obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Grotere harde schijf voor de Entone 515
FransO
De harde schijf van de Entone 515 is maar 320Gb groot. Dat is te klein om opnames lang te bewaren, ook is het kennelijk niet mogelijk om de opnames van de harde schijf te kopiëren en op een externe harde schijf op te slaan. Ik heb al eerder vragen in dit forum gezien of de harde schijf te vervangen is, maar die zijn voor zover ik weet nooit beantwoord. Daarom ben ik het zelf maar gaan proberen.
Bijgaand mijn verslag van het vervangen van de 320GB harde schijf door een 2TB harde schijf, waarbij de opnames op de oude schijf zijn overgezet op de nieuwe.
Het is allemaal gelukt en alles lijkt prima te werken. Als je de beschikking hebt over een Linux systeem om de nieuwe harde schijf te formatteren en de data over te zetten naar de nieuwe schijf dan is het zelfs niet veel werk. Zo niet, dan moet je mogelijk wat software zoeken om een schijf met het Ext4 file system te formatteren en de data te kopiëren. Zelf gebruikte ik Paragon ExtFs daarvoor.
FransO voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door FransO op 08 april 2016, 16:28
 
Caiway Webcare
Beste heer/mevrouw,

Het vervangen van de harde schijf die in de Entone ontvanger zit is door Caiway niet toegestaan. De ontvanger is een apparaat dat aan u in huur is verstrekt door Caiway. In het proces van het vervangen van de harde schijf brengt u schade toe aan de case, waarbij de nopjes afbreken. Mocht u het abonnement beeïndigen, dan dient u de Entone ontvanger retour te sturen. Bij beschadiging van onze apparatuur staat Caiway in het recht om de apparatuur in kwestie bij u in rekening te brengen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

David
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
FransO
Beste David,

Als je de USM module niet opent, maar een nieuwe schijf plaatst in een andere usm behuizing, de tweede optie in mijn verslag, dan wordt er niets beschadigd en kan de oorspronkelijke harde schijf zonder problemen worden teruggeplaatst. Zelfs bij hergebruik van de bestaande module, kan de oorspronkelijke schijf zonder veel problemen worden teruggeplaatst en zonder functieverlies opnieuw worden gebruikt.

Dit zou allemaal niet nodig zijn als er bij Caiway als optie een grotere harddisk te krijgen zou zijn bij de Entone 515. 320GB is echt te klein voor een HD recorder.

Met viendelijke groet,

Frans
Gewijzigd door FransO op 08 april 2016, 16:30
 
Bakstenen

Quote

Caiway Webcare schreef:

Beste heer/mevrouw,

Het vervangen van de harde schijf die in de Entone ontvanger zit is door Caiway niet toegestaan. De ontvanger is een apparaat dat aan u in huur is verstrekt door Caiway. In het proces van het vervangen van de harde schijf brengt u schade toe aan de case, waarbij de nopjes afbreken. Mocht u het abonnement beeïndigen, dan dient u de Entone ontvanger retour te sturen. Bij beschadiging van onze apparatuur staat Caiway in het recht om de apparatuur in kwestie bij u in rekening te brengen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

David

gelul in de ruimte neem maar van mij aan dat als er een nieuw modem komt je deze niet hoef in te leveren,ik heb nog NOOIT een modem moeten inleveren bij Caiway,het staat wel in de voorwaarden dat wel
 
Adios
Ik denk dat het er vanaf hangt of Caiway het apparaat nog kan gebruiken voor andere klanten.

Wij hoeven de Airties IPTV ontvanger ook niet terug te geven, maar Caiway gebruikt ook geen Airties meer.
 
Caiway Webcare

Quote

Bakstenen schreef:

Quote

Caiway Webcare schreef:

Beste heer/mevrouw,

Het vervangen van de harde schijf die in de Entone ontvanger zit is door Caiway niet toegestaan. De ontvanger is een apparaat dat aan u in huur is verstrekt door Caiway. In het proces van het vervangen van de harde schijf brengt u schade toe aan de case, waarbij de nopjes afbreken. Mocht u het abonnement beeïndigen, dan dient u de Entone ontvanger retour te sturen. Bij beschadiging van onze apparatuur staat Caiway in het recht om de apparatuur in kwestie bij u in rekening te brengen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

David

gelul in de ruimte neem maar van mij aan dat als er een nieuw modem komt je deze niet hoef in te leveren,ik heb nog NOOIT een modem moeten inleveren bij Caiway,het staat wel in de voorwaarden dat wel


In het verleden zijn apparaten vaak in eigendom geleverd, in de afgelopen jaren is dit gewijzigd en worden bijna alle apparaten in bruikleen uitgegeven of door onze klanten gehuurd, ook de Entone valt onder de huurvoorwaarden.

Als een Entone of modem dat in huur of bruikleen is geleverd, niet geretourneerd wordt of defect bij ons binnenkomt dan kunnen de apparaatkosten daadwerkelijk in rekening gebracht worden, De kostprijs van de apparaten is meestal terug te zien op de facturen.

Met vriendelijke groet,

Jeanine
Caiway Webcare Team
 
Murgen
Ik ben inderdaad een tijd geleden benaderd door caiway en heb mijn niet meer in gebruik zijnde entone terug moeten sturen naar het antwoordnummer. Deze week keurig bevestiging van ontvangst gekregen.
 
Bakstenen
Omdat deze nog bruikbaar zijn,wat ik bedoelde is dat als er een ander modem komt een opvolger dus je deze tot nu toe nooit hoefde terug te sturen,heb er nog wat van liggen denk.
 
FransO
Ongetwijfeld klopt het allemaal dat de Entone wordt gehuurd van Caiway en onbeschadigd retour moet bij einde contract. Er blijven bij mij nog wel een paar vragen over.
De harde schijf van de Entone zit in een verwisselbare module. Ik zie dus niet in waarom ik deze schijf niet mag vervangen door een andere, grotere verwisselbare harde schijf, zolang ik de oorspronkelijke schijf maar terugzet voor ik de Entone retourneer.
Als ik de Entone moet terugsturen omdat deze wordt vervangen door een andere settop box of bij einde contract, dan ben ik wel al mijn opnamen kwijt. Ik heb een paar opnames die ik in ieder geval wil bewaren via een Hdmi capture apparaat gekopieerd, maar dat was een erg omslachtig gedoe. Ook al houd ik de harde schijf, dan kan ik er nog niets mee omdat de opnames versleuteld zijn opgeslagen. Is daar iets voor geregeld, dat je de opnames kunt behouden als je de settop box moet terug sturen?
 
Adios
Kan de Entone ook 4K in de toekomst weergeven?

KPN beweert dan hun IPTV boxen al daarop voorbereid zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Grotere harde schijf voor de Entone 515', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV voor webtv functie TV's met ingebouwde Tuners : 1 29 sep 2021
TV 2x aanzetten voor beeld Algemeen : 5 08 feb 2021
Advertentie