obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
router vertraagd ?
Ballast
Snelheid rechtstreeks op modem is boven de 550 Mbps maar via router niet hoger dan 95. Vorige week meedere keren met caiway gebeld, men komt er niet uit, ook helpdeksk van Sitecom weet het niet. Afgelopen vrijdag via klantenservice nieuwe router gekregen, weer niet boven de 95 gekomen, caiway weer gebeld maar komt er wedreom niet achter, we krijgen nu over een opaar dagen een momteur aan huis, hier zijn kosten aan verbondne, uiterst onbevredegend. PC is hagelnieuw, kabels cat 6 en 7, alle instellingen lijken te kloppen, wat kan het zijn?
Gewijzigd door Ballast op 01 augustus 2016, 10:10
 
Ballast
ja sorry router, het is aangesloten met nieuwe kabels, die doen het goed want getest rechtstreeks op het modem
wifi aan en uit maakt geen verschil
 
Bakstenen

Quote

Ballast schreef:

Snelheid rechtstreeks op modem is boven de 550 Mbps maar via router niet hoger dan 95. Vorige week meedere keren met caiway gebeld, men komt er niet uit, ook helpdeksk van Sitecom weet het niet. Afgelopen vrijdag via klantenservice nieuwe router gekregen, weer niet boven de 95 gekomen, caiway weer gebeld maar komt er wedreom niet achter, we krijgen nu over een opaar dagen een momteur aan huis, hier zijn kosten aan verbondne, uiterst onbevredegend. PC is hagelnieuw, kabels cat 6 en 7, alle instellingen lijken te kloppen, wat kan het zijn?

Als die hagelnieuw is dan de leverancier bellen,kan zijn dat je drivers moet updaten van video kaart enz
 
Bakstenen

Quote

Roberto schreef:

Quote

Bakstenen schreef:

Als die hagelnieuw is dan de leverancier bellen,kan zijn dat je drivers moet updaten van video kaart enz


Rechtstreeks haalt die wel zijn goede snelheid. Persoonlijk zou ik de router terugsturen en geld terug vragen. Het heeft weinig zin met een 500Mbps abonn. te investeren (mogelijk monteurs kosten) in een budget Sitecom router.

Ik heb ook een site com en haal gewoon de snelheid die beloofd is bij Caiway,maar moest daarvoor wel wat updaten in de PC ,vandaar mijn reactie erop.
 
Ballast
op mijn nieuwe pc doe ik een speedtest en kom uit op 550 Mbps (rechtstreeks op het modem) dan is er toch niets mis met de pc?
 
Ballast
Het is niet dat ik wil bezuinigen op de router maar caiway levert dit apparaat, dan moet het toch werken?
 
Ballast
netwerkkaart staat goed ingesteld, dit was ook de reden dat ik een nieuwe pc heb gekocht, de oude had een ongeschikte netwerkkaart, de oude pc moest sowieso vervangen worden.
welkeu pdates zou ik dan in de pc moeten uitvoeren?
 
Bakstenen

Quote

Ballast schreef:

netwerkkaart staat goed ingesteld, dit was ook de reden dat ik een nieuwe pc heb gekocht, de oude had een ongeschikte netwerkkaart, de oude pc moest sowieso vervangen worden.
welkeu pdates zou ik dan in de pc moeten uitvoeren?

Als het goed is kan je bij de netwerkadapters kijken of de kaart ook de snelheid aankan,dat de pc nieuw is zegt niks,
Ga naar het Configuratiescherm. Klik
op apparaatbeheer. Klilk op het pijltje voor de tekst
"netwerkadapters". Klik met je rechter muisknop op de lan-adapter die
daar verschijnt en klik vervolgens op "eigenschappen" en daarna op
"geavanceerd". Klik bij "eigenschappen" op "snelheid en duplex" en
klap dan het dropdown menu "waarde" uit . Als daar geen 1000mbps bij
staat dan kan je lan-card geen gigabit aan., maar slechts de maximale
snelheid die daar staat.
in mijn plaatje staat er automatisch onderhandelen maar daar moet je even op klikken om te kijken welke snelheden er staan.
Maar je kan toch ook je PC leverancier bellen de helpdesk kan je meestal zo helpen tenminste in mijn geval
Bakstenen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Ballast
Bakstenen, bedankt voor je uitgebreide andwoord , hier begon het allemaal mee, daarom nieuwe pc gekocht, deze instelling staat goed, zoals gezegd de pc rechtstreeks op modem geeft 550 Mbps , pc is gekocht bij coolblue, zo te zien hebben ze geen helpdesk maar ik ga ze troch even bellen
 
Ballast
Probleem opgelost, wel een vaag verhaal: Ik heb een cat 6 en een cat7 kabel, allebei geprobeerd op modem / pc en daar haalde ik beide keren 550 Mbps maar de cat7 kabel werkt niet goed met de router (sitecom 4004) Dan denk je dus met twee nieuwe kabels kan het niet fout gaan, wel dus en ga dat maar zoeken. Hier in dit forum huilp gevraagd, waarvoor dank, de Caiway 6 keer gebeld, de fabrikant gebeld, vrienden gevraagd,niemand wist het, alleen de monteur vanmorgen en die moet ik betalen....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router vertraagd ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Apple TimeCapsule en 2 Airport Extremes achter Genexis router vallen continu weg Eigen netwerk : 2 15 okt 2020
Advertentie