obey-robots.txt
04 December 2016, 13:10
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid wifi Almelo

johan170
Op 3 februari ben ik van Ziggo overgegaan op Caiway, waarvan ik het pakket Glas200 afneem. Tv en telefoon geen probleem, maar de wifi-snelheid valt me tegen. Onbekabeld meet ik rond de 50 op mijn tablet en laptop, bekabeld op de laptop 72 (de laptop heeft een netwerkkaart van 100). De afstand onbekabeld tussen router en tablet bedraagt ongeveer drie meter (zit wel een muurtje tussen), maar ook als ik de tablet dicht bij de router houd verandert de snelheid nauwelijks. Ik gebruik de Sitecom 4004N300. De tips en trucs van Caiway bieden nog weinig soelaas, evenals de contacten met Caiway.
Wie heeft een goede tip?

Groet,
Johan.

Maar buiten dat wat Jaco zegt waarom neem je in hemelsnaam een G200 pakket. Voor een gemiddelde tablet heb je de juiste snelheid en in je laptop zit zeker een 150N wifi kaartje. Redelijk normale snelheid dan. Tevens heb je ook bedraad een probleem aangezien je netwerkkaart geen gigabit is.??
Kortom ook wat aan je laptop doen.

johan170
Ok, dank jullie voor de snelle reactie. Ik denk dat een andere router een hogere snelheid oplevert, zoals ik trouwens ook al elders op dit forum en op internet had gezien. Daarbij wordt veelal de asus aanbevolen. Maar eerst de netwerkkaarten van de laptop en tablet inventariseren......

Highway
Neem de tips van de heren hierboven ter harte.

Ik ben nog wel even benieuwd naar je laptop.
Als hier een windows versie op draait open dan eens het netwerkcentrum. En vraag de status op van de netwerk adapter. Hier kun je vinden wat de verbindingssnelheid met je modem/router is. Een redelijk recente laptop moet al wel een gigabit netwerkverbinding hebben.

Is het geen gigabit, maar wel een redelijk recente laptop, dan staan er misschien instellingen fout of je hebt een nieuwe driver nodig.
Highway

Sinds 14 februari 2015 abonnee bij Caiway omdat Cogas gestopt is met Ziggo in Twente.
HD ontvanger Humax 5300C is binnen, nog niet aangesloten. Glas G100 werkt prima, echter het ip adres verandert te vaak. Telefonie werkt prima. TV ontvangst prima.

CaiWay niet uw provider?
Kijk dan op www.Gebruikers.eu of daar uw provider tussen staat

johan170
Ga ik mee aan de slag. Nog bedankt voor je tip trouwens.

johan170
Highway, het is een hp17 f050nf, van augustus 2014. Gekocht voordat ziggo/Caiway aan de orde was..... Ethernetkaart 100 mbps, 802.11 nbg, updates zijn actueel. Je hebt het over drivers instellen, wat moet ik daaronder verstaan?
Blijft voor mij de vraag, of ik met een betere router van asus wel de maximale capaciteit van de laptop kan benutten?

Migow
Ik heb ook zitten klooien met mijn HP laptop. Heb het 150/150 pakket en bedraad 98/98 dus ook geen gigabit ethernet.
Via wifi haalde ik zo rond de 50-60 en ja was ook een bgn kaartje en had ook drivers en met alle instellingen zitten klooien. Uiteindelijk heb ik een externe asus usb-N53 N600 wireless kaartje gekocht.
Haal nu de volle snelheid van 150/150 en zelfs hoger draadloos zelfs.
Ow en heb toevallig ook een router van Asus de RT N66
Bere stabiel een aanrader.
http://i.imgur.co...

Adios
Is dat Asus echt zo goed ?

Migow
Heb de router nu ruim 1 jaar en totaal geen problemen nog mee gehad. Zo af en toe reboot ik hem eens (firmware update) maar de laatste keer was tie bijna 100 dagen online zonder problems. Dus ik zeg volmondig JA topklasse. En bekabelingstechnisch hier in huis alle eer voor Jaco!!

Highway
johan170 schreef:

Highway, het is een hp17 f050nf, van augustus 2014. Gekocht voordat ziggo/Caiway aan de orde was..... Ethernetkaart 100 mbps, 802.11 nbg, updates zijn actueel. Je hebt het over drivers instellen, wat moet ik daaronder verstaan?
Blijft voor mij de vraag, of ik met een betere router van asus wel de maximale capaciteit van de laptop kan benutten?

Het antwoord van Migow onder deze quote van jou is daarop denk ik het antwoord.

Je moet naar de beperkende factoren van je appartuur kijken.
Al heb je een ferrari op hobbelige zandweggetjes haal je ook met een ferrari nog geen 100 Km/u

Een 100 Mbit lan kaart in je laptop zal nooit meer opleveren, ook al kan de router een Gigabit aan.
Idem voor je wifi netwerk. Zoek de specificaties van je laptop op op internet en kijk wat het max haalbare is.

Nu kun je twee dingen doen.
1. Je schaft een wifi-router aan die voldoet aan je eisen.
2. Je kijkt naar de toekomst en mogelijke aankopen van nieuwe (snellere) apparatuur, en koopt een wifi-router die (veel) meer aankan.

Eén ding is zeker. Een goede degelijke router zorgt ook voor verbetering in je thuisnetwerk. Wat belangrijk is in deze is de throughput (doorvoer) snelheid van je wifi-router, die zorgt voor een sneller en probleemlozer thuisnetwerk.

Dan zijn de Asus routers uitstekend. Ik heb een Asus RT-AC87U, maar ook de Asus RT-??66 is een prima keuze.
Wil je iets goeds in een lagere prijsklasse dan kan ik je een TP-link TL-WDR4300 aanbevelen.

Edit: Nog even opgezocht wat je maximaal kan halen via wifi. 802.11n is maximaal 150 Mbit mogelijk. Wel moet dan de bandbreedte op 40 Mhz staan. Dit zou je nog even kunnen checken. Zowel je router als laptop moeten dit dan ingesteld hebben staan. Zie, IEEE_802.11 Snelheden.
Gewijzigd door Highway op 27 februari 2015, 18:54
Highway

Sinds 14 februari 2015 abonnee bij Caiway omdat Cogas gestopt is met Ziggo in Twente.
HD ontvanger Humax 5300C is binnen, nog niet aangesloten. Glas G100 werkt prima, echter het ip adres verandert te vaak. Telefonie werkt prima. TV ontvangst prima.

CaiWay niet uw provider?
Kijk dan op www.Gebruikers.eu of daar uw provider tussen staat

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid wifi Almelo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Bluetooth op wifi Algemeen 2 11 november 2016, 18:11
Advies welke WiFi-router achter glasmodem? Eigen netwerk 51 05 augustus 2016, 01:30
Wifi-snelheid CaiWay Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) 25 28 juli 2016, 01:11
Draadloze snelheid laag!! Eigen netwerk 23 24 juni 2016, 10:44
Ziggo internet snelheid naar 300 Mbit per seconde via kabel Algemeen 25 22 mei 2016, 12:25
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bordewolf01:06:32
| vossoft02:10:35
| Highway03:30:04
| flipje04:14:14
| erickiel05:15:29
| ghijs14:47:04
| Fredy15:00:56
| Adios15:19:55
| Cees18:15:47
| Jaco Hage21:02:14
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.