obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
VPN server met Asus RT-AC87U
Highway
Ik heb zitten klooien met de VPN optie in de ASUS RT-AC87U.
Het is me uiteindelijk wel gelukt om via de optie VPN, tabblad VPN Server - Open VPN een verbinding tussen mijn mobiel (met Open VPN app) en de router te maken. Maar als ik dan mijn ip check is het nog steeds het ip van het mobiele netwerk en niet mijn (steeds veranderende) ip van caiway.

In het status overzicht van de Open VPN app zie ik dat ik wel verbonden ben met mijn caiway ip adres via een 10.0.x.x adres dat uitgegeven wordt door de Asus router.


Moet ik nog meer stappen zetten?
Handtekening
Wink
 
griffioen66
Waarom maak je op je router geen DDNS aan, dit zelf ook gedaan met mijn Asus RT-66NU en zorg dat je vpn niet open is maar PPTP.
En werkt goed kan nu op werk tv kijken GrinGrin
 
Highway

Quote

griffioen66 schreef:

Waarom maak je op je router geen DDNS aan, dit zelf ook gedaan met mijn Asus RT-66NU en zorg dat je vpn niet open is maar PPTP.
En werkt goed kan nu op werk tv kijken GrinGrin


Dat had ik ook in het achterhoofd zitten toen ik met VPN begon te testen. Maar belangrijker nog een veilige internetverbinding op mijn GSM

DynDNS is al geregeld.

Er zijn voor VPN twee opties: PPTP en Open VPN.
Open VPN zat een redelijk goede handleiding bij en een app.
Wat moet ik dan voor PPTP gebruiken?
Handtekening
Wink
 
griffioen66
Weet niet precies wat je doet maar ik heb ddns wel van ASUS aangemaakt en in mijn router onder vpn een usernaam en password aangemaakt.
Daarna via mijn telefoon een vpn verbinding aangemaakt en werkt perfect en werk met PPTP.
Jij praat over een app maar ga maak gewoon vpn verbinding met telefoon of pc.
 
Highway
Ok toch maar de pptp versie geprobeerd. En het is gelukt!
Handtekening
Wink
 
Migow
bedankt voor jullie tips. Heb ook ff zitten klooien en werkt ook perfect dat pptp via telefoon Smile
 
Highway
Ik was in eerste instantie voor OpenVPN gegaan vanwege de betere beveiliging. Zie ook, pptp_discontinued

Ik ben voor pptp nog even wat ingedoken op de beveiliging. Het lijkt mij verstandig om alleen het MPPE-128 protocol actief te hebben en deze 2 niet te gebruiken: MPPE-40 en No Encryption.

Edit: Sta MS-CHAPv1 niet toe, alleen MS-CHAPv2

Gebruik voor zowel je gebruikersnaam als wachtwoord veel karakters en hoofd- kleine letters afgewisseld met leestekens en cijfers.

Ga nog wel eens met OpenVPN (st|kn)oeien. Als het lukt laat ik het weten.
Gewijzigd door Highway op 12 april 2015, 14:20
Handtekening
Wink
 
griffioen66
Goed om te horen dat nu werkt op PPTP Smile, benieuwd naar je open VPN en hoor dan graag van je.
 
Highway
Met openVPN is het nu ook gelukt. De vorige poging kreeg ik wel verbinding maar niet het ip adres van caiway.
Na wat rommelen met de instellingen onder "advanced settings" is het gelukt.
Hieronder deze settings: alleen veranderde settings geef ik weer, de rest default laten.

Username/Password Authentication: yes
Username / Password Auth. Only: no
Push LAN to clients: yes
Direct clients to redirect Internet traffic: Yes
Respond to DNS: Yes
Advertise DNS to clients: yes

Sla deze settingen op en klik daarna op export.
Zorg dat het bestandje op je SD kaart van je telefoon komt.
Via importeer in de OpenVPN app het bestandje inlezen.
Nu moet het werken.

Je kunt ook Username/Password Authentication op no laten. Maar mocht het bestandje rond gaan slingeren op internet dan heb je toch een extra beveiliging ingebouwd.

Oh ja dit is nog wel een handige tip. Test je verbinding niet via je eigen netwerk, dat ging bij mij fout (vermoedelijk nat loopback probleem). Met testen gebruik je GSM internet of internet van werk of buren.
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN server met Asus RT-AC87U', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
News server Storing : 1 19 dec 2019
News server Storing : 3 18 sep 2019
Eigen DNS server draaien Algemeen : 1 05 mrt 2019
News server Storing : 1 01 okt 2018
Advertentie