obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Tv-kijker krijgt mogelijk meer keuzevrijheid abonnement - En gij gelooft dat?
Murgen
Staatssecretaris Sander Dekker (Media) wil de verplichting voor tv-aanbieders om minstens dertig zenders in het standaardpakket aan te bieden uit de wet schrappen.
Dat schrijft hij woensdag aan de Tweede Kamer. Met deze wetswijziging van de Mediawet wordt het mogelijk om flexibele tv-pakketten aan te bieden met veel minder zenders.

Een tv-abonnement kan daarom goedkoper worden.


Sander Dekker heeft nu niet direct bewezen een slimme man te zijn, eerder tamelijk naïef. De VVD heeft nog steeds niet begrepen dat marktwerking zo niet werkt. Het zet alleen de deur open voor de kabel aanbieders om flink te snoeien in het verplichte aanbod en tegelijkertijd te roepen dat er al die jaren geld bijmoest waarna een flinke prijsverhoging voor a la carte wordt doorgevoerd. Ik vraag me ook af hoe men dit technisch moet inregelen. Het kabelaar zal het hele palet moeten blijven broadcasten en maakt daarmee nogal wat vaste kosten die straks over minder klanten moet worden uitgesmeerd.

Kortom ... ze hebben nog steeds niets geleerd daar in Den Haag.

BTW: ik kijk echt bijna geen TV meer, een zomerseizoen van 3 maanden zonder de Hilversumse egotrippers is zelfs heerlijk.
 
Adios
Eerst maar eens zien of het goedkoper wordt.

De aanbieders kennende grijpen ze dit eerder aan om een prijsverhoging door te voeren.

Het basispakket krijgt dan nog maar vijftien zenders bijvoorbeeld en kost dan maar 3 euro minder per maand dan de prijs van het huidige basispakket.

Dat is wat ik verwacht.
 
Murgen

Quote

H D R schreef:

Eerst maar eens zien of het goedkoper wordt.

De aanbieders kennende grijpen ze dit eerder aan om een prijsverhoging door te voeren.

Het basispakket krijgt dan nog maar vijftien zenders bijvoorbeeld en kost dan maar 3 euro minder per maand dan de prijs van het huidige basispakket.

Dat is wat ik verwacht.


Dat is dus wat ik je in grote lijnen vertelde ...
 
Bordewolf
Een kleine basispakket analoog kan ik begrijpen. Dat zorgt er voor dat er meer HD kan komen. Dat zou dus een goede beslissing zijn richting afschakelen analoog.

Wat betreft digitaal: die 30 die nu in de basis zitten wil ik sowieso houden, dus aub wat dat betreft geen wijzigingen svp, dan wordt het alleen maar duurder met nog een soort plus pakket erbij.
 
Adios
Ik vind juist dat er veel meer zenders in het basispakket moeten.

Het is nu nog veel te duur voor wat je krijgt.
 
2fast4u
ik hoef maar 10 zenders max Pfft internet and that's it ^^ maar bij caiway moet ik toch de hele paket kopen helaas APART Please!
 
Adios
Tien zenders voor drie euro per maand! Mijn idee .
Dan zit je met zeventig weer op het oude maand bedrag ongeveer.

Maar ik verwacht niet dat het zo gaat werken. De aanbieders plunderen liever je portemonnee.
 
rhuijben
Als Caiway geen mega investeringen doet zou invoeren van een minimaal pakket betekenen dat het standaardpakket achter de smartcard moet.

Wat mij betreft liever niet... De aanschaf van nieuwe apparatuur die smartcards ondersteunt ga ik in geen jaren terug verdienen en ik geloof niet in het fabeltje dat de zenders de enige kosten zijn. De aanleg+onderhoud van het netwerk moeten ook ergens van betaald worden.
 
Adios
Ik moet er ook niet aandenken, een minipakket van 8 zenders en de rest achter de smartcard.

Maar in Gouda is dit nog steeds wel zo en gek genoeg moeten ze daar ook nog per smartcard bijbetalen voor het basispakket, wat ik dus echt bezopen vind.
 
Murgen
Mind you, dit is nederland breed. Hoe Caiway er op in gaat spelen is natuurlijk nog niet bekend. Maar het zal wel een floppend proefballonnetje zijn van deze staatssecretaris, verkiezingen komen eraan, nietwaar?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tv-kijker krijgt mogelijk meer keuzevrijheid abonnement - En gij gelooft dat?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
Meer HD en Dolby bij Caiway en Delta CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 13 12 dec 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
Streaming diensten niet mogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 14 09 jul 2021
Advertentie