obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Hoe andere glasvezelrouter?
marius
Ik heb glasvezel van Caiway, G150. Ik gebruik niet meer de TV via glasvezel.
Hoewel op de glasvezelmodem van Caiway wel een wifi teken staat, is hij NIET draadloos. Dus heb ik een draadloze router hierop aangesloten. Zowiezo was dit wel nodig geweest, omdat er maar 1 LAN-poort op zit voor de PC, en mijn draadloze router heeft 4 LAN-poorten.

Nu begint mijn router kuren te krijgen, en ben ik op zoek naar een andere router. Nu kom ik ook glasvezelrouters tegen!
Nu begin ik te denken... kan ik dan niet beter die Caiway router overslaan en er tussen uit halen, en dan meteen een glasvezelrouter aansluiten, die al meteen 4 uitgangen heeft EN wifi is? Hoe minder stappen, hoe beter toch?

Alleen... nu komt mijn vraag... hoe sluit ik dit aan?
De Caiway router is rechtstreeks verbonden met het CIF kastje. Het is geen plug. En als ik b.v. een Vigor 2132FVn neem, daar moet echt een kabel in. Nu zal dat er vast wel bijzitten, of anders voor weinig geld te koop, echter, hoe sluit ik die andere kant aan op het CIF kastje? Dat plug je er niet zomaar in? Is dit te doen voor een normale gebruiker? Heb je er speciaal gereedschap voor nodig? Of kan het gewoon met een schroevendraaiertje?

edit:
Probleem is ook dat deze CIF-kastje verzegeld is. Oftewel, ik MAG hem niet eens openmaken om er een andere kabel aan te hangen?
Dus dan zal ik de Caiway router open moeten schroeven en het kabeltje daar uit losmaken? Maar waarschijnlijk zit daar dan geen plug aan... hoe stop ik die kabel dan in mijn Vigor router?
 
Caiway Webcare
Geachte heer/mevrouw,

Wat u beschrijft is het Caiway Glasvezelmodem. Het is helaas niet mogelijk om hier een ander nummer tussen te plaatsen. Deze modems worden door Caiway verstrekt en beheerd, en staan ook gekoppeld aan een abonnement. Indien u dus van draadloze verbinding gebruik wil maken of meerdere apparaten bekabeld wil verbinden is er dus geen andere mogelijkheid dan hier een losse router op aan te sluiten.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

David
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe andere glasvezelrouter?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Openstellen caiway glas voor andere providers CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 32 10 feb 2020
Humax 5050c of een andere Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 12 02 dec 2018
Verzenden mail mislukt na verplaatcing PC naar andere locatie Instellingen software : 6 21 aug 2016
geen andere kanalen bekijken Storing : 4 10 jun 2016
Asus RT-N66U of een andere router CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 44 23 sep 2015
Advertentie