obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Gezeur met dynamische ip adressen.
jwvb

Quote

Highway schreef:

Probeer deze tool eens, http://www.ip-tracker.org/.

Met die tool van jouw zit mijn ip ook in Berlijn, ze gebruiken denk ik een oude geo ip database. Idem voor websites die je als Duitser herkennen. Je hebt in je browser toch wel NL als taal ingesteld en niet DE!
Als je wel eens op Duitse sites surft dan kunnen andere sites aan de hand van geplaatste cookies je Duitse reclame voorschotelen. Wis in dat geval alle cookies.

Met de link in deze post worden de gegevens wel correct weergegeven.


Bedankt voor je reactie en het meedenken maar ik zit al ruim 15jr in de IT en de oorzaak ligt echt bij Caiway.
 
Highway
Ok. Welke testjes heb je dan gedaan dat je hier zo zeker van bent?

Aangezien mijn ip ook in Berlijn zit zal ik dezelfde resultaten moeten krijgen.
Ik test het graag ook uit.
Handtekening
Wink
 
jwvb
@ Highway, heb meerdere testen uitgevoerd, doet er verder ook niet toe, ik zal het probleem bij Caiway neerleggen.

Quote

Jaco Hage schreef:

Ruim begrip "IT" . Onderschat Highway zijn kennis niet. Hij weet extreem veel op het gebied van informatiekunde.

Vertel eens wat doe je als IT werk/hobby ?

Als je zo graag een vast IP wilt "waarom" dan. Welke zaken loop je tegenaan in het "waarom" of wat gaat er nu niet goed in je systeem?


- Ik onderschat de kennis van Highway niet echter ben ik geen persoon die een account aanmaakt op een forum nadat ik zelf ruim onderzoek heb verricht.
- Van systeem- netwerkbeheer, programmeren, webdesign etc.
- Vast IP is niet nodig, was dat wel het geval dat zou ik voor een abbo kiezen icm een statisch ip. Dynamisch is prima echter 3-4x in de week een nieuw ip is ietwat overdreven.
- De ergernissen die ik ondervind hebben met name betrekking op het feit dat ik word geïdentificeerd als duitser zijnde op basis van mijn door Caiway toegewezen duitse IP-adres. (zie vorige posts)

Mijn frustratie ontstaat met name uit het bovenstaande verhaal + het feit dat ik al meerdere gesprekken heb gevoerd met Caiway omdat ze gemaakte afspraken niet nakomen.
Gewijzigd door jwvb op 05 april 2015, 17:57
 
Highway
Jammer, ik had wel eens willen testen wat mijn duitse ip adres voor beperkingen heeft. Hals und Beinbruch bij Caiway.
Handtekening
Wink
 
jwvb

Quote

Highway schreef:

Jammer, ik had wel eens willen testen wat mijn duitse ip adres voor beperkingen heeft. Hals und Beinbruch bij Caiway.


De beperkingen die ik met name tegenkom zijn;
- Content op Youtube is geblokkeerd voor Duitsland i.v.m. andere regelgeving.
- Streams worden vaak uitsluitend aangeboden voor bepaalde landen.
- Websites "herkennen" mij als duitser zijn op basis van mijn IP-adres, handmatig switchen van taal noodzakelijk (indien beschikbaar)
- Websites bieden afzonderlijke diensten aan via de website op basis van herkomst (IP) van de bezoeker.
- Websites bieden verschillende productprijzen aan op basis van regio (IP)
etc.

Nu kan ik deze problemen verhelpen door gebruik te maken van een NL VPN of Proxy maar dat gaat helaas ten koste van mijn snelheid.
Vandaar dat ik van mening ben, gezien het feit ik een inwoner van Nederland ben, ook recht heb op een Nederlands IP-adres Smile
 
Highway
Nogmaals, naar mijn mening komt dit doordat websites gebruik maken van verouderde geo ip databases. Jij en ik hebben een nederlands ip adres, dat er verouderde databases gebruikt worden is niet de fout van Caiway. Vervelend is het wel.

Ik heb het meegemaakt met een Nederlandse hoster die mij ook een "buitenlands" ip adres gaf voor een server. Althans zo leek het. De ip range had de hoster nog maar kort op zijn naam staan. Voordat alle databases geupdate waren zijn er enkele maanden voorbij gegaan, maar uiteindelijk klopte het wel.

Je kan zelf actief zorgen dat je ip aan de juiste lokatie gekoppeld wordt door b.v. de google lokatie service te gebruiken in je mobiel.

Ik heb nog steeds geen testen gezien die ik kan uitvoeren.
Handtekening
Wink
 
Lanfire
Bij mij geeft hij nog 1 database aan die zegt dat het ip zich in Duitsland bevind.

Zie http://www.iplocation.net/

Ik heb niet echt het idee dat Caiway zich druk maakt over dit probleem.
 
Lanfire

Quote

Jaco Hage schreef:

zet je modem eens 10 min uit, leeg je geschiedenis eens op je PC. IPCONFIG, en sluit eens zonder tussenkomst van router direct je PC aan op je modem en zet hem aan, en doe je http://www.iplocation.net/ test eens?!.
(macadres legen dmv 30sec. modem uit/aanzetten bij vervolg naar router retour)

Heeft dat enig invloed?

Staat je AC68 op Nederlandse tijd?



Dit helpt allemaal niks hoor, Caiway heeft gewoon een hele reeks Duitse ip adressen overgenomen. Alleen de geolocatie databases moeten nog bijgewerkt worden. Waarom het zolang duurt is mij een raadsel.
Het probleem is ook wel bekend volgens de helpdesk. We zijn er mee bezig meneer, is het enigste wat je krijgt te horen.

Zowel kabel als glasvezelmodems hebben Duitse ip's.
 
jwvb

Quote

Lanfire schreef:

Quote

Jaco Hage schreef:

zet je modem eens 10 min uit, leeg je geschiedenis eens op je PC. IPCONFIG, en sluit eens zonder tussenkomst van router direct je PC aan op je modem en zet hem aan, en doe je http://www.iplocation.net/ test eens?!.
(macadres legen dmv 30sec. modem uit/aanzetten bij vervolg naar router retour)

Heeft dat enig invloed?

Staat je AC68 op Nederlandse tijd?



Dit helpt allemaal niks hoor, Caiway heeft gewoon een hele reeks Duitse ip adressen overgenomen. Alleen de geolocatie databases moeten nog bijgewerkt worden. Waarom het zolang duurt is mij een raadsel.
Het probleem is ook wel bekend volgens de helpdesk. We zijn er mee bezig meneer, is het enigste wat je krijgt te horen.

Zowel kabel als glasvezelmodems hebben Duitse ip's.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gezeur met dynamische ip adressen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Iptv via switch (vlan) mac-adressen Storing : 6 19 jun 2020
Nieuwe IP adressen CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 9 25 mei 2020
Ziggo start met uitgifte ipv6-adressen. Wanneer Caiway? Algemeen : 10 08 feb 2016
Vaste IP adressen CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 10 09 mrt 2014
geeft glasvezel modem meerdere ip'adressen uit Eigen netwerk : 5 23 aug 2013
Advertentie