obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
lan adapter heeft geen geldige ip-configuratie
Tonv58
Het gebeurt regelmatig dat ik mijn PC opstart en er geen verbinding met netwerk is. Ik krijg dan de boodschap "lan adapter heeft geen geldige ip-configuratie". PC hangt met kabel aan de router. Probleem treedt op sinds ik een nieuwe router heb. Het zou dus best kunnen dat ik die niet goed heb ingesteld, ik heb gewoon de defaultwaarden gehouden.

Wat doe ik verkeerd? Iemand een idee? Ik heb nu een Asus RT-AC66U omdat mijn sitecom problemen met wifi en Apple apparaten bleef geven.
 
Tonv58
Dank je! Ik ga er mee aan de slag.
 
Tonv58
Ik denk de bekabeling. Ik heb ook maar 100Mb verbinding tussen modem en router. Ik heb een 200 Mb abo, en heb ook meer dan 200 gemeten in het begin. nu niet boven de 97 up en down.
Probleem is dat de kabel in de muur zit, misschien dat de aansluiting in het RJ45 'stopcontact' niet in orde is. Losgegaan, of zo. Het is cat 5E kabel, dat was toen de beste. Er is behalve routerwissel niks veranderd, maar die teruggang naar 100 Mb verbinding ipv Gigabit wijst wel op kabelprobleem, denk ik.

Maar weer eens een weekendje schroeven binnenkort. Het blijft behelpen, maar na herstellen van de Ip-configuratie met netwerkcentrum kan ik wel steeds internet op.
 
Tonv58
Staat goed, Ik had wel 2 netwerkkaarten actief vreemd genoeg, een 'echte' en een virtuele van mijn NAS. Die laatste uitgeschakeld, en na opstarten bleef alles bereikbaar. Maar ondanks instelleingen gigabit en full duplex blijft de snelheid laag, zie bijlage. Wordt toch knutselen, vrees ik.
Tonv58 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Tonv58 op 28 september 2015, 22:10
 
Tonv58
Maar ik zit niet echt in de buurt.... Oudenbosch, West-Brabant

Ik ga dit weekend eerst eens knutselen, lukt het niet naar mijn zin, dan neem ik nog contact op. Leer ik misschien ook nog wat van. Heb vanwege werk wel stabiele verbinding nodig.
 
Tonv58
Beste Optimizer. het heeft even geduurd, maar ik kwam er niet eerder aan toe mijn netwerk plat te leggen. (afstudeerders in huis, werk, school etc.)

Het probleem is opgelost. Bleek dat de draadjes in de RJ45 wandcontactdoos niet allemaal goed vastzaten. Ze maakten wel contact, maar konden bewegen in de aansluiting. Alles opnieuw geklemd, en nu snelheden zoals het hoort bij mijn contract, ruim 211 down, 216 up.

Dank voor je ondersteuning!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lan adapter heeft geen geldige ip-configuratie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Backup configuratie CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 04 jun 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Advertentie