obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Zonder COAX geen glasvezel abonnement !
coaxer
Mijn huis is niet aangesloten op de COAX kabel omdat het wat verder van de openbare weg af ligt dan de buurhuizen. Internet en telefoon is alleen mogelijk via de koperen KPN draad met max 8 Mbit/sec.

In mijn gemeente is dit jaar glasvezel aangelegd door Caiway. Ook mijn huis is aangesloten.
Voer ik mijn postcode en huisnummer in op de Caiway site dan zie ik dat diverse pakketten beschikbaar zijn. Ik heb het pakket Alles-in-1 Glas G200 besteld en daar ook een bevestiging van ontvangen. Het abonnement zou 15-9-2014 in gaan.

Er is echter geen apparatuur binnengekomen. Dus vandaag maar eens gebeld met de Caiway klantenservice: een abonnement via Caiway is uitsluitend mogelijk als ik overstap van COAX op glasvezel. Ik moet eerst COAX laten aanleggen. Dat kost € 204,- + een bedrag per meter. Dat gaat vele honderden euro's kosten. En vervolgens gebruik ik die COAX kabel niet.

Andere aanbieders kan ik niet kiezen omdat de gemeente Heumen met Caiway in zee is gegaan.

Kan ik Caiway houden aan het aanbod met bevestiging via hun site?

Hoe krijg ik toch een abonnement via de glasvezel?
 
2fast4u
ja maar als het goed is kun je via glasvezel alles doen tv interneten en telefoon..je hoeft geen Coax? ''Voordelig digitale televisie kijken bij Caiway via de coax kabel of via glasvezel'' dus alles kan alleen zou ik je zeggen dat je beter af bent met eigen router die je zelf koopt (voorbeeld Asus RT-AC68U Gigabit dual-band router of TP-Link Archer C5 AC1200 draadloze dubbelband gigabit router kan ook andere)
Gewijzigd door 2fast4u op 15 september 2014, 13:38
 
coaxer
Hallo 2fast4u

Ik heb nog een keer gebeld met de Caiway klantenservice en kwam na nu via een andere ingang toch weer uit bij Debby van de afd. abonnementen.
Het blijkt toch niet nodig eerst een coax kabel te laten aanleggen.
Dit is wat Caiway nu aanbiedt:
minimaal een G200 glaspakket, € 5,- per maand voor interactieve TV en eenmalig € 204,- voor 'overstappen' van kabel naar glasvezel.

Bij de voorwaarden voor het G200 pakket staat Standaard meer dan 70 tv zenders via de kabel (coax). Die heb ik niet en daarom is alleen TV via de glasvezel mogelijk inclusief interactieve TV. Maar dat staat niet op de site vermeld. En die € 204,- wordt ook niet vermeld. Ook niet in mijn opdrachtbevestiging.

Bij het pakket zit een interactieve tv-ontvanger en een 'glasmodem' zonder WIFI. Omdat ik WIFI wil moet ik daarnaast een WIFI router bestellen, kost € 49,95.
Waarom zou ik een eigen router moeten gebruiken? Vervangt die zowel het glasmodem, de interactieve tv-ontvanger als de wifi router?
Bij KPN heb ik nu een Experiabox voor bellen, internet en wifi, dat is alles in een. En daarnaast een digitenne ontvanger.

Ik zal vanavond bij enkele buren navragen hoe het bij hen geregeld is.

De woningen in de hele gemeente zijn gratis van een glasvezelaansluiting voorzien.
Mijn buren hadden al coax, die konden zonder kosten op glasvezel overstappen.
Ik word als nieuwe klant zonder coax op die € 204,- 'getrakteerd'.
Niet zo netjes van Caiway.

Ik heb de voorwaarden eens bekeken. Daarin staat o.a.:

Bij nieuwe klanten wordt de éénmalige kostenbijdrage bij ingebruikname van de kabelaansluiting à € 39,20 niet in rekening gebracht.
De kostenbijdrage voor een geheel nieuwe kabelaansluiting standaard is € 204,- (bij bestaande percelen waar geen kabelaansluiting aanwezig is. Als de kosten meer dan € 204,- bedragen, ontvangt de klant vooraf bericht).


Er wordt echter helemaal geen kabelaansluiting gemaakt. Waarom wordt die dan wel berekend?
Gewijzigd door coaxer op 15 september 2014, 15:08
 
Caiway Webcare
Beste coaxer,

Wij willen dit graag voor u nakijken en onderbouwen. Kunt u een privé bericht sturen met daarin uw postcode & huisnummer?

In afwachting op uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Beste Coaxer.

Toen ik mijn huis kocht, zat daar ook een eenmalig bedrag in de de aankoopsom verwerkt voor de aanleg en aansluiting op het coaxnetwerk. De eerste gebruiker moet dat nu eenmaal betalen. Wat jij ervaart is heel normaal.

Alleen bij huurhuizen zit het in de maandelijkse huur ( de aansluiting, niet het abonnement! )
 
coaxer
Hallo HDR
Mijn huis is helemaal niet op het COAX netwerk aangesloten en dat gaat niet gebeuren ook.
 
coaxer
Caiway zou een technisch bedrijf bij mij komen laten kijken. Ik zou gebeld worden voor een afspraak. Dat gebeurde niet, dus ben ik zelf gaan bellen. Na diverse pogingen kreeg ik een techneut aan de lijn die aan Caiway zou melden dat coax aanleggen in mijn situatie geen optie is.
Het schijnt technisch toch mogelijk te zijn een glasvezelabonnement te hebben zonder coax.

Wie weet hier meer over?
 
Adios
Als je alleen met IPTV kijkt is dat inderdaad mogelijk. Je hebt dan wel slechts beeld op 1 televisie.
 
Migow
En in de toekomst wellicht meerdere te koppelen. Caiway was toch bezig met testen voor aansluiten van meerdere iptv decoders via switch. (Hoor je niets meer over)
 
Adios
Ja maar dan nog, als het je extra huur kost per maand per televisie voor zon Entone blijft het een dure bedoeling.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zonder COAX geen glasvezel abonnement !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie