obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
CaiWay Glasvezel zonder COAX
hansv
Mijn schoonmoeder woont in Almelo-centrum op een zodanige plek dat toentertijd aanleg van COAX niet mogelijk/te moeilijk was. Ze kijkt nu TV via de schotel en internet via ADSL.

Gelukkig bleek het wèl mogelijk glasvezel aan te leggen; en dat is twee maanden ook gebeurd en 'getest werkend' opgeleverd.

Om te informeren op welke termijn zij e.e.a. zou kunnen gaan gebruiken ben ik langsgegaan bij de Caiway-vestiging in Almelo.

Toen ik de Caiway medewerker vertelde dat ter plekke géén COAX aanwezig is vertelde hij dat dan ook de glasvezel NIET gebruikt zou kunnen worden, zelfs niet met het 'interactief' pakket. Ook toen ik daarover mijn verbazing uitsprak bleef hij zeer stellig en overtuigd van de juistheid van zijn antwoord: "Zonder COAX kan de glasvezel niet gebruikt worden.

Mijn eerste vraag: is dit juist?? Waarom dan überhaupt glas aanleggen cq bij dat glas dan niet meteen ook een coax?

Ik vermoed echter dat de man zich wel degelijk vergiste en mogelijk gedacht heeft aan de aansluiting van meerdere TV's. Ik begrijp dat Caiway een evt tweede of derde TV voorlopig alleen via COAX kan aansluiten. Met toevoeging "er is wel een ontwikkeling, maar die techniek is nog zeer pril". Dat laatste verwondert me: KPN biedt immers wèl de mogelijkheid meerdere TV's via glas aan te sluiten.

Mijn tweede vraag: op welke termijn verwacht Caiway dat zij dit wel kan bieden. C.q. zijn er wellicht derde-aanbieders die dit after-market kunnen verzorgen?
 
Migow
Er is hier al een topic over en waar het op neer komt. Blijven volhouden want het kan wel!!
http://caiway.gebruikers.eu/forum/vie...owstart=20
 
hansv
Ah! Dat is een interessant en hoopgevend bericht. Waarvoor dank! Clap

Vooralsnog heb ik echter te maken met een winkelmedewerker die NJET zegt; Caiway momenteel telefonisch vrijwel niet bereikbaar en op mail is na twee weken nog niet gereageerd... Shock

Ik hoop dan ook dat Caiway ook op dit draadje wil reageren!

Hoe heb jij hierover contact gehad met Caiway?
 
Migow
als je twitter hebt dan wordt je ook supersnel geholpen Dat is tenminste mijn ervaring
@Caiway
Het officiële account van Caiway Webcare. Wij helpen bij vragen, klachten en problemen bij onze diensten. Volg voor de laatste ontwikkelingen @caiway_nieuws.

En laat het even weten hoe het afloopt! Enn suc6
 
hansv
thks!
 
Caiway Webcare

Quote

hansv schreef:

Mijn schoonmoeder woont in Almelo-centrum op een zodanige plek dat toentertijd aanleg van COAX niet mogelijk/te moeilijk was. Ze kijkt nu TV via de schotel en internet via ADSL.

Gelukkig bleek het wèl mogelijk glasvezel aan te leggen; en dat is twee maanden ook gebeurd en 'getest werkend' opgeleverd.

Om te informeren op welke termijn zij e.e.a. zou kunnen gaan gebruiken ben ik langsgegaan bij de Caiway-vestiging in Almelo.

Toen ik de Caiway medewerker vertelde dat ter plekke géén COAX aanwezig is vertelde hij dat dan ook de glasvezel NIET gebruikt zou kunnen worden, zelfs niet met het 'interactief' pakket. Ook toen ik daarover mijn verbazing uitsprak bleef hij zeer stellig en overtuigd van de juistheid van zijn antwoord: "Zonder COAX kan de glasvezel niet gebruikt worden.

Mijn eerste vraag: is dit juist?? Waarom dan überhaupt glas aanleggen cq bij dat glas dan niet meteen ook een coax?

Ik vermoed echter dat de man zich wel degelijk vergiste en mogelijk gedacht heeft aan de aansluiting van meerdere TV's. Ik begrijp dat Caiway een evt tweede of derde TV voorlopig alleen via COAX kan aansluiten. Met toevoeging "er is wel een ontwikkeling, maar die techniek is nog zeer pril". Dat laatste verwondert me: KPN biedt immers wèl de mogelijkheid meerdere TV's via glas aan te sluiten.

Mijn tweede vraag: op welke termijn verwacht Caiway dat zij dit wel kan bieden. C.q. zijn er wellicht derde-aanbieders die dit after-market kunnen verzorgen?



Beste Hansv,

We gaan graag voor je na wat de mogelijkheden voor je schoonmoeder zijn.

Je kan inderdaad een tweet plaatsen of een e-mailsturen naar webcare@caiway.nl. Je mag ook via deze site ons een persoonlijk bericht storen, graag met de adresgegevens van je schoonmoeder.

@Migow, @Roberto Dank voor jullie complimenten. Erg leuk!

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Migow
Geen dank Harma maar is wel de waarheid. Maar of het een tevreden oplossing is ..... (Eurosport 1 HD geluid hahahaha)

Maar toch zou het niet moeten dat je via twitter veel sneller tot de oplossing komt dan wanneer je de helpdesk gewoon belt. Maar uit ervaring kan ik spreken dat webcare veel sneller en concreter werkt Smile
En nu hou ik op met complimenten anders denken jullie nog dat het allemaal top is Smile
 
hansv
Smile

Nou, ik heb in ieder geval inmiddels een mail gestuurd aan genoemd adres en hoop binnenkort te kunnen melden dat de complimenten terecht zijn Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CaiWay Glasvezel zonder COAX', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie