obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Snelheid 95Mbps implaats van 200Mbps iemand tips suggesties? :)
dylan1990
Hallo,

Gisteravond heb ik de glasvezel aangesloten met cat 6, heb de kabel ook getest dus zou 100% koper moeten zijn de kabel voldoet aan: EIA/TIA 568B 2-1 ETL / 3P EN 50288 ISO/IEC 11801 volgens de site waar ik het gekocht heb, daarna heb ik een speedtest gedaan ik kwam uit op max 95Mbps download/upload.
De kabel is ongeveer 6/7 meter lang dus zou geen snelheid moeten verliezen of iniedergeval minimaal?
We hebben het geprobeerd met 3 verschillende Ethernet 1Gbps kaarten allemaal zelfde snelheid.

We hebben Alles-in-1 Glas G200, we zouden dus 200Mbps download/upload moeten hebben maar dat is dus helaas niet zo, erg jammer.

Zou heel graag tips van jullie willen krijgen of misschien weten jullie nog wat ik zou kunnen proberen? Smile

Wat we hebben geprobeerd:

- Kabel direct op de glasmodem 95Mbps download/upload.
- Bijgeleverde kabel aangesloten (cat5e ook op de glasmodem) 95Mbps download/upload.
- Cat5e/Cat6 kabel Aangesloten op TP-Link TL-WR1043ND router zelfde 95Mbps download/upload.
- Caiway gebeld ze zijden dat het een driver probleem was dus hebben we de drivers geupdate naar Intel(R) Gigabit Ethernet Driver V17.2.0.0 op alle 3 de kaarten zelfde 95Mbps download/upload.
- Asus gebeld gevraagd of zij wisten wat er aan de hand was, ze hadden ook geen idee.
- Ik had een half metertje cat6 kabel aangesloten direct op de glasmodem naar de laptop met een 1Gbps kaart en Jawel hoor! die had netjes 211Mbps.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat je al over max 7 meter cat6/cat5e over de 100Mbps verliest!?
Er moet toch iets anders aan de hand zijn?

Hartstikke bedankt

Met Vriendelijke Groet

Dylan Dooley
 
2fast4u
de eerste 100m van cat6 kabel zou geen snelheid verlies moeten zijn.. misschien toch verkeerde kabel? Cat6 UTP maar de kabel van Caiway Cat5 zou ook goed moeten werken -.- Raar!
 
dylan1990

Quote

Roberto schreef:

Lijkt me duidelijk denk ik toch. Je kabel is bagger.
Waarschijnlijk productie foutje
Heb thuis 2 kabels naar boven liggen 5e en 1 van cat6. Lengte 20 en 30meter.
Geen verlies op desktops.


Ja maar de bijgeleverde kabel van caiway cat5e wat goed zou moeten werken geeft dus precies heltzelfde resultaat.

Link naar de kabel die ik gekocht heb:

https://netwerkproducten.com/webshop/utp-cat6-netwerkkabel-soepele-kern-100-meter-100-koper-p-756.html#description

53 euro niet super duur maar ook geen bagger draad dacht ik Frown
 
dylan1990

Quote

dylan1990 schreef:

Quote

Roberto schreef:

Lijkt me duidelijk denk ik toch. Je kabel is bagger.
Waarschijnlijk productie foutje
Heb thuis 2 kabels naar boven liggen 5e en 1 van cat6. Lengte 20 en 30meter.
Geen verlies op desktops.


Ja maar de bijgeleverde kabel van caiway cat5e wat goed zou moeten werken geeft dus precies heltzelfde resultaat.

Link naar de kabel die ik gekocht heb:

https://netwerkproducten.com/webshop/utp-cat6-netwerkkabel-soepele-kern-100-meter-100-koper-p-756.html#description

53 euro niet super duur maar ook geen bagger draad dacht ik Frown


(edit)

Ok ik had hier dus een oude cat5e kabel blijkbaar zitten, naar de nieuwe router getrekt en ik heb 212Mbps!ROFL
Je had helemaal gelijk wat een bagger kabel dat ongeloofelijk...
nou mailtje gestuurd naar die lui waar ik de kabel heb gekocht, hoogstwaarschijnlijk krijg ik mijn geld toch niet terug, maar het werkt!! Heel mooi
 
markmart
Ik heb nu al 2 pc's gehad waar ik de nieuwste netwerkkaart drivers moest installeren, en/of waar een programma op de achtergrond de boel bleek af te remmen, of de browser voor vertraging kon zorgen waardoor ik niet de snelheid in eerste instantie kon halen van mijn G400 abonnement.
Dus met andere woorden kijk goed je pc na en probeer wat uit, met dit soort snelheden liggen sommige zaken blijkbaar nogal gevoelig.
 
Highway
Goedkope Chinese kabels worden verkocht als 100% koper, maar hebben vaak aluminium aarde draad. Dat nekt de boel.

Mocht je de kabel weggooien, doe dan eens een testje. Trek alle draden los en houd er een aansteker vlam onder. De aluminium draden branden/buigen zo door, terwijl koper dit niet heeft. Aan de kleur moet je het ook kunnen zien.

Kunnen wel een blacklist gaan aanleggen voor producten die slecht zijn.
Handtekening
Wink
 
Highway
Bekijk net die link. Heb je er zelf connectoren aan geknepen? Dan kan een slecht contact de oorzaak zijn.
Handtekening
Wink
 
Migow
vreemd blijft wel dat ook de bijgeleverde kabel van caiway ook niet goed zou zijn. Maar in ieder geval heeft hij nu wel de beloofde snelheid
 
dylan1990

Quote

Highway schreef:

Goedkope Chinese kabels worden verkocht als 100% koper, maar hebben vaak aluminium aarde draad. Dat nekt de boel.

Mocht je de kabel weggooien, doe dan eens een testje. Trek alle draden los en houd er een aansteker vlam onder. De aluminium draden branden/buigen zo door, terwijl koper dit niet heeft. Aan de kleur moet je het ook kunnen zien.

Kunnen wel een blacklist gaan aanleggen voor producten die slecht zijn.

Bekijk net die link. Heb je er zelf connectoren aan geknepen? Dan kan een slecht contact de oorzaak zijn.


Ja dat test heb ik gedaan en de draad werd rood gloeiend en bleef goed in form, de draad verkleurde wel een beetje maar dat is normaal geloof ik.
Althans ik heb het maar bij een draadje gedaan hm misschien allemaal ffe nakijken Pfft

Maar wat ik vooral opmerkelijk vond was de draad die ik nu gebruik cat5e zijn de draden in de kabel veel stugger en waren ook heel makkelijk om in de utp connecters te maken.

De kans is heel klein dat slecht contact de oorzaak was, ik heb 2 kabels gelegd beide hetzelfde probleem, de kabel die ik nu in bezit heb heb ik ook zelf gemaakt en werkt prima.

We hebben zelfs kabels van de praxis gehaald cat5e, connectors erop gezet en werkt perfect!

Voortaan ga ik gewoon lekker naar de praxis voor utp kabels ROFL

Bedankt voor jullie reacties maar het is allemaal opgelost lekker 200Mbps heerlijk Grin
 
pannekoek
je modem is verrot of je glasvezel is niet in orde ...denk aan je lichtniveau b.v
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid 95Mbps implaats van 200Mbps iemand tips suggesties? :)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Setup tips CaiWay/Delta Glasvezel modem : 4 31 jan 2021
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Suggesties hoe om te gaan met slechte kwaliteit Storing : 5 30 sep 2019
Advertentie