obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Hoe vaak vinden updates plaats?
cawul
Vele malen per dag springt mijn Humax aan en verschijnt "Updaten" in het venstertje.
Een beetje raar, want er zullen toch niet zó vaak per dag updates plaats vinden.

Het is op zich geen 'ramp'. Vraag me alleen maar af of dat normaal is.

Al eens een mailtje naar Caiway gestuurd, maar het is kennelijk te onbelangrijk: geen reactie.

=
 
erlinden
Misschien denken ze bij Caiway (ook) wel dat in plaats van een compleet (overbodig) topic hiervoor te starten je ook gewoon zelf kan zoeken...toch!?

Ik start ook geen online topic gericht aan het ministerie van Infrastructuur als ik zie dat een auto (te lang) links blijft hangen.

Maar om ook ontopic te reageren: https://myhumax.info/veelgestelde-vragen-over-de-humax-ihdr-5050c/ (en even "updating" selecteren)
 
jj1987
Toevallig vandaag de firmware ge-update van de decoders op de slaapkamer irhd-5300c. Werdt eens tijd! Caiway loopt daar erg mee achter. De update is door humax openbaar gemaakt in augustus vorig jaar! Het verhelpt onder andere de fout in de signaalsterkte meter op de humax. Die gaf altijd 100% aan! Ongeacht of de sterkte nu werkelijk 10% of 80% is.
De Humax irhd-5200c recorder geeft sinds gisteren in het menu ook "software updaten" aan. Echter al 10x op updaten geklikt. Maar dit resulteert in "naar updates zoeken" balk die na 5 min stopt en dus niks doet. Vaag! Jammer! Had juist de 5200c liever ge-update daar er issues zijn met de epg... Als je op dtvmonitor website kijkt en je klikt caiway aan dan zie je dus dat er wel degelijk firmware klaarstaat ook voor de 5200. Maar waarom dit niet binnenkomt?? Heb de recorder al naar factory gereset maar ook dan komt de update niet binnen. Meer mensen last van? Het fenomeen van @cawul aangeeft ken ik niet. Lijkt me sterk dat er dagelijks firmware updates zijn. Eerder een bug ofzo.
 
Highway

Quote

erlinden schreef:

Ik start ook geen online topic gericht aan het ministerie van Infrastructuur als ik zie dat een auto (te lang) links blijft hangen.



Daarvoor heb ik www.kiesverstandig.eu opgezet. Hier graag Caiway gerelateerde zaken.
Handtekening
Wink
 
cawul

Quote

erlinden schreef:

Misschien denken ze bij Caiway (ook) wel dat in plaats van een compleet (overbodig) topic hiervoor te starten je ook gewoon zelf kan zoeken...toch!?

Ik start ook geen online topic gericht aan het ministerie van Infrastructuur als ik zie dat een auto (te lang) links blijft hangen.

Maar om ook ontopic te reageren: https://myhumax.info/veelgestelde-vragen-over-de-humax-ihdr-5050c/ (en even "updating" selecteren)


Okay, toegegeven, de genoemde site kende ik niet.

In mijn onwetendheid ging ik er min of meer van uit dat 'updaten' aangestuurd werd door Caiway.
Bijvoorbeeld in verband met zenderwijzigingen, ik verzin maar wat.

Soms ben ik vroeg uit de veren.
Dan zie ik het apparaat om 04:00 aangaan. Hup om 05:00 weer, overdag en 's avonds ook enkele keren.

Ik dacht zoiets als 'zo vaak zullen er toch geen zenderwijzingen zijn?'

Zoals gezegd, het is geen ramp en ik heb het Caiway ook gevraagd uit 'pure interesse'. Smile

=
 
Caiway Webcare
Beste Cawul,

Er zijn Humax ontvangers die inderdaad vaak zoeken naar updates, dit is naar mijn ervaring vooral
met de 5050 maar kan uiteraard ook bij de andere types het geval zijn.

Helaas is het niet mogelijk om deze optie uit te schakelen. Ook hebben wij hier geen invloed op, de updates
worden niet door ons aangestuurd.

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team
 
erlinden
Volgens mij is de enige keuze die je hebt om het toestel met de aan-uit schakelaar op de achterkant uit te zetten.
 
cawul

Quote

Caiway Webcare schreef:

Beste Cawul,

Er zijn Humax ontvangers die inderdaad vaak zoeken naar updates, dit is naar mijn ervaring vooral
met de 5050 maar kan uiteraard ook bij de andere types het geval zijn.

Helaas is het niet mogelijk om deze optie uit te schakelen. Ook hebben wij hier geen invloed op, de updates
worden niet door ons aangestuurd.

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team


Okay, duidelijk.

Heel hartelijk dank voor de reactie.

Groeten
--
 
jj1987
Heb hier een humax 5200 recorder staan en 3 humax 5300 decoders. Allen gaan zeker 2x per uur aan voor zo'n 10 min telkens. Eerst dacht ik dat de EPG bijgevuld zou worden. Echter is dat niet zo, want als ik de decoder aanzet duurt t een poos voordat de EPG gevuld is. Hij zoekt dan kennelijk toch 2x!!! Per uur naar firmware updates wat eigenlijk overdreven is. Dat caiway zegt dit niet te ondersteunen is onzin. Bij aankoop 2 jaar terug van de humax 5200, kwam na een week de melding nieuwe firmware beschikbaar en die is toch echt via de caiway binnengekomen. Deze week zag ik ineens op alle decoders in het menu de optie software bijwerken staan. De 5300 decoders heb ik allen ge-update. Echter de 5200 geeft aan dat er een update is, maar blijft dan 10 minuten zoeken en stopt dan...
Als caiway aangeeft dit niet te ondersteunen, vind ik het frappant dat er toch ineens software updates op hun netwerk staan.
Ook op http://www.dtvmonitor.com/nl/?guid=B8617FE6-01D3-F246-931D-6216735C8E6F kun je zien dat er wel degelijk firmware in enkele transport streams zitten.
Ook het feit dat ze nu al dik 2 jaar de humax 5300 leveren bij een nieuwe abbonee maar dan geen updates uit zouden geven voor hun zgn "bruikleen" apparatuur.
Het feit dat de 5200 sinds vorige week een melding van software updaten weergeeft, is voor mij een teken dat er toch wel aan gerommeld wordt op het netwerk van caiway. Of zouden de caiway kabouters dit gedaan hebben als een vervroegde 1 april mop...
Valt me ook op dat er op de doos van de humax wel t logo staat van caiway maar op de site van humax er nooit over caiway gerept wordt. Enkel ziggo. Of zou humax er geen vertrouwen in hebben dat caiway fatsoenlijk een firmware update zou kunnen uitrollen? Zou de update van de 5200 toch wel prettig vinden daar er verscheidene bugs in zitten mbt EPG en vastlopers. Heb deze toen op aanraden van caiway gekocht in hun shop. Notabene voor 280 euro. Ook een melding op de caiway site of nieuwsbrief met de update zou wel op zijn plaats zijn.
Maar kennelijk vinden ze het belangrijker hun zender van de maand te promoten. Die je natuurlijk alleen bij caiway in een belachelijk irritant wit venster kan kijken. Veel kijkplezier Cheer

Quote

cawul schreef:

Quote

Caiway Webcare schreef:

Beste Cawul,

Er zijn Humax ontvangers die inderdaad vaak zoeken naar updates, dit is naar mijn ervaring vooral
met de 5050 maar kan uiteraard ook bij de andere types het geval zijn.

Helaas is het niet mogelijk om deze optie uit te schakelen. Ook hebben wij hier geen invloed op, de updates
worden niet door ons aangestuurd.

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team


Okay, duidelijk.

Heel hartelijk dank voor de reactie.

Groeten
--

Gewijzigd door jj1987 op 11 maart 2015, 05:16
 
wsliggers
Wat ik ooit heb begrepen en plausibel lijkt: Het power on/off gaan heeft te maken met het updaten van de 'programmagids': EPG.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe vaak vinden updates plaats?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wel verbinding maar vaak kort geen internet Eigen netwerk : 2 06 mei 2020
Wie bepaalt de plaats in de woning CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 14 31 dec 2017
TV ontvangst haapert vaak Digitale radio of televisie storing : 9 31 dec 2014
UIT-knop ivm vaak resetten CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 7 17 mrt 2014
Zenders niet te vinden Hmax iRHD 5050c Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 12 02 sep 2013
Advertentie