obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Tweede Entone 515 huren van Caiway
Robl1234
Ik heb een tweede TV (wie niet....) die ik ook graag via glasvezel wil bekijken. Ik heb geprobeerd via Caiway een tweede Entone 515 te huren, maar dat doen ze niet. Ik moest maar een ontvanger met Coax huren. Ik heb echter geen coaxaansluiting in mijn huis en kan wel een 2de Entone 515 aansluiten, maar kan er dus niet aankomen. Nu heb ik op TV2 Digitenne lopen, maar wil daar graag vanaf. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik mijn 2de TV via glasvezel laten lopen? Ik hoor het graag!
 
Bordewolf

Quote

Robl1234 schreef:

Ik heb een tweede TV (wie niet....) die ik ook graag via glasvezel wil bekijken. Ik heb geprobeerd via Caiway een tweede Entone 515 te huren, maar dat doen ze niet. Ik moest maar een ontvanger met Coax huren. Ik heb echter geen coaxaansluiting in mijn huis en kan wel een 2de Entone 515 aansluiten, maar kan er dus niet aankomen. Nu heb ik op TV2 Digitenne lopen, maar wil daar graag vanaf. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik mijn 2de TV via glasvezel laten lopen? Ik hoor het graag!


Dat Caiway je naar COAX stuurt is nog daar aan toe, maar laten ze dan minimaal zorgen dat alles wat op de entone HD is ook op COAX HD is en dat het aanbod precies gelijk is/
.
 
Caiway Webcare
Beste Rob,

Ik begrijp dat u een tweede ontvanger via de glasvezel wilt aansluiten. Vooralsnog is dit technisch niet mogelijk. De derde en vierde lan poort op het modem zijn tevens uitgeschakeld.

We zijn de mogelijkheden voor het aanbieden van een tweede ontvanger aan het onderzoeken, helaas kunnen we nog niet aangeven wanneer wij een tweede ontvanger via de glasvezel kunnen leveren.

Als u geen COAX aansluiting in uw huis heeft dan is een andere mogelijkheid inderdaad het kijken via de multiscreen app op een smartphone, tablet en/of pc.

Ik hoop dat u een goede oplossing kunt vinden!

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Robl1234
Beste Jeanine,

Dank je wel voor je antwoord. Ik zou echter de proef op de som willen nemen met een tweede ontvanger. Waarom zeg ik dat: ik heb bij eerste ontvangst van het Caiway pakket de ontvanger aangesloten via het stroomnet met een adapter die in het stopcontact gaat. Vanaf het modem gaat dus een netwerkkabel naar de adapter in het stopcontact en vandaaruit wordt het TVsignaal doorgegeven via het stroomnet. Volgens een medewerker van Caiway was dat onmogelijk en kon dat niet werken. Vanaf oktober draait het echter zonder probleem...technisch is er geen bezwaar waarom een tweede HD onvanger niet zou werken via het stroomnet. Zou je mij als testcase willen gebruiken om te bekijken of een tweede ontvanger via het stroomnet gewoon werkt, of niet werkt. Ik stel mij graag beschikbaar om dit te testen. Het enige wat hoeft te gebeuren is een tweede ontvanger in te stellen op mijn adres en toe te sturen. Als het niet werkt, stuur ik hem weer terug. Ik hoor graag of dit geregeld kan worden!

Rob Linssen
 
Adios
We zijn de mogelijkheden voor het aanbieden van een tweede ontvanger aan het onderzoeken

Beste Jeanine, dit riep Caiway in Krimpen aan den IJssel, vijf jaar geleden ook al!

Kan je nagaan, ze wilden zelfs de coaxkabel volledig uitschakelen in Krimpen aan den IJssel. Hadden we dus maar op één toestel televisie kunnen kijken in onze gemeente.

Als ik er over terugdenk, was Caiway in die tijd erg lachwekkend.
 
Migow
Nou caiway dan hebben jullie in het verleden gelogen, want men zou op meerdere tv's via glas kunnen kijken. Jullie waren aantal jaren geleden al bezig met het onderzoeken via een switch!!! Vodafone doet dat ook zo dus zo moeilijk lijkt me dat niet!! En ja vodafone gebruikt ook de entone!!
 
Bordewolf

Quote

Caiway Webcare schreef:

Beste Rob,

Ik begrijp dat u een tweede ontvanger via de glasvezel wilt aansluiten. Vooralsnog is dit technisch niet mogelijk. De derde en vierde lan poort op het modem zijn tevens uitgeschakeld.

We zijn de mogelijkheden voor het aanbieden van een tweede ontvanger aan het onderzoeken, helaas kunnen we nog niet aangeven wanneer wij een tweede ontvanger via de glasvezel kunnen leveren.

Als u geen COAX aansluiting in uw huis heeft dan is een andere mogelijkheid inderdaad het kijken via de multiscreen app op een smartphone, tablet en/of pc.

Ik hoop dat u een goede oplossing kunt vinden!

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team

In dat geval zou he Ciaway sieren om zonder bijbetaling de pakketten een op een door te zetten op COAX (inclusief de HD-zenders) zodat op de tweede en derde tv hetzelfde pakket in dezelfde kwaliteit bekeken kan worden.
Dus ook Fox Sports Internatinal 2 4 en 6 in HD bijvoorbeeld.
 
G_T_W

Quote

adrie1963 schreef:

ja precies daarom stap ik volgend jaar mooi over naar xs4all alle extra zenders en mogelijk heden op beide tv,s ook veel meer service zoals beging gemist enz.


Ik heb zelf de stap van caiway naar xs4all ook gemaakt. En alle voordelen die je beschrijft wegen niet op tegen de erbarmelijk slechte kwaliteit tv beeld. Onvoldoende band breedte voor echte HD tv kwaliteit. Ik ben weer terug naar caiway. En met de huidige snelheid over glas zal ik niet snel over stappen meer naar kpn gerelateerde providers.
Caiway beloofd al een tijdje dat er een tweede entone komt om aan te sluiten en dat zal ook heus wel komen.
Voorlopig sluit ik die extra tv's gewoon via coax aan. Ook full HD.
 
rdboer86
ik ben thuis met iets vergelijkbaars bezig. ik heb niet de mogelijkheid om een kabel te trekken, dus heb ik het geprobeerd via een stroomadapter. dat werkt in zekere zin wel, maar bij mij is de verbinding heel slecht waardoor het beeld veel haperingen geeft.

mijn idee was om het signaal via wifi over te brengen naar de entone stb. echter heeft dit in eerste instantie niks opgeleverd. vermoedelijk omdat de router geen ip-adres krijgt toegewezen omdat het geen entone is.

wat ik nu wil gaan proberen is om de router op switch-modus te zetten. wellicht heeft dat meer succes.

ik hoor het graag als iemand tips heeft? mocht dit nou lukken kun je hetzelfde truckje uithalen met je stroomadapters en zodoende willicht een tweede entone aansluiten.
 
Bordewolf

Quote

G_T_W schreef:

Quote

adrie1963 schreef:

ja precies daarom stap ik volgend jaar mooi over naar xs4all alle extra zenders en mogelijk heden op beide tv,s ook veel meer service zoals beging gemist enz.


Ik heb zelf de stap van caiway naar xs4all ook gemaakt. En alle voordelen die je beschrijft wegen niet op tegen de erbarmelijk slechte kwaliteit tv beeld. Onvoldoende band breedte voor echte HD tv kwaliteit. Ik ben weer terug naar caiway. En met de huidige snelheid over glas zal ik niet snel over stappen meer naar kpn gerelateerde providers.
Caiway beloofd al een tijdje dat er een tweede entone komt om aan te sluiten en dat zal ook heus wel komen.
Voorlopig sluit ik die extra tv's gewoon via coax aan. Ook full HD.


Er komen in de toekomst betere oplossingen zoals CI+ 1.4 modules. Draden trekken hoeft al lang niet meer. KPN maakt gebruikt van stopcontact overname punten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede Entone 515 huren van Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie