obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo internet snelheid naar 300 Mbit per seconde via kabel
Ex-Ziggo
Internet provider Ziggo gaat per 2 mei flink hogere snelheden aanbieden. Eerder werd al het standaardabonnement verhoogd naar 150 Mbit per seconde, nu gaat het duurste abonnement naar 300/30 Mbit/s.

Het betreft het huidige Connect Max-pakket dat nu 200/20 Mbit/s heeft. Je kunt straks kiezen voor 300/30Mbit/s voor 4 Euro extra.

Met deze verhoging hoopt Ziggo de glasvezel providers de wind uit de zeilen te nemen, waar 500 Mbit/s al standaard is.
Handtekening
Bij Ziggo was alles beter, na fusie UPC gaat het hard achteruit. Sad
CaiWay toch zo gek nog niet, maar het moet beter! Boxing
 
Ex-Ziggo

Quote

Roberto schreef:

Dit is toch een Caiway Forum?? Mis ik ietsSmile


Als ex Ziggo klant, wil ik de ontwikkelingen bij Ziggo laten zien in de (ijdele) hoop dat Caiway verbeteringen doorvoert.
Daarbij zit het me nog steeds dwars dat er valse argumenten zijn gebruikt om de verkoop van Cogas kabel te rechtvaardigen.
Eén van die argumenten was dat CIF/Caiway glasvezel wilde aanleggen. Met snelheden die Ziggo toen en nu en zeker in de toekomst gaat aanbieden een volkomen onterecht argument.
Handtekening
Bij Ziggo was alles beter, na fusie UPC gaat het hard achteruit. Sad
CaiWay toch zo gek nog niet, maar het moet beter! Boxing
 
Bordewolf
Upload doet me werkelijk geen drol. Download is vaak in veel gezinnen het belangrijkste.

En ik onderschrijf het relaas van Ex Ziggo. Ziggo biedt opnieuw hogere snelheden. Van 120 Mbit naar 150Mbit in het meest gekozen pakket, en Ziggo had en heeft veel meer HD zenders en regionale zenders en HD premium zenders. Dat hadden we wanneer we dat abonnement hadden gehouden voor hetzelfde geld kunnen krijgen ipv het aanzienlijk mindere pakket van Caiway waar ik bovendien de formule1 niet gratis heb.

Nog maar weer de vraag: wanneer wordt Twente geüpgrade op COAX qua snelheid en zenders en/of krijgen we nu eens eindelijk een goede overstapmogelijkheid naar glas zonder dat ons dat opeens 10 euro meer moeten kosten per maand!

De overstap naar Caiway is tot nu toe nog steeds een achteruitgang tov Ziggo. En nee ik vergelijk niet zo zeer met wat ik had maar kijk wel naar wat ik had kunnen hebben. Ik heb nooit besloten dat Caiway de Coax moest overnemen.

Caiway is verder wel betrouwbaar, dus ik ben zeker niet alleen maar negatief, maar ik mag toch hopen dat er mensen zijn binnen Caiway die iets doen met deze opbouwende kritiek!
 
2fast4u
ben helemaal mee eens kun je niet echt vergelijken.. trouwens ziggo schrijft (kleine letters) dat kabel max 100-120 mbps https://www.ziggo.nl/pdf/gedragscode-...ternet.pdf

anyway je kunt glasvezel (ik dacht 255 terabits per seconde halen op een glasvezel lijn) dus toekomst is glasvezel..kabel en alles andere is gewoon geld maken van mensen die denken het is snel want later moet alles weer nieuw..
 
Bordewolf
Dus vergelijken wij (Ex Ziggo en ik) ook alleen met coax. Bovendien ik hoor niemand bij Ziggoklanten klagen dat de snelheid niet gehaald wordt.

Glas willen we wel maar dan wel een eerlijke overstap zonder meerkosten!
 
Ex-Ziggo

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:
Sorry dat is geen verschil. Daarnaast blijft het duwen en trekken op een nostalgische koper-lijn. Als er veel mensen op Netflix of aan het gamen zijn stort de snelheid altijd op koper in.

Je bent zeker in de war met de koperen telefoonlijn. Je vergeet dat kabel (inderdaad met een koperen kern) alleen tot de wijkkast ligt, daarna is het glasvezel. En wat Bordewolf aangeeft, de snelheid zakt niet in. Dat was vroeger in de begintijd wel het geval omdat ze toen voor een ringsysteem hadden gekozen. Als ik hier de verhalen over Rekam en andere gebieden lees dan zit Caiway nog met technologie uit het vorige millennium.

Quote

2fast4u schreef:

ben helemaal mee eens kun je niet echt vergelijken.. trouwens ziggo schrijft (kleine letters) dat kabel max 100-120 mbps https://www.ziggo.nl/pdf/gedragscode-...ternet.pdf

anyway je kunt glasvezel (ik dacht 255 terabits per seconde halen op een glasvezel lijn) dus toekomst is glasvezel..kabel en alles andere is gewoon geld maken van mensen die denken het is snel want later moet alles weer nieuw..


Quote

De gedragscode treedt in werking op 1 januari 2013 en geldt voor onbepaalde duur.

In de tussentijd heeft de techniek niet stil gestaan.

Quote

1.3
Nederland loopt voorop in de beschikbaarheid van breedband en internetsnelheden. Reeds 98% van de huishoudens heeft toegang tot 50 Mbps en 95% heeft een keuze voor toegang tot een vast netwerk met een downstream nternetaansluiting van 100 Mbps of meer
.

Quote

De kabelnetwerken bieden op dit moment internetsnelheden, afhankelijk van de configuratie, tot 100-120 Mbps (met Eurodocsis 3.0).

Dit is een gezamenlijke gedragscode, dat het toevallig wel te vinden is op de website van Ziggo betekent niet dat het Ziggo alleen betreft. Ben benieuwd waar je dat gelezen hebt.

Caiway staat ook op de gezamenlijke gedragscode, waar is het document bij Caiway te vinden? Is Caiway ook zo transparant?
Handtekening
Bij Ziggo was alles beter, na fusie UPC gaat het hard achteruit. Sad
CaiWay toch zo gek nog niet, maar het moet beter! Boxing
 
Bordewolf

Quote

Roberto schreef:

Heb je al een brief gehad Bordewolf??

Verhoging per 1 juni 2016Bye-happy


Dat was toch al bekend? Snap de clou niet. Ik ben niet tegen verhogingen, alleen gaan de diensten lang niet gelijk op met wat we zouden hebben voor hetzelfde geld bij Ziggo.

Maar goed ook zonder te vergelijken met Ziggo loopt Twente op Coax ver achter op tov het Caiwaypakket. Tot nu toe veel glimlachbeloftes van Jan, maar ik kan niet glimlachen om de situatie in Twente. Zoals ik al schrijf we zijn teruggeworpen in de tijd. Wil je toch een stap maken naar iets wat lijkt op wat Ziggo had kunnen bieden (glas) dan betalen we 10 euro meer dan het coaxpakket. Vreemde situatie die niet uit te leggen valt.
 
Bordewolf
Nee we draaien in de Caiwaymolen. Teleurstellend dat je nu nog niet de historie kent van de gratis smartcards en nieuwsgroepen.... Die waren ook bij Ziggo gratis gebleven wanneer we daar klant waren gebleven. Kortom (en dat heb ik al vaker geroepen) de rest van de caiwayklanten betaald te veel. ik ben er erg voor om dat ook te uniformeren. Laat ons iets meer betalen voor de nieuwsgroepen en jullie iets minder ook bij glasvezel en schaf de smartcardtax af t/m de derde kaart. Maar zorg er in elk geval voor dat Twente ook het Caiwaypakket krijgt op coax en iet dat achtergestelde tvpakket wat we nu hebben dat al anderhalf jaar te weinig HD zenders en regionale zenders heeft.

Met qam256 en nog 30 analoge kanalen moet het lukken om de ontbrekende HD zenders en regionale zenders er bij te prikken en bovendien ook de premium zenders weer ALLEMAAL in HD door te geven zoals Ziggo deed.
 
Bordewolf
Dat laatste klopt niet.... Tenzij je bedoeld dat we al een half jaar bij Ziggo meer HD zenders hadden, dan klopt je verhaal. We lopen nu achter op het Caiwaypakket qua HD en regionale zenders en wat betreft de premium zenders in HD zijn we in Twente inderdaad ook anders gewend. Maar we komen van een topprovider en ik betoog hier niet het onderste uit de kan, maar wel een volwaardig pakket ipv wat we nu al anderhalf jaar in de maag gesplitst hebben gekregen.
 
breaker
300 mb is mooi maar wordt dit echt gehaald via coax?

En misschien is de kwaliteit van de tv wel minder om zo aan de vraag te doen 300mbit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo internet snelheid naar 300 Mbit per seconde via kabel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie