obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Vanaf voorjaar 2015 meer aanbieders op Cogasglasvezel
Adios
http://www.tubantia.nl/regio/vanaf-vo...-1.4598090


Vanaf het tweede kwartaal van 2015 hebben klanten meer keuze op het Cogas/Caiway glasvezelnetwerk. Caiway zorgt dat er volgend voorjaar meerdere aanbieders op de Cogas-glasvezelkabel beschikbaar zijn.

Die toezegging doet het bedrijf in een brief aan de Twentse gemeenten die aandeelhouder van Cogas zijn.

De gemeenten wilden uiterlijk maandag antwoord op een aantal prangende vragen waar hun burgers mee zitten, nu Ziggo van de Cogas-kabel verdwijnt en Caiway de diensten overneemt.

Caiway heeft nu toegezegd dat de eerste concurrenten op glasvezel in het tweede kwartaal van 2015 actief worden. Het overzetten van Ziggo naar Caiway vindt plaats tussen januari en maart; vlak daarna krijgen de consumenten dus pas de keuze. Maar Cogas stelt in de brief dat het niet mogelijk is om eerder meer aanbieders te krijgen: de meeste glasvezelproviders willen pas instappen op het moment dat het glasvezelnetwerk groot genoeg is, en dat is pas volgend voorjaar het geval.



Ik vraag me nu af. Komen die nieuwe aanbieders ook volgend jaar op de glasvezel in de andere Caiway gebieden?
 
Highway
Bij Ziggo kan ik maandelijks opzeggen. Nu ik door die hele Cogas toestand misschien wel ga overstappen naar Caiway vraag ik me af of ik niet gebonden ben aan een jaarcontract bij Caiway.

Het leuk dat er aanbieders bij komen op glasvezel, maar is dan in het eerste jaar een wassen neus vanwege dat jaarcontract.
Handtekening
Wink
 
jj1987
Caiway is idd jaarcontract!
 
Migow
Maar wat hebben de concurenten nu dan meer en die zijn volgens mij ook niet echt goedkoper.
Zoals het bij dat geweldige ziggo geweest is zal het nooit meer worden.
Maar kijk je puur naar de diensten wat caiway bied en voor welke prijs dan is caiway in mijn ogen echt heel concurerend met al die andere glasvezelaanbieders. Als je het G100 pakket bekijkt ism coaxkabel dan zie ik geen andere aanbieder die dat ook kan leveren.
Maar goed ik ben verwend met al een tijd glasvezel en dat is zo stabiel Smile
 
Highway
In de post van HDR, Caiway-voordelen in Cogas-gebied niet voor andere klanten staat dat het abonnement maandelijks op te zeggen is. Mooi, dat is weer een vraag minder.

Overstappen naar Caiway? Ja ik denk het wel, de alternatieven zijn A of VDSL eventueel met pairbonding. Maar dan zijn de snelheden lager als bij de kabel.

Ik kijk nog even de kat uit de boom. Wie weet worden de aanbiedingen nog beter. Wink
Handtekening
Wink
 
Caiway Webcare

Quote

Highway schreef:

In de post van HDR, Caiway-voordelen in Cogas-gebied niet voor andere klanten staat dat het abonnement maandelijks op te zeggen is. Mooi, dat is weer een vraag minder.

Overstappen naar Caiway? Ja ik denk het wel, de alternatieven zijn A of VDSL eventueel met pairbonding. Maar dan zijn de snelheden lager als bij de kabel.

Ik kijk nog even de kat uit de boom. Wie weet worden de aanbiedingen nog beter. Wink


Beste Highway,

Nog even voor de duidelijkheid, de COAX diensten die wij aanbieden in je regio zijn maandelijks opzegbaar. Voor diensten via glasvezel ga je een jaarcontract aan.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Inmiddels stort de reputatie van Caiway verder in.

Eigen schuld vind ik zelf. Dan hadden ze maar alle voordelen gelijk aan alle Caiway klanten moeten geven en niet alleen aan de Twentenaren.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/17836/c...aiway.html
 
2fast4u
in Malden hebben wij wel de keuze na een jaar over te stappen naar andere aanbieder van Glasvezel maar Waarom? het is het zelfde netwerk en snel internet en ook Caiway doet het goed. En ook is het goedkoper.
 
Migow

Quote

2fast4u schreef:

in Malden hebben wij wel de keuze na een jaar over te stappen naar andere aanbieder van Glasvezel maar Waarom? het is het zelfde netwerk en snel internet en ook Caiway doet het goed. En ook is het goedkoper.


Precies. Je hebt altijd dezelfde zeikerds maar die stappen niet op. Ik begrijp het echt niet. Als ik zeer ontevrede zou zijn dan nam ik snelheidsverlies op de koop toe en ging ik terug naar adsl/vdsl maar ze doen het niet. Ik heb echt niet te klagen over caiway en idd qua prijs kan ik zo 1, 2 3 geen andere aanbieder bedenken.

Maar ik ben wellicht dan 1 vd gelukkigen en tuurlijk zijn er problemen maar kijk eens bij andere providers. Daar zijn ook genoeg klagers

En ja de communicatie naar de klant is ruk en ongelijkheid qua pakketten en prijs begrijp ik ook niet. Maar vaste klant zijn met alles de spreekwpordelijke Sjaak.
 
Adios
Uit welke providers kunnen jullie dan kiezen in Malden op de glasvezel?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vanaf voorjaar 2015 meer aanbieders op Cogasglasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
Meer HD en Dolby bij Caiway en Delta CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 13 12 dec 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
audio uit vanaf TV werkt niet Hardware instellingen : 1 11 nov 2021
Advertentie