obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
snelheid verbinding coax
T0M@
Volgens de speedtest van Caiway heb ik nu op mijn computer en download snelheid van 4,3
Ik kreeg deze week van Caiway bericht dat ik beter kan overstappen naar glasvezel.
Maar ik vroeg me af hoeveel snelheid ik nu eigenlijk recht zou hebben met mijn coax verbinding
4.3 is wat mager zelfs voor een coaxverbinding lijkt mij.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik met glasvezel beter af ben.
Deze verbinding die ik nu heb is dan wel niet snel maar in het algemeen heb ik er in het dagelijkse gebruik geen last van.
Ik gebruik mijn verbinding alleen voor voor e-mail en een beetje internetten op telefoon en tablet.

Last Result:
Download Speed: 4279 kbps (534.9 KB/sec transfer rate)
Gewijzigd door T0M@ op 21 maart 2016, 16:52
 
2fast4u
@Tom stel je voor je moet een foto emailen dat duurt even want je upload is niet erg snel zo te zien en met glasvezel is gewoon toekomst of je moet iets naar je cloud zetten nou veel geluk dat duurt hele nacht door..maar goed ik heb zelf glasvezel en nooit meer lager want je gebruikt je upload nu ook veel meer in toekomst! Als ik jou was zou ik gewoon naar glasvezel gaan als je kunt.
 
Cees
Hallo optimizer. Is glasvezel ook veilig bij onweer (inductie bij blikseminslag). Of moet je dan ook je glasvezelkabel er gewoon uittrekken.
 
T0M@
@Roberto,@fast4u,optimizer,


Dank voor jullie reactie.
Ik begrijp wel dat het allemaal naar sneller meer en moderner gaat. Mijn punt is eigenlijk dat ik nu tevreden ben .
Een tv aansluiting die het zonder storingen doet en ook mijn internet werkt naar behoren zonder dat ik steeds aan de verbinding moet knutselen of me druk moet maken over modems die niet online komen en meer van die vervelende dingen die vaak gepaard gaan met veranderingen.(Voorbeelden genoeg te vinden waar het niet allemaal vlekkeloos gaat.)
Ik zie er tegenop om alles weer overhoop trekken en weer dagen bezige zijn om alles weer werkend te krijgen.
Mijn wifi netwerk mijn e-mails en alles weer aanpassen aan een nieuw systeem.
Ik weet wel dat het in theorie allemaal niet uitmaakt maar als ik de verhalen hoor is het niet altijd meteen "plug en play?Smile

Bovendien betwijfel ik of de huidige verbinding niet zou voldoen aangezien ik hier dus al jaren gebruik van maak en voorlopig echt geen behoefte heb aan online films kijken en al die high demand diensten waar je dan bij voorkeur ook nog eens een keer extra voor moet betalen. Als het werkelijk zo slecht zou zijn kunnen ze toch gewoon alles overzetten net zoals Caiway heeft gedaan toen ze in eens overgingen van analoog naar volledig digitaal.
Nu lijkt het soms wel op een commercieel lokkertje.
 
T0M@
Dank voor alle reacties. Ik gaver nog eens op studeren. En wat je aanbod betreft optimizer, zou je mij een idee kunnen geven wat de kosten zouden zijn evt via privé bericht?
 
Bakstenen
Als je nu goedkoper uit ben gewoon blijven zitten je kan altijd nog overstappen, internet zoals jij het nu gebruikt gaat je geen voordeel opleveren met glas
 
T0M@
@ Bakstenen.
Dank voor je reactie Bakstenen.

Dat denk ik ook steeds maar nu krijg ik steeds maar bericht dat het voordeliger is om glas te nemen e. Er wordt beweerd dat je dan goedkoper uit bent dan met het coax abo dat ik nu heb. maar als ik het nareken dan kan ik dat niet erop uitmaken ik betaal nu 27 euro voor mijn internet en 19,75 voor de TV aansluiting
Dus totaal 46,75
En ze adverteren nu wel met een tijdelijke aanbieding voor 6 maanden maar ik krijg uit de berichten hier en elders op het internet te horen en te zien dat er dan toch weer bijkomende kosten zijn .
Een router hier een kabeltje daar met alle problemen die daar bij kunnen optreden.
Ik wacht het voorlopig wel af en blijf zitten tot het me echt duidelijk is wat de voordelen voor mij zijn.
Het is me wel duidelijk wat de voordelen voor Caiway en de potentie is voor adverteerders en voor iedereen die de mogelijkheden van dat groter sneller en meer willen verkopen maar voor mij zieik dat voordeel niet . Dus blijf ik maar gewoon op de coax zitten.
Waar ze volgens contract toch gewoon moeten leveren wat er in mijn standaard contract staat.

Abonnement: Standaard
Downstream: 15,360 kbits/s (15.0 Mbits/s)
Upstream: 2,048 kbits/s (2.0 Mbits/s)
Datalimiet: Fair use
Prijs: €27.00 per maand

Maar volgens de speedtes wordt dat bij bij lange na niet gehaald !.
Hoe zit dat eigenlijk?
Zijn ze niet verplicht te leveren volgens de contract voorwaarden.
Het lijkt me dat nu er veel minder mensen gebruik maken van Coax dat er nu toch voldoende ruimte zou moeten zijn om die snelheid op de coax te leveren.
Kan iemand daar nog zinvolle reactie opgeven?
 
Highway

Quote

T0M@ schreef:
Abonnement: Standaard
Downstream: 15,360 kbits/s (15.0 Mbits/s)
Upstream: 2,048 kbits/s (2.0 Mbits/s)
Datalimiet: Fair use
Prijs: €27.00 per maand

Maar volgens de speedtes wordt dat bij bij lange na niet gehaald !.
Hoe zit dat eigenlijk?
Zijn ze niet verplicht te leveren volgens de contract voorwaarden.
Het lijkt me dat nu er veel minder mensen gebruik maken van Coax dat er nu toch voldoende ruimte zou moeten zijn om die snelheid op de coax te leveren.
Kan iemand daar nog zinvolle reactie opgeven?


Bij een kabel aanbieder mag je de geadverteerde snelheden verwachten. Bij ADSL aanbieders niet! Dat komt omdat de snelheid in grote mate bepaald wordt hoever je van de telefooncentrale afzit. De ADSL providers hebben hiervoor een slim trucje bedacht, ze adverteren met snelheden TOT b.v. 20 Mbit. Dat is het max haalbare maar mensen staren zich blind op het getalletje. Het woordje tot zorgt ervoor dat ze juridisch niet aansprakelijk zijn.
Handtekening
Wink
 
Bakstenen
Tom,
het is altijd een kwestie van rekenen en daarbij weet je nooit wat Caiway voor gekke streken in de toekomst gaat uithalen door b.v de coax vlugger per maand te verhogen als glas,maar dat terzijde,nu betaal je 46,75 per maand,neem je Glas G75 betaal je 43 euro inclusief bellen via kabel let op je blijft gewoon kijken via Coax dus daar hoef je geen kabel extra voor te trekken,en je heb bellen erbij,ik heb ook bellen erbij maar bel bijna nooit via Caiway omdat ik een bundel heb en tegenwoordig wordt er meer geappt,wil je Wifi hebben dan moet je een router ertussen zetten,bij mij gaat er een UTP kabel vanaf het modem van de Caiway naar mijn PC en net ervoor staat een router voordeel van Wifi is dat als ik met mijn smartphone moet updaten ik deze op wifi zet scheelt data want ik heb maar 500 MB data is voor mij genoeg.
Snelheid met speedtest ja is altijd een gegoochel maar je haalt het wel met Caiway mits je goede kabels heb en je pc up to date is,gekke is dat ze adverteren tegelijk online zonder snelheids verlies alleen met een speedtest vragen ze de kabel zo in de PC te doen.
Maar als je net alsjij af en toe je mail ophaalt en surf ga jij niet zien dat het sneller is.
Conclusie met Glas G75 ben je goedkoper uit (LET OP TV IS VIA COAX)
 
T0M@
Dank voor je aanbod Optimizer. Ik zal het in gedachten houden. Ik wil het eerst eens een tijdje aankijken en gaan vergelijken met andere aanbieders als die beschikbaar komen op het glasvezelnetwerk. Caiway zal zijn monopolie niet zo erg lang meer hebben. Dan kan ik een goede afweging maken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid verbinding coax', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Coax kabel buiten defect? Klacht over CaiWay/Delta : 1 11 nov 2022
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Advertentie