obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Wifi-snelheid
Migow
Ik plaatste het en jij was me idd net voor Smile Maar zelfde conclusie dus. Zijn snelheid is goed maar idd wil je max. Draadloos eruit halen dan zal je qua router ook moeten overstappen
 
cawul
Hartelijk dank voor de reacties. Met b.v. een Asus RT-AC88U http://www.pcmag.com/article2/0,2817,...832,00.asp zou het dus wat beter moeten gaan...
Zal er eens over nadenken. Het is geen goedkope jongen...Smile
Nogmaals dank!

=
 
Migow
Of zijn goedkopere broertje de rt-ac87u. Heb deze al een tijdje en bere stabiel en supersnel
 
cawul

Quote

Migow schreef:

Of zijn goedkopere broertje de rt-ac87u. Heb deze al een tijdje en bere stabiel en supersnel


Sinds vandaag een Asus RT-AC88U in gebruik. Met dank aan Jaco van Optimizer. Prima geregeld en heel snel binnen.

Proefjes gedaan, op 5Ghz.

De linksnelheid is een stuk hoger .

=
bD7a9m
=

Het surfen en mail ophalen gaat ook best wel vlotjes.

Wifi-Speedtests, wel, dat blijft helaas nog matig.

=
sHSJWm


Wanneer ik van de Ookla app gebruik maak, krijg ik de volgende resultaten

=
IEFmQI
=

Valt op dat Caiway eigenlijk het minst scoort.

Het bovenstaande met een G500 verbinding.

=
 
cawul
Eh ...
Sorry, ik ben je even kwijt...
WiFi instellingen:

Ze stonden default 20/40.
Ik heb ze op 80MHZ bezet, paar testjes gedaan.
Daarna op 40MHZ nog 2 testjes.

Caiway speedtest is nog niet op WiFi ingesteld geloof ik.

Kanaal 6, 3 of 13, die weet ik niet te vinden.

Vraag onderaan de streep: wat hoort het te zijn? Wat mag ik verwachten qua snelheid?

=

1ulMYcgm
=

yuVenuim

=
 
cawul
Van alles geprobeerd, maar ik denk dat de standaard instelling 5GHz op 80MHz zo ongeveer het beste is.

=
NxlrlL
=

Na een hoop gepruts moest ik de router naar factory defaults terugzetten en opnieuw instellen.

Ik laat het maar zo.
Geen idee of anderen er meer weten uit te persen.

=
 
Migow
Hier met me telefoon haal ik bij server Amsterdam de hoogste snelheid. Gebruik de 80Mhz band en kanaal gewoon op auto
http://i.imgur.com/HNlelvL.png
 
cawul
Hartelijk dank!

Merkwaardig ...

Welke server in Amsterdam?
Kennelijk is de AC87 (stukken) sneller dan de 88.
Wat krijg je als je Caiway selecteerd als server?

=

later:
ik zie het al, onderstaande grafiek spreekt voor zich.
de 87 is sneller dan de 88
de AC3200 zou de snelste zijn... :-)

=
tDHGYH
Gewijzigd door cawul op 22 juli 2016, 15:56
 
Migow
Bij de serverkeuze Naaldwijk blijft de download behoorlijk achter tov upload. 270/430
Via server kpn Amsterdam zit ik rond 450/520
Paar meer of minder boeit me echt niet, maar om de stabiliteit en daar vind ik ASUS top!
 
cawul
Dank Jaco.
Ik ben er inmiddels achter: het ligt niet zozeer aan de router, maar meer aan de tablet, Galaxy Tab S 10.5
Die presteert qua WiFi gewoon maar erg matig. Misschien ligt dat aan de hardware of de firmware, geen idee.
Zie ook review op Anandtech http://goo.gl/BPYAVU
Als zou Caiway een 1Gbps snelheid aanbieden, de Samsung zal amper beter presteren denk ik.

Wilde dit nog even kwijt.

=
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi-snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Advertentie