obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
HD problemen Digitaal ontvangst problemen 2e TV
HDCAI
Op dit moment ben ik met CAIWAY een mailwisseling gestart over HD problemen met digitale ontvangst via de Humax en slechte digitale ontvangst op mijn tweede tv via de samsung decoder.
Alvorens ik deze mail ketting ben gestart had ik alle coax bekabeling vervangen door nieuwe 100 Hz bekabeling.
Dit heeft een aantal weken prima gewerkt maar de laatste weken ervoor ik de volgende problemen.
De HD kanalen 1 6 en 8 geven via Humax zulke slechte kwaliteit dat ik regelmatig via de digitale kanalen 501 506 en 508 aan het kijken bent.
Mijn tweede tv heb ik aangesloten via de Samsung decoder maar het signaal op 1 2 en 3 is dermate slecht dat ik daar regelmatig terugswitch naar analoog kijken.
CAiway heeft aangegeven dat mijn problemen veroorzaakt werden door netwerkstoringen maar deze zouden volgens CAIway nu opgelost moeten zijn.
Het tegendeel is echter waar. Bovengenoemde problemen ervaar ik nog steeds. Het lijkt erop of de doorgifte van HD digitaal kanalen het netwerk te zwaar belast.
Graag hoor ik wie ook dergelijke problemen ervaart.
 
Joke Den Haag
Ook ik heb inderdaad de laatste tijd problemen met de ontvangst gehad. Vooral met de kanalen 1 2 en 3 via de HD decoder. (Samsung360). Beeld van 1 bleef hangen terwijl ik naar 2 of 3 schakelde. Heb opnieuw de zenders binnengehaald en heb tot op heden geen problemen meer.

Voor opnemen gebruik ik de samsung SD decoder voor de DVD recorder en tijdens het afspelen zie ik vaak een pop-up scherm met de mededeling FOUT en dat duurt 1 a 2 seconden. Wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn weet ik niet.
 
HDCAI
Gisteren op advies van een collega nogmaals de COAX verbindingen gecontroleerd. Nu blijkt dat bij één van de connectoren het aardscherm niet helemaal juist kontakt maakte met de behuizing van deze zelfde connector. Ik heb dit aangepast en zowel de problemen op de Humax als geen Dig ontvangst op de tweede tv was daarmee opgelost. Zo blijkt maar weer eens dat een slechte verbinding voor rare fenomenen kan zorgen.
 
maanmist
Belangrijkste wat er is, goede bekabeling.
Had hier ook mindere ontvangst maar dan op de Humax 5050, kabels nagelopen en klaar was ik.
 
fiska
Ik begin het ook steeds irritanter te vinden dat mijn samsung led het HD signaal gebrokkeld doorgeeft, het is nu bijna elke avond raak, dus schakelen we over naar de netten onder de 500 groep. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een HD-abonnement. Ik ebegrijp dat het van belang is de kabels goed na te lopen ?
 
magicwizz

Quote

fiska schreef:
Ik begin het ook steeds irritanter te vinden dat mijn samsung led het HD signaal gebrokkeld doorgeeft, het is nu bijna elke avond raak, dus schakelen we over naar de netten onder de 500 groep. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een HD-abonnement. Ik ebegrijp dat het van belang is de kabels goed na te lopen ?


Inderdaad de kabels goed even nalopen en tv eens direct op het kabelnet aansluiten om splitters e.d. ook uit te sluiten.

Als het dan nog niet werkt, bellen naar de helpdesk zodat je samen met hun een aantal kleine testjes doet en daarna kunnen ze een monteursafspraak voor je inplannen (Geldt alleen voor Westland, Aalsmeer e.o. , Schiedam).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD problemen Digitaal ontvangst problemen 2e TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Caiway Glasvezel - FiFa (FUT) en Gaming ervaringen Vs problemen Storing : 1 14 jun 2020
Advertentie