obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij CaiWay.
 Onderwerp afdrukken
Een access point aan Genexis Titanium Live modem
Habiel
Beste forumleden,

Voor een goede vriend heb ik de access point aangeraden die ik zelf in bezit heb (Ziggo provider, aangesloten aan een modem+router).
Ik heb de Ubiquiti UniFi PRO Access Point voor hem gekoppeld aan de Genexis Titanium Live glasmodem van Caiway. Hij zend wel WIFI uit maar geen internet.

Wat moet ik nog veranderen en hoe kan ik dat het beste doen?
Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt!


Groet, Edwin
 
jj1987
Hallo Edwin,
Lijkt mij een verkeerde instelling. De Genxis deelt maar 1 ip uit. Daar deze verder geen DHCP ip nummers uitdeelt.
Als je de Unifi aansluit met een netwerkkabel op de Genexis en er zit verder geen andere router tussen, dan moet de unifi een DHCP server aan boord hebben.
Wat voor kabel heb je gebruikt naar de genexis? De unifi zou in principe gewoon als router ingesteld moeten worden.
Je zou ook eens een half uur de stroom van de Genexis kunnen halen en dan eerst de Genexis aan en dan de Unifi. Misschien is de Genexis even van zijn pad af, door het wisselen van apparaten. Dit gebeurd wel vaker.
Heb je met een laptop of pc direct op de Genexis wel internet? En brand het Intenret en glas lampje?
 
erlinden
De Unifiy serie zijn accesspoints. Accesspoints kunnen niet als router functioneren, jammer maar helaas.

@TS: je zal nog iets nodig hebben dat kan NAT-ten (router) om tot een werkend geheel te komen. Unify is prachtig spul... maar je moet wel weten wat het doet
 
Habiel
Ik gebruik een normale UTP Cat5e van accesspoint naar de Genexis. Alles brand op de Genexis, er is internet.

Is het slim om een static IP te gebruiken inplaats van een DHCP server?
 
erlinden

Quote

edwinstevens schreef:

Ik gebruik een normale UTP Cat5e van accesspoint naar de Genexis. Alles brand op de Genexis, er is internet.

Is het slim om een static IP te gebruiken inplaats van een DHCP server?


Edwin,

Ik zal proberen in Jip en Janneke taal te praten:

- je hebt de verkeerde apparatuur geadviseerd
- je vriend heeft een router nodig (en geen accesspoint)
- je hebt er (naar mijn bescheiden mening) totaal geen kaas van gegeten... zoek iemand die weet hoe (= met welke apparatuur) het werkend gemaakt kan worden
- je vraag over vast IP is...bijzonder....
 
Habiel
Bedankt voor je hulp.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een access point aan Genexis Titanium Live modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Interactie tv achter een titanium 22 Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 2 03 mrt 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie