obey-robots.txt
04 December 2016, 13:13
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nederland Kiest Zelf wil glasvezelmonopolie Caiway doorbreken

Het collectief Nederland Kiest Zelf wil consumenten mobiliseren in een poging de monopoliepostie van Caiway op het CIF-glasvezelnetwerk te doorbreken. Met het initiatief hoopt de actiegroep nieuwe glasvezelaanbieders te verleiden om direct te gaan concurreren met Caiway.

Na het netwerk van Reggefiber is het CIF-glasvezelnetwerk met ongeveer 169.000 potentiële glasvezelklanten het grootste van Nederland. In tegenstelling tot het open model dat Reggefiber hanteert, waarbij het andere providers in staat stelt om hun diensten op het glasvezelnetwerk aan te bieden, is op het CIS-netwerk momenteel alleen Caiway actief. Daarnaast zijn er in veel gebieden waar Caiway opereert geen directe alternatieven, terwijl in het verzorgingsgebied van Reggefiber veelal Ziggo of UPC als concurrent beschikbaar is.

Volgens het collectief Nederland Kiest Zelf leidt dit monopolie van Caiway op de kabel tot hogere prijzen en lagere snelheden. Zo kost een pakket van 500Mb/s op het Reggefiber-netwerk gemiddeld 690 euro per jaar, tegenover 750 euro per jaar voor een 400Mbit/s-abonnement bij Caiway. Daarnaast zou de klanttevredenheid bij Caiway lager liggen dan bij veel concurrenten, zo stelt de actiegroep op basis van onderzoek dat door de Consumentenbond is uitgevoerd.

Op de actiesite van Nederland Kiest Zelf kunnen ontevreden Caiway-klanten een petitie tekenen. Met de verzamelde reacties willen de organisatoren andere glasvezelaanbieders ertoe overhalen op het CIS-netwerk hun diensten te gaan aanbieden. Daarbij is de hoop dat nieuwkomers met scherpere tarieven zullen komen dan de huidige abonnementen van Caiway.

De initiatiefnemers waren eerder actief in Twente Kiest Zelf. Zij wisten bij drie isp's gunstiger tarieven te bedingen nadat de kabelnetwerkbeheerder het contract met Ziggo opzegde en een overeenkomst aanging met Caiway.

http://www.nederl...stzelf.nl/

Hoewel ik Caiway prima vind is een beetje concurrentie nooit weg.Cool
Gewijzigd door Offline op 17 februari 2015, 12:16

Migow
Als ik naar mijn situatie kijk geloof ik nooit dat het goedkoper wordt. Grote troef van caiway is dat je gewoon via de coax kan blijven kijken op meerdere tv's. Bij andere glasvezelproviders heb je volgens mij geen signaal meer via coax en moet je extra kasjes gaan huren en dat kan behoorlijk in de papieren gaan lopen. Maar laat de concurentie maar komen, want het is een open netwerk volgens cif. Internet afnemen bij concurent en basispakket tv via caiway wellicht een goed alternatief Smile
Maar moet er wel bij zeggen: internet via glas en caiway is bere stabiel!

Adios
Het is geen open netwerk bij CIF.

Dat liegt CIF al jaren !!!

Wij hebben in Krimpen aan den IJssel al vijf jaar alleen maar keuze uit Caiway, Caiway en Caiway.

Caiway biedt een uitstekend internet product op de glasvezel.
Hun beltarieven daarentegen zijn de duurste van Nederland.

De coaxkabel biedt een goed televisieproduct, maar gaat achterlopen ten opzichte van de grote kabelaars.
Zo kan je slechts op drie televisies je volledige televisiepakket zien als je meer hebt dan het basispakket.

Ook is er geen HD versie beschikbaar van sommige belangrijke kanalen zoals Eurosport 2 en alle Film 1 en HBO kanalen.

Verder biedt Caiway geen WIFI spots, heeft het geen mooie oplossing voor de ondertitelingproblemen die Ziggo wel biedt.

Geen interactieve televisie via de coaxkabel.

Nee, Caiway is echt ingedut en gaat niet met zijn tijd mee.

Bordewolf
Hoog tijd dat hier iets aan gaat gebeuren. In Twente hebben we nu twee particuliere aanbieders: Caiway en Fiber.
CBizz tel ik echt niet meer (niet serieus te nemen als particuiliere aanbieder en wordt alszodanig aangeboden om daar wel voor mee te tellen).

Cogas heeft ons er 5 beloofd. Dus er moeten er echt nog 3 gaan komen minimaal.

De situatie rondom CIF is ronduit belachelijk en zeker niet gelijkwaardig aan Reggefiber.
Niet alleen de infrastructuur bij Reggefiber is beter met voor alle providers een Glas naar Coax aansluiting, bovendien zit op het "normale' COAX-net vaak Ziggo of UPC.

Kortom er is veel meer keuze en concurrentie wat zorgt voor lagere prijzen en hogere kwaliteit.

Caiway gooit met alles de deur dicht/ Fox Sports in HD op COAX: bekijk het maar, wij zijn Caiway en wij bepalen wat goed voor u is.
Zo zijn er nog tal van voorbeelden waar Caiway de deur dichtsmijt.
Dit komt allemaal voort uit een misplaatste arrogantie die ontstaan is uit hun monopolie.

Dus de actie van nederland kiest zelf omarm ik. Er moet op dat CIF netwerk echt iets gaan gebeuren, zo kan het niet langer.

De eerste 500 mensen hebben de petitie al ondertekend volgens Nederlandkiestzelf.nl.

Ben benieuwd of Caiway/Cif echt eens wakker gaan worden. Ik heb bijvoorbeeld een probleem met de Android app op een paar toestellen.Veel apparaten worden sinds een paar weken geupgrade naar Android Lollipop 5. De Multi app van Caiway werkt hier niet eens op. Je weet toch dat er upgrades gaan plaats vinden van Android. Wees eens pro actief.
Zorg dat je de zaken op orde hebt ipv achter de feiten te lopen. En dus weeerrr Wait

Adios
Als Caiway nou eens de toeslagen op de smartcards afschaft en de huurbedragen niet zo absurd hoog houdt van de CI modules en ook meer smartcards toestaat per abonnement.

Dan hoef ik niet steeds mijn smartcards te verplaatsen in huis. Nu hebben ze al slijtageplekken.

Caiway vraagt 3,50 huur per maand voor een CI module. Dat is natuurlijk associaal duur.

UPC vraagt zelfs maar twee euro per maand voor de huur van een CI module waarbij de smartcard is ingebrepen.

Vind ik ook nog te duur hoor, daar niet van, maar toch.

Caiway is wel erg doorgeschoten in zijn beperkingen en hoge tarieven.

jantini
Als Caiway het Volp-Comfort+ bellen van 21.30 euro, naar 15.00 euro terug zet word ik glasvezelklant.

UPC levert Comfort+ voor 15.00 euro.
Telfort ook voor 15.00 euro.
Ziggo voor 9.95 euro. (niet te geloven)

Hier in Malden ligt glasvezel maar er zijn nog maar weinig gebruikers.

Ik heb de petitie ondertekend, en via de bewoners commissie "Hubertushof" probeer ik ondertekenaars te vinden.

Ik zit nu alleen voor tv op coax bij Caiway, en internet en comfort+ bellen bij Telfort. (en geen klachten) snelheid 30/3.

Adios
Het tarief voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel wordt bij het nieuwe Ziggo 11 euro per maand.

Dus ook voor oud UPC klanten.

Dan zie je gelijk hoe schandalig duur Caiway is met zijn telefonietarieven.

Ik bel echt nooit met mijn vaste telefoon. Wordt er alleen op gebeld.

boeskool
H D R schreef:

Het tarief voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel wordt bij het nieuwe Ziggo 11 euro per maand.

Dus ook voor oud UPC klanten.

Dan zie je gelijk hoe schandalig duur Caiway is met zijn telefonietarieven.

Ik bel echt nooit met mijn vaste telefoon. Wordt er alleen op gebeld.

Hier in Twente betaal ik 9.95 euro per maand voor Volp-Comfort+ via Caiway!

Adios
Ja dat weet ik. Jullie worden in Twente voorgetrokken op de coaxkabel met betrekking tot internetsnelheden en beltarieven.

Maar feit blijft als een bijna landelijke aanbieder, 11 euro per maand vraagt voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel en Caiway het dubbele, dan zit er toch iets goed fout met het tarief van Caiway.

Ook de tarieven van de pluspakketten van Caiway hadden onder de grens van 10 euro per maand moeten blijven.

Het lijkt dat Ziggo ook naar 9,95 per maand gaat voor het pluspakket.

Ik vraag me af hoelang het nog duurt dat Caiway doorkrijgt dat hun tarieven en hun belachelijke beperking van maximaal drie smartcards per abonnement, echt niet meer kan in 2015.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nederland Kiest Zelf wil glasvezelmonopolie Caiway doorbreken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Open VPN verbinding met Caiway Algemeen 5 29 november 2016, 21:00
Caiway glas only IPTV via eigen switch Hardware instellingen 3 17 november 2016, 12:12
Excuus mail Caiway Storing 10 04 november 2016, 14:19
Caiway TV Algemeen 2 05 oktober 2016, 18:35
HBO Nederland stopt per 01-01-2017 Algemeen 4 28 september 2016, 18:18
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bordewolf01:08:50
| vossoft02:12:53
| Highway03:32:22
| flipje04:16:32
| erickiel05:17:47
| ghijs14:49:22
| Fredy15:03:14
| Adios15:22:13
| Cees18:18:05
| Jaco Hage21:04:32
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.