obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten kommen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
[Update]RTLZ vanaf 26-4-16 op kanaal 69 (RTL Z definitief niet bij Caiway)
Bordewolf
Fred_M ik ben bang dat je de algemene voorwaarden wel eerst had moeten lezen. Daar zal vast in staan dat Caiway de prijzen van het product mag verhogen.
Hoewel ik ook wel vind dat je een jaarcontract afsluit voor een vast bedrag per maand en dus als consument bij het afsluiten van zo'n contract er van uit mag gaan (dat heet redelijkheid en billijkheid in het nederlandse recht) dat dat vaste bedrag per maand een jaar geldig is. Een energiecontract met een energieleverancier voor een jaar heeft ook een vaste prijs die niet verhoogd kan worden.

Ik maak me sterk dat Caiway dit zo maar mag en kan. Volgens mij kan dit niet. Dat zie je ook niet bij andere providers. Die respecteren het jaarcontract. Dat heb je nu eenmaal voor een jaar afgesproken met de intentie van beide kanten om dit niet meer open te breken (immers tegenover de verplichting dat je een jaar blijft heb je als consument die vaste prijsgarantie....)


Dan even voor Roberto. Ook Twente wordt weer eens genaaid. G75 en G250 wordt opnieuw liederlijk verhoogd waardoor overstappen zo langzamerhand helemaal niet meer lonend is voor Twente.
Bovendien betaal ik voor Ziggo Sport nu €0,80 meer (terwijl ik alleen formule 1 kijk en die bij Ziggo zelf gratis via het open kanaal is te zien) en voor TV extra ook nog eens € 0,55.

Verder zie ik iets opmerkelijks:
Alles-in-1 Glas G150 € 44 € 45,95

heu? Volgens Caiway heeft dat pakket nooit bestaand en bestaat het niet? Hoe zit dat? Dit pakket is slechts € 1,= duurder tov G75!!! Wanneer je dan toch prijzen verhoogd dan is dit een verhoging waar geen donder van klopt ! Ga dan met dit pakket tussen G75 en g250 inzitten en maak dat een pakket dat iedereen kan kiezen.

Ik zie het verder zo. Eerst het zuur dan het zoet. Maar misschien wordt het zoet wel Ziggofone, van dit soort wijzigingen gaan mijn lippen pruilen ipv dat ik hier een glimlach van krijg.
 
Bordewolf

Quote

Roberto schreef:

Las net een soort gelijk geval op internet van iemand die bij UPC zat. Vaak wordt er toch uit coulance de verhoging gecrediteerd. Het is verre van netjes dat je jaarcontract verhoogd wordt na een paar weken. Ik zou je zaak voorleggen bij ConsuWijzer


https://www.consuwijzer.nl/telecom-po...oorwaarden


Mij komt het over als onbetrouwbaar. Wanneer ik vandaag een jaarcontract afsluit met een provider in de wetenschap dat ik binnen dat jaar niet op mag zeggen en daar een lager of vast tarief tegenover staat dan kan en mag ik als consument niet verwachten dat de wereld er de volgende dag/week/maand of maanden opeens anders uit ziet.

Volgens mij snap je dan niets van klantenbinding wanneer je als Caiway je zo opstelt tegenover klanten waarmee je afspreekt dat ze een jaar bij je blijven voor een vast bedrag per maand.
Pas na het jaarcontract zou dan de prijsverhoging in moeten gaan en zeker niet eerder. Dat komt gewoon onbetrouwbaar over wanneer dat wel gebeurt. Dan stelt namelijk een jaarcontract niets voor. De persoon in kwestie had net zo goed een contract met maandelijkse opzegging kunnen krijgen, immers zijn de voorwaarden in de ogen van Caiway hetzelfde. Caiway wil wel de klanten een jaar vasthouden, maar daar krijgt de klant geen vaste prijsgarantie voor terug enkel de instapkorting?

Ik ben het met Fred_M eens in deze. Ik zou me ook knap belazerd voelen.
 
markmart

Quote

H D R schreef:

Ik ben ook wel benieuwd waarom die aardige Jan denkt dat we moeten glimlachen om deze prijsverhogingen . . . .


Ik lees al een tijdje hier mee, zeker nadat Jan met leuke toezeggingen kwam werd ik erg nieuwsgierig, ik ben benieuwd hoe hij dit verhaal recht gaat praten, alleen dat telefonie verhaal is gewoon slappe hap natuurlijk.
Vorige keer zat er nog een snelheidsverhoging bij een een prijswijziging maar nu is het alleen maar meer betalen en niks voor terug krijgen.
Neemt niet weg dat ik sinds ik glasvezel heb erg tevreden ben over de kwaliteit van Caiway, maar met mooie praatjes moet je niet aankomen, dus Jan wat valt er te lachen, of gaat dit nog komen?
 
Migow
Ach het onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers binnen nederland wordt wel 14,95. Dat wordt een nieuw pakket wat je kan kiezen. Nou als caiway daarvan denkt dat je daarvan gaat lachen dan slaan ze de plank totaal mis!!
 
Bordewolf

Quote

Migow schreef:

Ach het onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers binnen nederland wordt wel 14,95. Dat wordt een nieuw pakket wat je kan kiezen. Nou als caiway daarvan denkt dat je daarvan gaat lachen dan slaan ze de plank totaal mis!!

Wie belt er eigenlijk nog met een vast toestel? Ik zou eerder pakketten verwachten zonder bellen.

Verder zie ik doodleuk de G150 weer bij de prijsverhogingen staan. Die bestond toch niet? Of nu ineens weer wel? Ik blijf er bij dat iemand met G150 zich hartstikke krom lacht.
Wat is dit nu voor onevenredige handel? Waarom wordt het groepje G150 blijvend bevoordeeld terwijl anderen dit pakket niet (meer) kunnen kiezen? Verhoog dan meteen het abo-geld dusdanig dat deze tussen G75 en G250 zit zodat dit tenminste eerlijk is.

Voor wat betreft de prijsverhogingen, eerste het zuur en dat het zoet kennelijk. Maar Caiway mag wel met donders goed nieuws komen nu. Ik ben er niet vrolijker over geworden nu ik weer verder van glasvezel ben verdreven.
Gewijzigd door Bordewolf op 16 februari 2016, 20:55
 
Migow
G150 bestond wel degelijk, want ik heb het een tijd gehad incl. Kosteloos de entone. Als ik niet veranderd had had ik dat nog steeds gehad. En dan zo naief zijn over een jaarcontract wat ze rustig binnen 2 maanden verhogen. Ze zullen wellicht in hun recht staan, maar ik vind het minachting naar een klant.!!!
 
Bordewolf

Quote

Migow schreef:

G150 bestond wel degelijk, want ik heb het een tijd gehad incl. Kosteloos de entone. Als ik niet veranderd had had ik dat nog steeds gehad. En dan zo naief zijn over een jaarcontract wat ze rustig binnen 2 maanden verhogen. Ze zullen wellicht in hun recht staan, maar ik vind het minachting naar een klant.!!!


Ik heb het al vaker geroepen, prima dat het er is maar geef dan iedereen de kans om ook G150 te kunnen krijgen voor die prijs. Nu wordt de groep die het nog wel heeft onevenredig bevoordeeld nu men weer verzuimd de prijs van dit pakket aan te laten sluiten bij de andere pakketten.
 
Migow
Ben het met je eens bordewolf. Verschil tussen bestaande klanten met g150 en nieuwe klanten is belachelijk. Want het G150 was toen het instappakket!!
 
Caiway Webcare
Beste Forumleden,

Ik heb al jullie berichten gelezen en uiteraard reageer ik hierop zoals gevraagd.

Een tijdje geleden hebben we verteld dat er allemaal nieuwe dingen gaan komen en dat de mensen gaan glimlachen. Zoals elk jaar voert Caiway een tariefswijziging uit, ook dit jaar en dit nieuws hebben jullie gezien.

Dit bedoelde ik natuurlijk niet in mijn voorgaande berichten. Wel komen er nieuwe telefoniebundels, dat is al wel bekend gemaakt.

Onbeperkt Bellen NL voor € 14,95 ipv € 21,30
Onbeperkt Bellen EU voor € 21,30 (en bij G500 € 9,95)

Dat dit niet voor iedereen uitkomst biedt snappen we, maar het is de eerste stap. De komende tijd komen er veel meer brieven/berichten (zonder extra verhoging van tarief) met wat ik wél bedoelde Smile

Qua reactie op de berichten over nieuwe klanten en een tariefswijziging kan ik melden:

Ja. Ook voor deze klanten geldt de tariefswijziging. Ook in het jaarcontract. Klanten mogen dan wel opzeggen tot 31 maart 2016 23.59 uur. Deze jaarcontracten worden losgebroken.


Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Groet,

Jan
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Als onbeperkt bellen EU 9,95 gaat kosten bij G500 ben ik benieuwd wat onbeperkt bellen NL gaat kosten bij G500. Gratis ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Update]RTLZ vanaf 26-4-16 op kanaal 69 (RTL Z definitief niet bij Caiway)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Advertentie