obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Ook beschikbaar in HD
nossie
Hallo Allemaal,

Op, volgens mij, RTL4. zie ik bij de start van een programma dat er bovenin de mededeling 'Ook beschikbaar in HD' staat terwijl ik naar RTL4. HD kijk.

Is dit dan de SD versie die Caiway upscaled naar 1080 HD, of zet RTL4 dit er gewoon standaard in?

Daar ben ik weleens nieuwsgierig naar.
Want in het zenderlogo staat ook geen 'HD', iets wat je bij veel andere zenders wel ziet als toevoeging aan het standaard logo.

Ik hoor het wel.

Mvrgr,

Nossie
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
jj1987
Dit staat er standaard in. Alleen om aan te geven dat t een HD uitzending is. Zo is niet elk programma HD opgenomen. Maar dan kijk je wel de HD versie van RTL 4. Kijk maar eens naar de SD versie. Logo van RTL 4 is groter en zo ook de ondertiteling is anders uitgesneden. RTL 4 is gewoon 1 zender zegmaar. Ze geven dan aan "ook in HD beschikbaar" zodat mensen weten dat wanneer ze de echte HD variant bekijken ze ook echt in HD kijken. De meeste zenders zijn standaard in HD. Het is ook een beetje wat de kabelaar doorgeeft. Zo is een analoge zender in feite gewoon een SD variant maar dan weer analoog omgezet in het kopstation zodat hij analoog te ontvangen is. Aan de analoge "zender" hangt gewoon een digitale ontvanger in de centrale.
 
Adios
Bij NPO 1, 2 of 3 of SBS 6 of ( of Net5 staat ook geen HD in het logo hoor.
 
jj1987
RTL4 was ook maar een voorbeeld. In de logos staat het vaak niet. Wel in de "naam" die de provider doorgeeft in de channel list.
 
Adios
Als ze nou die SD versies van al die kanalen verwijderen, dan hoeven die achtervoegsels HD ook niet meer.

Ik vind dat de tijd van MPEG2 nu wel voorbij is hoor.
Zonde van al die ruimte die deze kanalen innemen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook beschikbaar in HD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo komt weer beschikbaar in het Cogas Twentegebied Algemeen : 9 07 jan 2020
Geen diensten van Caiway beschikbaar Eigen netwerk : 16 17 jun 2019
NPO gaat het WK 2018 in 4K beschikbaar stellen voor aanbieders Algemeen : 59 17 jun 2018
Er zijn extra Europsport kanalen beschikbaar met de Olypische spelen Algemeen : 3 31 jan 2018
RTL Crime, RTL Lounge en Out TV in HD beschikbaar bij Ziggo Algemeen : 3 02 dec 2017
Advertentie