obey-robots.txt
03 December 2016, 03:23
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

wifi wordt verbroken in Netgear Nighthawk AC1900

carolienvalstar
Beste mensen,

na weken stoeien, een nieuwe router en hele brakke verbinding hier maar eens kijken of iemand dit herkent en een oplossing weet.

Al jaren ADSL gebruiker, sinds enige tijd naast ADSL een glasvezel verbinding in huis. ADSL werkt als een zonnetje. Af en toe start ik daar eens de hele boel (modem en router) opnieuw op en haal altijd super snelheden.

Bij het aanleggen van de glasvezel verbinding (om t.z.t ADSL op te zeggen) een Netgear AC1900 Nighthawk (netgear R7000) gekocht. Dat was een drama. Continue werd de verbinding er uit gegooid wanneer je gebruik maakt van Wifi. Zowel tablet, telefoon als laptop en desktop waren steeds wifiloos. De verbinding lag er iedere 10 minuten wel een keer uit. Drama dus ! Nooit eerder gehad bij ADSL en ook daar heb ik een Netgear router.

Twee netwerken hebben andere ip range en in ADSL netwerk heb ik nooit de problemen die ik bij Glasvezel wel heb.

Eerste Caiway gebeld, die herkende dit probleem niet, dus ik heb de Netgear help gebeld en die hebben het nodige met mij doorgenomen. Alle instellingen stonden goed en na het gesprek werd aangegeven dat er mogelijk iets met de router aan de hand was, dus ik moet deze opsturen naar de leverancier (Coolblue) en kreeg een nieuwe router opgestuurd.

Die is vorige week geleverd en ik heb alles weer aangesloten en helaas zonder resultaat. Alle wifi verbindingen met de glasvezel router worden continue verbroken. Hier is niet mee te werken, want als de verbinding weg valt en ik weer wil verbinden lukt dat niet. Pas na restart device wil dat lukken.

Is er hier iemand die dit herkent en de oplossing daarvoor heeft ? Zoals het nu werkt is het een drama en hou ik liever de ADSL die altijd vlekkeloos werkt............help !!

gr
Caroline
 
2fast4u
(Asus router kopen) glasvezelrouter (misschien defect glasvezel router/kabel of geknikt niet goed samen geklikt) 15 min stekker eruit weer aansluiten dan geeft de glasvezel nieuwe ip Netgear router aanzetten klaar. Als dat niet lukt (http://caiway.geb...ookup=1631) stuur pm naar OPTIMIZER.CO hij weet 100% wat er is of het kan oplossen!
 
Offline
Gelul wat je zegt 2fast4u.

Heb ook een Netgear Nighthawk. Zelfs beter getest dan de (oudere) AC modellen van Asus op o.a. op het gebied van Wifi bereik. Stabiliteit is hetzelfde.

@Carolien, zorg je wel dat de updates verwerkt worden??
 
erlinden
Zonder relevante informatie is het heel erg lastig om iets zinnigs te zeggen. WiFi is van heel veel onderdelen afhankelijk waaronder interferentie (variërend van WiFi van de buren tot een nare babyfoon).

@TS: ken je misschien iemand die hier (wel) veel ervaring mee heeft? Dit is een onderwerp dat niet door iedereen opgelost kan worden (los van de hardware discussie).

@TS: kan je alle WiFi instellingen (behalve SSID en key) met ons delen om deze te optimaliseren?
 
carolienvalstar
@Roberto, wat bedoel je met updates?

@optimizer.co.
Heb volledig nieuwe naam genomen en ook ander wachtwoord,
admin wachtwoord veranderd van standaard naar aangepast
Instelling staat op DHCP en als ik inlog zie ik aangesloten apparaten aangemeld (en keurig in andere range als ADSL netwerk)
Apparaten hebben geen vast Ip adres
EHHH beamforming, die ga ik uitzoeken)
Zowel tablets's als telefoons allen van apple en alles is up-to-date
Router is up to date, gisteren specifiek naar gekeken.

Als de wifi weg valt zie ik per direct op mijn laptop of desktop het wifitekentje rechts onder in de balk verwijnen waarna er een sterretje verschijnt, teken dat er geen wifi meer is.

Direct is ook de verbinding weg en loop het proces wat ik doe vast/stil.

Heb met een app een redelijk leeg wifi kanaal gekozen, dus gekeken welke frequentie druk is en die vermeden

Allemaal zaken die ik voor de ADSL router ook heb gedaan en waar het prima werkt........

Vandaar dat ik er niets van begrijp, t is niet mijn eerste router die ik installeer, wel de eerste kennismaking met Glasvezel.

gr
Caroline
 
carolienvalstar
Thx voor meedenken, gek genoeg werkt het instellen van het Wifi kanaal prima op de ADSL verbinding en router....... raar maar waar!

Ik ga in ieder geval even resetten naar fabrieksinstellingen en geheel opnieuw opzetten, mss zat er nog wat van de oude router in (laptop gebruik waar voorheen de kapotte router op zat)

Wordt vervolgd.

gr
Caroline
 
carolienvalstar
We zijn weer een dag en veel telefoontjes verder. Netgear zegt dat caiway de glasmodem in brigde mode moet zetten, tja dat kunnen ze niet.

Leverancier Coolbleu zegt (productspecialist) dat ik DHCP moet uitzetten......handig want daarna is de router onbenaderbaar en kun je dit alleen benaderen als je je laptop (in dit geval de laptop die ik nu gebruik voor stoeien met de router) een vast ip adres geven

Mijn ip range voor de nighthawk is 191.68.1.1 Andere range als mijn adsl range.

Wil dus ook graag geen vast ip adres op mijn devices zodat ik kan schakelen (als t nog eens gaat werken)

Ben serieus best een doorzetter en roep altijd dat alles me lukt (op ICT gebied dan...LOL) maar dit keer wordt ik toch wat moedeloos.

Caiway en leverancier spreken elkaar tegen en zelfs de ene caiway medewerker zegt dat Netgear Nighthawk niets is terwijl de volgende die ik spreek er laaiend enthousiast over is....

Beamforming staat aangevinkt, dat heb ik ondertussen wel ergens zien staan.........Bride mode weet ik wat dat is, maar dat kan ik niet instellen op mijn glasmodem (wel op mijn ADLS verbinding) want dan heb je te maken met de verschillende protocolen zoals PPOA en PPOE. Netgear medewerker zit dit niets, maar ik kan wel in de router iets vinden onder tap IPv6. Kortom, dag verder en niemand die er iets van snapt......

Maar ik hou vol, die router gaat t niet van mij winnen.............. Suggesties of ideeen hoor ik graag. ;-)


gr
Caroline
 
2fast4u
ik dacht dat ik ergens bij en klant wel heb gezien dat je wel op de glasvezel modem kunt inloggen was en klein papier stond op ip van de glasvezel en logins. Maar denk dat de glasvezelmodel zelf al op de bridgemodus staat..dus denk dat is het niet
 
Murgen
mwah, alles Apple hier en geen problemen, al een paar jaar. Sterker nog, eerste keer dat ik niet regelmatig een router hoef te rebooten.
--------Murgen left the building--------
 
carolienvalstar
Ik heb begrepen dat de Nighthawk twee verschillende MAC adressen heeft een voor bekabeld internet en een voor wifi. Als je dus ergens in de menu's kiest voor het MAC adres dat daar wordt aangegeven, kun je problemen krijgen.

Mijn router is up-to-date en verbinding loopt nu zonnig.

Let ook even op de IPv6 die uit moet staan.

Na heel veel ellende en veel schone installaties draaien, ben ik nu heel blij, zowel wifi als de kabel loopt prima

gr
Caroline
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi wordt verbroken in Netgear Nighthawk AC1900', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Bluetooth op wifi Algemeen 2 11 november 2016, 18:11
Advies welke WiFi-router achter glasmodem? Eigen netwerk 51 05 augustus 2016, 01:30
Wifi-snelheid CaiWay Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) 25 28 juli 2016, 01:11
Instabiele wifi verbinding Algemeen 11 07 maart 2016, 21:14
Wifi password?KPN, Ziggo... Algemeen 2 11 augustus 2015, 21:50
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Highway04:13:26
| ghijs04:27:26
| flipje05:45:23
| 2fast4u06:09:48
| erickiel06:40:42
| vossoft08:05:07
| Murgen08:32:17
| Bordewolf09:27:04
| arievree18:00:59
| osuijk18:16:39
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.