-mail verzenden, wel ontvangen. Ik heb de uitgaande en inkomende e-mail instellingen gecontroleerd en die staan goed. Ook is zij verbonden met een WIFI netwerk.

De tablet geeft steeds aan dat het verzenden van een e-mail mislukt omdat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server.

Ik ben niet zo'n grote computer techneut en mijn moeder al helemaal niet dus hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes
Riekelien van den Berg
 
Bakstenen
Wel goed op de punten letten,weet ook niet welk mail programma je gebruikt maar ik heb live mail maar de instellingen moeten zo staan
Bakstenen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Highway

Quote

RvdB schreef:Ook is zij verbonden met een WIFI netwerk.

De tablet geeft steeds aan dat het verzenden van een e-mail mislukt omdat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server.


De instellingen van Bakstenen moeten werken. Maar verzenden van email lukt alleen via het eigen netwerk van caiway. Ontvangen van email lukt met elk netwerk.

Als het probleem inderdaad niet verzenden is van mail omdat het niet via caiway loopt dan zou je met een gmail account dit kunnen oplossen.

Let er ook op dat je via wifi niet met een vreemd netwerk verbonden bent.
Handtekening
Wink
 
RvdB
Bedankt voor jullie reacties. De instellingen staan goed, het betreft het outlook e-mail programma. Daar zij gebruik maakt van een andere wifi verbinding dan thuis, zal daar het probleem liggen?

Om het nog even goed te begrijpen: het is dus helemaal niet mogelijk om op een andere plaats dan thuis e-mail te verzenden via het caiway - netwerk?
 
Murgen
Er zijn twee manieren om mail te ontvangen. De oudste heet POP protocol, je gaat naar de mailbox, logt in en haalt de mail naar beneden. Om misbruik te voorkomen accepteert een PoP mailbox meestal alleen verbindingen uit het eigen netwerk.

De tweede manier heet Push en daarin stuurt de mailbox op afgesproken tijdstippen nieuwe mail door naar je mailprogramma op werkstation, smartphone of tablet.

GMail, iCloud en dergelijke werken makkelijk met Push, de oudere systemen niet. Ik heb wel eens geprobeerd om een caiway mailbox met push te laten werken maar uiteindelijk ben ik overgestapt op 1 mailbox met push en de rest forward ik daar naar toe.

Het zal tegenwoordig makkelijker zijn maar in jouw geval wordt er geprobeerd via een niet-caiway netwerk in te loggen op een caiway mailbox en dat staat ie niet toe. Net als bij heel veel andere aanbieders, trouwens. Caiway loopt hier niet achter maar ook niet voorop.
 
Highway
Je kunt nog testen met deze instellingen voor smtp:
server name: smtp.caiway.nl
poort: 465
connection security: SSL/TLS
en je email adres of username en wachtwoord gebruiken om je te authentificeren.

Vaak wordt alleen poort 25 geblokkeerd en andere poorten niet zoals 465.

Lukt dat niet dan kun je van een gmail account gebruik maken om mail te versturen met je caiway email adres.

smtp.gmail.com
587
username
STARTTLS
Handtekening
Wink
 
erlinden
Mail wil je, als je meer dan een device gebruikt voor mail zoals telefoon/tablet/laptop/pc, bij voorkeur via IMAP laten verlopen. Dan wordt verzonden en ontvangen mail bij alle verschillende devices synchroon gehouden.

Helaas biedt Caiw dit niet, maar je kan je afvragen of je wel Caiw mail wil gebruiken.

Een prima alternatief is Gmail, deze dienst wordt prima ondersteund op alle platformen. En dan ben je gelijk af van je Caiway mail adres.

Hoe doe je dat:
https://support.google.com/mail/answe...1289?hl=en

Als je toch persé Caiway wil blijven gebruiken:
https://www.caiway.nl/site/nl/klanten...stellingen
 
Bakstenen

Quote

RvdB schreef:

Bedankt voor jullie reacties. De instellingen staan goed, het betreft het outlook e-mail programma. Daar zij gebruik maakt van een andere wifi verbinding dan thuis, zal daar het probleem liggen?

Om het nog even goed te begrijpen: het is dus helemaal niet mogelijk om op een andere plaats dan thuis e-mail te verzenden via het caiway - netwerk?

In het kort nee,er is een tussenweg en die gebruik ik ook als ik op vakantie ben en dat is als je een gmailaccount toevoegt en bij verzenden kiest dat je via dat account verzend.
Wil je dit allemaal vermijden dan een gmail of hotmail account nemen je kan dan nog gewoon via outlook binnen halen maar wel overal verzenden
 
cawul

Quote

RvdB schreef:

Hallo allemaal,

Mijn moeder heeft een Samsung Galaxy Tablet en zij kan hierop geen e-mail verzenden, wel ontvangen. Ik heb de uitgaande en inkomende e-mail instellingen gecontroleerd en die staan goed. Ook is zij verbonden met een WIFI netwerk.

De tablet geeft steeds aan dat het verzenden van een e-mail mislukt omdat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server.

Ik ben niet zo'n grote computer techneut en mijn moeder al helemaal niet dus hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes
Riekelien van den Berg


FWIW - ik weet niet of het probleem inmiddels opgelost is.

Ik gebruik Aqua Mail als mail app.
(Nadat ik de apps van Gmail, Outlook and K-9 uitgeprobeerd heb)

Op mijn pc heb ik Outlook 2013 en gebruik daar POP3.
Op de tablet wordt automatisch IMAP gekozen. Bij het opzetten 'automatic setup' geselecteerd en klaar.
Verzenden van en naar tablet gaat perfect.

Op mijn tablet heb ik 2 accounts, gmail en outlook.com.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is om een gmail.com/outlook.com te gebruiken (wijziging email adres)

https://www.caiway.nl/site/documents/17549/Android.pdf

mijn instellingen:

WyY0Bb
Ph9PYT
 
Bordewolf
Cawul, je geeft het niet met zo veel woorden aan maar POP-mail is een sterk verouderd systeem en bestaat bij zo goed als geen enkele provider meer.
IMAP is tegenwoordig (zeker op nieuwe tablets) de standaard. Het voordeel van IMAP is bovendien dat je wel 10x je mail kan ophalen op verschillende devices en je mail op dat device weg kan gooien zonder dat er op de andere devices hetzelfde gebeurd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan geen e-mail verzenden op tablet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Advertentie