obey-robots.txt
10 December 2016, 07:56
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken

Geen Powerline Adapters met Caiway glasvezel?

jozo
Sinds een maand heb ik glasvezel maar de snelheid is via wifi nagenoeg hetzelfde als met coax. Alleen rechtstreeks op het glasvezelmodem met een utp-kabel leidt tot hoge snelheden. En geloof me: ik heb alles uitgeprobeerd. Nu hebben we net nieuwe vloeren waar ik niet in wil boren anders was er geen probleem.
Ik ben op zoek gegaan naar alternatieven en ben gestuit op Powerline adapters. In de installatiegids van Caiway wordt dat dringend afgeraden.
Kan iemand op dit forum aangeven met welke problemen ik te maken krijg als ik wel die adapters aanschaf, want ik ben nu 2 weken aan het zoeken en kom dus hierdoor -lijkt het- geen steek verder. Men zal het toch niet zonder reden afradenShock

Domino
Er zijn zat alternatieven.
- Extender ( die vangt je wifi op en versterkt het )
- Accespoint ( 1x UTP naar accespoint en je hebt zowel bedraad als wifi)
- Hirschmann Moka 16 (Internet signaal over bestaande coaxkabel)
- UTP kabel trekken door bestaande leiding / langs andere kabels naar andere ruimtes.
- Schakel een goed installatiebedrijf in dan weet je zeker wat wel en niet kan, of die regelen het gelijk onzichtbaar voor je.

Powerline is rommel eerste klas. Als je er iets mee wilt omtrent je internet signaal gebruik dan een TP link of Devolo.
Het is wel als je er toch voor kiest dat je niet moet gaan klagen als je internet uitvalt, je router vastloopt, je wifi verminderd of je andere stereo / tv storingen en strepen krijgt.
Maar goed. Het kan ook wel werken maar niet op i.s.m. je Entone....

professor_koosje
Ik heb best positieve ervaringen met powerline-adapters. Je moet alleen niet voor de goedkope rommel gaan. Neem adapters die minimaal 500mbs door kunnen geven. De adapters van Zyxel bijvoorbeeld. Je hebt dan haast geen verlies van snelheid. Kost een paar centen, maar werkt prima!

coaxer
Hallo MacDJ

Ik heb een G200 pakket met een WIFI router en gebruik alleen de glasvezelkabel, want COAX heb ik niet.

Wat bedoel je met Accespoint ( 1x UTP naar accespoint en je hebt zowel bedraad als wifi)? Ik heb gegoogeld op Accespoint, maar kom niets tegen over UTP.

Ik wil graag mijn PC bedraad aansluiten en alle smart apparatuur (TV, GSM, laptop) via WIFI. Dat had ik ook zo met de Experiabox van KPN.

Volgens de Caiway installatiehandleiding moest ik eerst de PC met een UTP kabel op poort 1 van het modem aansluiten. Dat werkt nu.
De WIFI router van Caiway moet ook op poort 1 van het modem. Dan is mijn PC dus niet meer bedraad aangesloten. De PC alleen via WIFI ben ik niet weg van. Dan moet ik dan eerst een WIFI ontvanger aanschaffen. Die heb je in allerlei soorten: echte inbouwkaarten of dingetjes die je in een USB poort steekt.

Is de PC via UTP en de rest op WIFI mogelijk?

Migow
Je haalt je utp kabel van je pc uit je glasvezelmodem. Nu sluit je op poort 1 je router aan Je router heeft 1 ingang en 4 uitgangen. Je utp kabel van je pc sluit je nu aan op 1 vd 4 uitgangen van je router.
Hoop dat het beetje duidelijk is. Glasvezeluitgang naar ingang router en uitgang(en) router naar max. 4 bekabelde pc;s

coaxer
Bedankt Migow, dit ga ik morgen uitproberen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen Powerline Adapters met Caiway glasvezel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet Storing 3 03 december 2016, 14:12
Open VPN verbinding met Caiway Algemeen 5 29 november 2016, 21:00
Powerline zowel internet als TV? Eigen netwerk 5 25 november 2016, 21:30
Geen mail Storing 200 24 november 2016, 14:32
Caiway glas only IPTV via eigen switch Hardware instellingen 3 17 november 2016, 12:12
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vroemmie00:08:41
| Jaco Hage08:27:50
| Highway08:46:25
| 2fast4u08:51:25
| Solaris09:13:08
| erickiel11:02:37
| vossoft12:04:09
| Bordewolf13:42:47
| flipje14:38:52
| Sandwedge15:48:46
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.