obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij CaiWay.
 Onderwerp afdrukken
Entone 400 of 510
Tia Dalma
Hallo mede Caiway gebruikers,

graag leg ik jullie mijn duivels dilemma voor:
Vanwege vastlopers bij het afspelen van opnames en in Uitzending Gemist opnieuw contact opgenomen met Caiway en om die reden een nieuwe Entone geleverd gekregen. Als early adaptor in Den Haag-Wateirngse Veld had ik sinds eind december 2012 een Entone Amulet 400, en nu kreeg ik een 510 uitgeleverd. Ik dubbel blij want nieuwe model, en deze reageert inderdaad beduidend sneller op zappen en wordt niet warm. Echter, hij bleef maar aangeven een software update klaar te hebben staan terwijl de laatste firmware al geinstalleerd was. Men zou vanaf de tweede lijn een push doen om dit te verhelpen. Update-verzoek bleek echter elke keer als de Entone uit standby kwam, te komen.

Opnieuw contact opgenomen, bleek het om een defect toestel te gaan dat per ongeluk uitgeleverd was. Excuses aangeboden door de overigens zeer vriendelijke helpdeskmeneer, ze hadden het al geconstateerd maar vergeten mij in te lichten dat men een nieuwe uitlevering zou doen. Desgevraagd gaf men aan dat dit dan een 515 zou worden.

Vandaag kwam de nieuwe doos van Caiway binnen: een 400.

Dezelfde helpdeskmeneer bij toeval aan de lijn: in eerste instantie was hij ook verbaasd, meende dat Caiway geen 400-modellen meer uitleverde, maar het verhaal was 180 graden anders na overleg met de tweede lijn: Caiway zou juist geen 5-series meer uitleveren ivm teveel defecten, en men krijgt sowieso bij vervanging dezelfde serie terug aangeboden.

Vragen:
- welk toestel ga ik nu houden: de (nieuwe) 400 die altijd heel traag reageert op zappen en ook zo enorm warm wordt en (dus?) mogelijk ook weer gaat vastlopen, of de 510 die weliswaar steeds verlangt dat ik bij opstarten éénmaal op de rode knop druk en (tot nu toe) het prima doet qua zapsnelheid en niet warm te krijgen is.
- hoe zit het nu wel en niet met betrekking tot de apparatuur die Caiway levert: zijn er inderdaad zoveel problemen met de 5 serie en levert men nu alleen nog 4-serie uit inderdaad? (achterdochtig vanwege de tegenstrijdigheden in verhaal helpdesk)
- zijn er nog andere ontvangers die aan te raden zijn om zelf aan te schaffen (en de Entone in de kast te zetten)?

Dank en alvast een hele fijne jaarwisseling!
Tia Dalma
 
Adios
Wat een drama toestanden toch weer met die Caiway Entones.
Het is altijd wel wat met die baggerkastjes.

Ik lees zelden verhalen van mensen die blij zijn met de Caiway Entone en wat voor moois hij allemaal toevoegt ten opzichte van de coaxkabel.

Iedere dag zet ik weer lachend mijn Samsung UHD televisie met dubbele tuners aan met een externe harde schijf aangesloten.

Ik heb nooit problemen. Ben nooit mijn opnames kwijt met vast lopen van de televisie. Sublieme beeldkwaliteit.

Nee, je gaat voor mijn gevoel echt jaren terug in de tijd met de kale Caiway Entones waar bijna niks nuttigs op zit.

Als je het vergelijkt met een Horizonbox van Ziggo of een IPTV kastje van KPN, is het Entone kastje van Caiway traag, gebrekkig en arm aan apps.

Wordt tijd voor een compleet nieuw idee Caiway.

Ik geloof niet meer in de flut Entone en zijn software van drie jaar terug.
 
Tia Dalma
Hallo HDR,

Dank voor je bericht. Ik zal het er echter mee moeten doen want geen geld (genoeg) om mijn verder prima werkende tv te vervangen, en nog geen noemenswaardige concurrentie hier op het glas.
Daarom zal ik iets moeten beslissen aangaande die inmiddels drie kastjes die mijn woonkamer opsieren, om zo te bepalen welke twee ik weer aan Caiway ga retourneren.

groet
Tia Dalma
 
2fast4u
@HDR dat heb ik ook gedaan gewoon alles via TV en opnemen lukt het best geen gezeur^^
 
Migow
Nou beetje vreemd dat er zoveel problemen met de 5 serie zouden zijn. Lijkt mij eerder bij die entone 400 straalkachel. Heb zelf de 515 en ondanks dat ik ook coax met ci+ kaart in me smart tv van samsung heb zitten gebruik ik altijd de entone 515. Geen problemen dat deze zo traag is of wat dan ook. Opnemen doe ik zelden, maar wat ik opgenomen hebt werkt ook gewoon goed. Kortom vreemd dat caiway die straalkachel nog steeds levert.
En helaas zit je aan de entone vast welke caiway levert. Je kan geen andere koppelen op hun platform
 
Adios
Ik doe niet mee met de postcodeloterij Smile
 
Highway
Ik heb Caiway Webcare op dit onderwerp attent gemaakt. Misschien dat zij iets kunnen/willen doen. B.v. een nieuwe 510 of 515 toesturen.
Handtekening
Wink
 
Tia Dalma
Dank Migow en Highway,

Zou wel bijzonder zijn als ze me alsnog wel een nieuwe 5-serie zonden, waar ze eerder vandaag aangaven dat het hele sturen van een 5-serie absoluut niet aan de orde was vanwege hun ervaringen plus het feit dat je terugkrijgt wat je hebt (het is dus nooit een goed idee om early adapor te zijn, blijkt maar weer... Think).
Zelf neig ik ook naar het willen van een 5 want voorlopig dik tevreden mee.

Ik kom er online niet echt uit: zijn die 515's dan echt zo slecht als Caiway zegt? Ik lees een aantal problemen maar vooral veel tevreden mensen, en dat terwijl je vanuit de aloude internet-wet 'klachten lees je en de goede verhalen niet' andersom zou verwachten. Helpless

@roberto, volgens mij zit er een harde schijf in die 510, want gisteren een programma zonder problemen opgenomen via de EPG.
 
Adios
Kan ook gewoon een voorraad 400 die terugkwam van klanten en die weer slijten is goedkoper als nieuwe inkopen.
 
EdKo
Heb al een poosje de enteno 515 (omgeruild ivm klachten over de 400) maar deze werkt prima. Ben zeer tevreden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Entone 400 of 510', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Entone 515 - ondertiteling Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 02 sep 2019
IR extender aansluiting op de Entone CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 23 jul 2019
Opneem storing entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 5 20 jun 2019
Advertentie